Gå til innhold

Oppkast og hodepine: Hva kan det være og hva burde jeg skrive til fastlegen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg skrev en tråd her på torsdag som jeg ikke finner igjen, så håper det er greit at jeg oppretter en ny. Det som er, er at jeg opplevde å få akutt hodepine hvorpå jeg kastet opp. Dette skjedde da på torsdag. Ble fin igjen etter noen timer og har ikke hatt noen symptomer siden. 

Fikk råd her inne om å kontakte lege, men jeg er så pysete og redd for å bli sett på som hypokonder, så jeg sendte bare en melding til fastlegekontoret på fredagen. De hadde ikke alternativet å starte e-konsultasjon da, bare å ta kontakt med legekontoret. Men nå ser jeg at funksjonen med e-konsultasjon er oppe igjen og tenker da å sende en melding til fastlegen. 

Tenker skrive: 

På fredag fikk jeg plutselig hodepine og oppkast. Kjenner meg bra igjen nå, men når man googler står det at man burde kontakte lege. Så tenkte bare gjøre det for å sikkerhetsskyld. Burde jeg bestille en legetime eller er det ikke nødvendig siden det har gått over?

Høres det greit ut eller burde jeg formulere meg annerledes? Og hva kan oppkast og hodepine skyldes? Klarte ikke helt finne ut hva, bare at man burde kontakte lege med en gang. Og at det kunne være migrene da. Men om det er migrene så er det jo ikke noe som haster? Hjerneblødning da kanskje? Men kan det gå over av seg selv?

Jeg er egentlig ganske redd, samtidig som at jeg prøver å være rasjonell å tenke at det har jo gått over og det er en stund siden nå, så sannsynligvis er det ikke noe å bekymre seg over.

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg glemte å skrive at svaret jeg fikk fra fastlegekontoret var: 

Om du du føler deg uvel og må ha legetime, må du ringe legekontoret.



Jeg vet  ikke helt hvordan tolke det? At jeg ikke trenger bestille legetime med mindre jeg har symptomer? (Jeg sendte de den samme meldingen som jeg tenker sende til fastlegen - som står i innlegget over her. 

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager så mye altså, er ikke meningen å mase, har bare blitt så bekymret disse siste dagene.

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestill legetime. 

Anonymkode: 53d0c...3a7

Er der noen kontroller fastlegen kan gjøre da? Og hvor mye tenker du at det haster? Burde jeg be om hastetime eller går det greit å vente 1-2 uker tror du?

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beklager så mye altså, er ikke meningen å mase, har bare blitt så bekymret disse siste dagene.

Anonymkode: cde58...91d

Hvis det har gått over trenger du ikke bestllle time. De svarte jo at du må kontakte dem hvis du føler deg uvel og må ha time. Det er min tolkning. 

Anonymkode: 5a8dc...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det har gått over trenger du ikke bestllle time. De svarte jo at du må kontakte dem hvis du føler deg uvel og må ha time. Det er min tolkning. 

Anonymkode: 5a8dc...ef5

Ut i fra svaret deres fikk jeg egentlig inntrykk av at de ikke hadde lest meldingen jeg sendte i det hele tatt? Men at det bare er ett slikt standard svar de sender til alle som har skrevet inn med symptomer på noe? 

Blir litt usikker. Personen over deg skriver jeg burde bestille time mens du tenker jeg ikke trenger det. Ikke lett, hehe. 

Men er det greit om jeg sender det samme spørsmålet til fastlegen? Regner med han ikke har sett det siden jeg bare sendte meldingen til fastlegekontoret (det var eneste alternativ da, er bare i dag de har åpnet opp for å sende melding til fastlegen).

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du bør få deg legetime. 

Anonymkode: e7207...e46

Er så usikker på akkurat dette. Snakket nettopp med hun ene fra teamet som følger meg opp og hun sa at hun tenkte jeg ikke trengte bestille legetime, men at jeg kunne ta kontakt om det skulle skje igjen. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... 

Anonymkode: cde58...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 20.20):

Er så usikker på akkurat dette. Snakket nettopp med hun ene fra teamet som følger meg opp og hun sa at hun tenkte jeg ikke trengte bestille legetime, men at jeg kunne ta kontakt om det skulle skje igjen. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... 

Anonymkode: cde58...91d

Jeg synes det du skrev til legen der var veldig greit, du trenger bare et svar på om du trenger oppfølging på dette eller ikke. Best en lege svarer på det. Det man vet er at man skal kontakte lege når sånt skjer fordi det kan være tegn på blødning blant annet. 

Anonymkode: 11e7d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...