Gå til innhold

Kan jeg slutte med antibiotika før tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir veldig dårlig av den. Er nesten i mål mangler bare to runder til. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir veldig dårlig av den. Er nesten i mål mangler bare to runder til. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Man skal ta kuren helt ut for å være sikker på at man får tatt knekken på alt, men spør legen din, det kan jo være at det i dette tilfellet kan gjøres et unntak. :) Men ikke gjør det selv uten å høre med legen først - du kan ende opp med å måtte ta en kur til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Man skal ta kuren helt ut for å være sikker på at man får tatt knekken på alt, men spør legen din, det kan jo være at det i dette tilfellet kan gjøres et unntak. :) Men ikke gjør det selv uten å høre med legen først - du kan ende opp med å måtte ta en kur til!

Men flasken blir jo ikke tom selv om jeg tar de siste to. Hvordan kan flasken vite at jeg har tatt de to siste dosene da og ikke nå? 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

Anonymkode: 5f7fa...c46

Spør den legen som har skrevet ut kuren til deg om det ikke er fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Spør den legen som har skrevet ut kuren til deg om det ikke er fastlegen.

Nei fikk beskjed om og fullføre det så ingen vits. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Spør den legen som har skrevet ut kuren til deg om det ikke er fastlegen.

Jeg bare spør hvordan kroppen kan vite at den har fått det jeg mangler og ikke? 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei fikk beskjed om og fullføre det så ingen vits. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Da fullfører du så du ikke endre med å måtte ta ny kur fordi du ikke fullførte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bare spør hvordan kroppen kan vite at den har fått det jeg mangler og ikke? 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Fordi antibiotikaen tar knekken på det du har fått den mot og om du ikke tar nok (altså hele kuren) kan det sitte igjen uhumskheter som blusser opp igjen og du blir syk på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Da fullfører du så du ikke endre med å måtte ta ny kur fordi du ikke fullførte denne.

Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om?

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Fordi antibiotikaen tar knekken på det du har fått den mot og om du ikke tar nok (altså hele kuren) kan det sitte igjen uhumskheter som blusser opp igjen og du blir syk på nytt.

Det kan godt hende jeg må ta en ny kur uansett fordi ting ikke ble som planlagt i dag. Da kan det hende ikke ab kuren rekker uansett så sjansen er stor for ny kur🤮

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg blir veldig dårlig av den. Er nesten i mål mangler bare to runder til. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Står bivirkningen du opplever nevnt i pakningsvedlegget? I såfall er dette ufarlig.

Dersom bivikningen ikke er kjent bør du melde din bivirkning til fastlegen for å forsikre deg om at den ikke er farlig. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men flasken blir jo ikke tom selv om jeg tar de siste to. Hvordan kan flasken vite at jeg har tatt de to siste dosene da og ikke nå? 

Anonymkode: 5f7fa...c46

En antibiotikakur er - som det ligger i ordet - en kur. Den skal ikke avbrytes, men fullføres i hht dosen i den perioden legen har forskrevet. Dosering vil variere fra person til person basert på type sykdom, så ofte kan det bli medisin til overs fordi en annen sykdom eller person skal bruke medisinen lenger enn deg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei fikk beskjed om og fullføre det så ingen vits. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Der har du forsåvidt allerede fått svaret på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Står bivirkningen du opplever nevnt i pakningsvedlegget? I såfall er dette ufarlig.

Dersom bivikningen ikke er kjent bør du melde din bivirkning til fastlegen for å forsikre deg om at den ikke er farlig. 

En antibiotikakur er - som det ligger i ordet - en kur. Den skal ikke avbrytes, men fullføres i hht dosen i den perioden legen har forskrevet. Dosering vil variere fra person til person basert på type sykdom, så ofte kan det bli medisin til overs fordi en annen sykdom eller person skal bruke medisinen lenger enn deg. 

Der har du forsåvidt allerede fått svaret på spørsmålet ditt.

Hvorfor vet kroppen at den har fått nok og ikke nok i forhold til de to manglende dosene? Gi meg et fornuftig svar på det heller enn moral preken om ditt og datt. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (4 minutter siden):

Står bivirkningen du opplever nevnt i pakningsvedlegget? I såfall er dette ufarlig.

Dersom bivikningen ikke er kjent bør du melde din bivirkning til fastlegen for å forsikre deg om at den ikke er farlig. 

En antibiotikakur er - som det ligger i ordet - en kur. Den skal ikke avbrytes, men fullføres i hht dosen i den perioden legen har forskrevet. Dosering vil variere fra person til person basert på type sykdom, så ofte kan det bli medisin til overs fordi en annen sykdom eller person skal bruke medisinen lenger enn deg. 

Der har du forsåvidt allerede fått svaret på spørsmålet ditt.

Ja kvalme er vanlig bivirkning 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Hvorfor vet kroppen at den har fått nok og ikke nok i forhold til de to manglende dosene?

2. Gi meg et fornuftig svar på det heller enn moral preken om ditt og datt. 

Anonymkode: 5f7fa...c46

1. Kroppen vet ikke hva som er nok, men forskning har dokumentert hva som er tilstrekkelig, og legen støtter seg på dette når vedkommende foreskriver medisiner.

2. Si heller "takk for svar" enn å komme med usakelige formaninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

1. Kroppen vet ikke hva som er nok, men forskning har dokumentert hva som er tilstrekkelig, og legen støtter seg på dette når vedkommende foreskriver medisiner.

2. Si heller "takk for svar" enn å komme med usakelige formaninger. 

Takk for svar Kayia❤️

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kvalme er vanlig bivirkning 

Anonymkode: 5f7fa...c46

Da er ikke dette mer å tenke på, og du bør følge legens anbefaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Da er ikke dette mer å tenke på, og du bør følge legens anbefaling. 

Var ikje det jeg ville høre❤️❤️❤️

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var ikje det jeg ville høre❤️❤️❤️

Anonymkode: 5f7fa...c46

Ikke*

Anonymkode: 5f7fa...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...