Gå til innhold

Hvor lenge er «lang bruk» av kortison? Og hvorfor kan det ga så sterke bivirkninger og hvorfor var det nødvendig å få det?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hvis noen her kan om den kremen. Jeg måtte til slutt gå til legen for nå har jeg klødd i månedsvis. Siden høsten. En kløe som kom og gikk. Jeg så ikke ut på lårene og beina mine etter jeg hadde klødd meg. Jeg så jo at det ikke var normalt å være så rød. Det så ut som jeg hadde blitt klort av et dyr, uten at det var blod såklart. Jeg nesten kunne tegne på huden min. 
Det viste seg at jeg har en eksem jeg ikke husker navnet på. En vintereksem. Den synes ikke på meg, men det klør, og det er når jeg klør meg at det blir spor.

Så, han ga meg kortisonkrem på resept. Skal brukes i 3 uker, 1 gang daglig. Jeg har lest på pakningsvedlegget at symptomene kan komme tilbake og bli mye verre om du bråstopper, og at huden kan tynnes ut ved lang bruk.

Så hva er lang bruk? Og blir det bråstopp om jeg ikke bruker mer etter 3 uker eller flasken er tom? Legen har ikke sagt noe om det.

Og hvorfor blir huden tynnere av kortison? Hvor lenge skal du bruke det før det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...