Gå til innhold

Har dere helt hvite tenner uten noe brune merker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selve tennene mine er jo ganske hvite, men jeg har fått en del brune merker imellom tennene og spesielt oppå jekslene. Nesten alle mine tenner har noe brunt på seg. Hvordan er det med deres tenner? 

Anonymkode: 8faa6...d88

Ikke kritthvite tenner, men har vært lite plaget med tannstein, som de brune merkene sikkert er. Det fikser tannlegen. 😊

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Har ikke brune merker, men tennene mine er ikke kritthvite. 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Ikke kritthvite tenner, men har vært lite plaget med tannstein, som de brune merkene sikkert er. Det fikser tannlegen. 😊

morsan skrev (50 minutter siden):

Ikke kritthvite (hvem har vel det uten bleking?), men heller ingen misfarging. Tannstein fjerner tannlegen når jeg er der og ellers bruker jeg typisk «whitening»-tannkrem. Altså bare helt vanlig tannkrem med slik påskrift. 

Ah så bare jeg som har brune merker 😔 men jeg er sjelden hos tannlegen da og de merkene/streken har vel kommet etter siste time. Hvor ofte er dere hos tannlegen? Pusser dere 2 ganger daglig? Bruker dere tanntråd hver dag? 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ah så bare jeg som har brune merker 😔 men jeg er sjelden hos tannlegen da og de merkene/streken har vel kommet etter siste time. Hvor ofte er dere hos tannlegen? Pusser dere 2 ganger daglig? Bruker dere tanntråd hver dag? 

Jeg pusser to ganger per dag. Ikke tanntråd. Av og til munnskyllevann. Prøver å gå en gang i året, men det blir av og til lenger. Jeg får gratis tannlege da. Hadde ikke prioritert det hvert år hvis ikke kjenner jeg meg rett.

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Jeg pusser to ganger per dag. Ikke tanntråd. Av og til munnskyllevann. Prøver å gå en gang i året, men det blir av og til lenger. Jeg får gratis tannlege da. Hadde ikke prioritert det hvert år hvis ikke kjenner jeg meg rett.

Hvorfor får du gratis tannlege? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du er heldig som har tenner tenk de som ikke har tenner. Jeg har hvite tenner og bruker blekningsmiddel. 

Anonymkode: 975ae...bb3

AnonymBruker
Glitter skrev (21 minutter siden):

Tanntråd hver dag etter hvert måltid helst med fluor, tannbørste morgen og kveld. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tanntråd hver dag etter hvert måltid helst med fluor, tannbørste morgen og kveld. 

Jeg småspiser jo hele dagen så å pusse de etter hvert måltid går ikke 😅

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Jeg og får gratis tannlege pga kontakt i rus og psykisk helse. 

Glitter skrev (7 minutter siden):

Pga jeg mottar tjenester fra psykisk helse og rus. Det er noe regjeringen bestemte.

Med gratis menes med det aller nødvendigste for god tannhelse. Tannlegene velger de billigste løsningene, f.eks hvis man har en tann som må kan rotfylles kan tannlegen velge trekking hvis det er det billigste alternativet. Må være obs på det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg småspiser jo hele dagen så å pusse de etter hvert måltid går ikke 😅

Bruker du tobakk? Det er det som gir brune tenner/ flekker. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med gratis menes med det aller nødvendigste for god tannhelse. Tannlegene velger de billigste løsningene, f.eks hvis man har en tann som må kan rotfylles kan tannlegen velge trekking hvis det er det billigste alternativet. Må være obs på det. 

Ja det er alltid det billigste alternativet. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er alltid det billigste alternativet. 

Mhm så det er ikke en fordel hvis en har mange ting som må gjøres. Med mindre man forstår fagspråket så må en passe på selv også. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er greit å være obs på ja. Det har jeg aldri tenkt på. Jeg vil jo gjerne bli informert om alternativene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...