Gå til innhold

Jeg føler meg som en betennelse. Hva er galt med meg? @Kupton ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

@kupton jeg har har hatt ekstremt mange betennelser i måneder nå. Kan du gi meg et fornuftig svar på hvorfor jeg får gjentatte betennelser som gjør at jeg må bruke anitibotika som det var gulost? Jeg er så lei nå. Dette skjer enten i forkant eller i etterkant av operasjoner. Please gi meg et håp. Jeg er sååå lei nå! 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Betennelse? Eller masse kløe? Det er forskjellige ting i tilfelle du forveksler. Gå til legen og se hva du reagerer på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Betennelse? Eller masse kløe? Det er forskjellige ting i tilfelle du forveksler. Gå til legen og se hva du reagerer på.. 

det er infeksjoner ikke betennelse 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva sier fastlegen?

Anonymkode: 6085c...7e7

Er ikke fastlegen 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Synes det mangler litt informasjon her for å kunne gi et fornuftig svar.

Hva slags infeksjoner er det du får, og hva slags operasjoner er det du tar? Høres jo ikke helt normalt ut å ta nye operasjoner hele tiden heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er ikke fastlegen 

Anonymkode: 962c1...fea

Da må du kontakte de som behandler deg og skriver ut all denne antibiotikaen til deg for å prøve å finne ut hvorfor dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (43 minutter siden):

Hei,

Synes det mangler litt informasjon her for å kunne gi et fornuftig svar.

Hva slags infeksjoner er det du får, og hva slags operasjoner er det du tar? Høres jo ikke helt normalt ut å ta nye operasjoner hele tiden heller?

Nei det er ikke normalt og være i en behandlingsprosess hvor jeg må igjennom operasjoner for og bli frisk. Men jeg får infeksjoner som krever ab behandling og lurer på hvorfor? Det er det ingen som vet. Kanskje jeg er født uheldig. 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke normalt og være i en behandlingsprosess hvor jeg må igjennom operasjoner for og bli frisk. Men jeg får infeksjoner som krever ab behandling og lurer på hvorfor? Det er det ingen som vet. Kanskje jeg er født uheldig. 

Anonymkode: 962c1...fea

Utover dette vil jeg ikke si hva det er og hvorfor. Det var egentlig bare for og lufte det! Det er sårbart nok som det er. 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke legene som behandler deg vet, så vet i hvert fall ikke vi på et forum.

Vet ikke om det kan hjelpe, men:

Jeg fikk en gang en infeksjon på hjertet (endokarditt) som gjorde at jeg måtte ligge på sykehuset med elefantdose av sterk antibiotika tre ganger om dagen i syv uker for å bli kvitt det. De undersøkte meg fra topp til tå for å finne kilden til infeksjonen og konkluderte til slutt med at det kom fra visdomstennene. De ble operert ut og jeg har ikke fått det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke legene som behandler deg vet, så vet i hvert fall ikke vi på et forum.

Vet ikke om det kan hjelpe, men:

Jeg fikk en gang en infeksjon på hjertet (endokarditt) som gjorde at jeg måtte ligge på sykehuset med elefantdose av sterk antibiotika tre ganger om dagen i syv uker for å bli kvitt det. De undersøkte meg fra topp til tå for å finne kilden til infeksjonen og konkluderte til slutt med at det kom fra visdomstennene. De ble operert ut og jeg har ikke fått det igjen.

Det er skummelt.

Endokarditt kommer ofte fra en av to ting: Urene sprøyter hos narkomane, og tanninfeksjoner :) Synes legen din eller tannlege kunne undersøkt tennene dine litt tidligere.

Men endokarditt er skummelt. Det er bra det gikk såpass bra som det gikk. Uten korrekt behandlingen er sykdommen 100% dødelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 minutter siden):

Det er skummelt.

Endokarditt kommer ofte fra en av to ting: Urene sprøyter hos narkomane, og tanninfeksjoner :) Synes legen din eller tannlege kunne undersøkt tennene dine litt tidligere.

Men endokarditt er skummelt. Det er bra det gikk såpass bra som det gikk. Uten korrekt behandlingen er sykdommen 100% dødelig.

 

Dette er over tyve år siden, så kanskje de ikke visste den sammenhengen så godt da? Min fastlege mente det var lungebetennelse og sendte meg hjem med vanlig antibiotika. Det var jeg selv som troppet opp og metaforisk sett slo hånda i bordet og sa jeg ville ha henvisning til kardiolog fordi jeg kjente at noe var alvorlig galt. 

Da jeg fikk det så ble jeg lagt inn på dagen. Fikk også allergisk reaksjon på den sterke antibiotikaen med 41,8 i feber, feberdrømmer, oppkast og i det hele tatt. Ikke den beste perioden av mitt liv. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Dette er over tyve år siden, så kanskje de ikke visste den sammenhengen så godt da? Min fastlege mente det var lungebetennelse og sendte meg hjem med vanlig antibiotika. Det var jeg selv som troppet opp og metaforisk sett slo hånda i bordet og sa jeg ville ha henvisning til kardiolog fordi jeg kjente at noe var alvorlig galt. 

Da jeg fikk det så ble jeg lagt inn på dagen. Fikk også allergisk reaksjon på den sterke antibiotikaen med 41,8 i feber, feberdrømmer, oppkast og i det hele tatt. Ikke den beste perioden av mitt liv. 😅

Takk for at du delte @Vhanja!  Jeg fikk vite hvorfor i sted. Alle har noe, noen er i en psykisk prosess andre i fysisk prosess. Det er uansett utmattende når det strekker ut i tid.du var heldig som at det var et engangstilfelle. 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Dette er over tyve år siden, så kanskje de ikke visste den sammenhengen så godt da?

Joda. Sønnen min er hjertebarn og ble operert da han var 6 dager, 6 mnd og 2,5 år gammel, han er født i 1998. Vi fikk beskjed ganske tidlig om at dersom han begynte å blø i munnen pga et uhell i barnehagen eller skolen så måtte vi ta kontakt med kardiologen med en gang pga faren for endokarditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (18 minutter siden):

Joda. Sønnen min er hjertebarn og ble operert da han var 6 dager, 6 mnd og 2,5 år gammel, han er født i 1998. Vi fikk beskjed ganske tidlig om at dersom han begynte å blø i munnen pga et uhell i barnehagen eller skolen så måtte vi ta kontakt med kardiologen med en gang pga faren for endokarditt.

Heldigvis blir sånt fanget opp fortere i dag enn da. 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Heldigvis blir sånt fanget opp fortere i dag enn da. 

Anonymkode: 962c1...fea

Vi hadde aldri noen tilfeller av det, men skolen ringte oss en gang han hadde slått et hull i leppa husker jeg. Tror ikke vi kontaktet noen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for at du delte @Vhanja!  Jeg fikk vite hvorfor i sted. Alle har noe, noen er i en psykisk prosess andre i fysisk prosess. Det er uansett utmattende når det strekker ut i tid.du var heldig som at det var et engangstilfelle. 

Anonymkode: 962c1...fea

Så bra de fant ut av det! God bedring!

Lillemus skrev (29 minutter siden):

Joda. Sønnen min er hjertebarn og ble operert da han var 6 dager, 6 mnd og 2,5 år gammel, han er født i 1998. Vi fikk beskjed ganske tidlig om at dersom han begynte å blø i munnen pga et uhell i barnehagen eller skolen så måtte vi ta kontakt med kardiologen med en gang pga faren for endokarditt.

Jeg fikk i stedet fortalt at jeg måtte huske å ta antibiotika før inngrep hos tannlegen (borre hull) for å unngå nettopp betennelse som kunne flytte seg til hjertet (de brukte ikke ordet endokarditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (24 minutter siden):

Så bra de fant ut av det! God bedring!

Jeg fikk i stedet fortalt at jeg måtte huske å ta antibiotika før inngrep hos tannlegen (borre hull) for å unngå nettopp betennelse som kunne flytte seg til hjertet (de brukte ikke ordet endokarditt).

Takk, men dette stopper meg ikke.jeg vil bli frisk, det tar bare litt tid. 

Anonymkode: 962c1...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (40 minutter siden):

Så bra de fant ut av det! God bedring!

Jeg fikk i stedet fortalt at jeg måtte huske å ta antibiotika før inngrep hos tannlegen (borre hull) for å unngå nettopp betennelse som kunne flytte seg til hjertet (de brukte ikke ordet endokarditt).

Sønnen min trakk flere tenner i forbindelse med at han begynte med regulering, men jeg kan ikke huske at han gikk på antibiotika i forkant av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...