Gå til innhold

Kupton: «Du som er så intelligent, hvorfor gjør du dette?»


Gjest Frøya Alilde

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skrev ikke du nettopp at du har tatt iq test og ikke kom ut som videre intelligent? Lurer på om du bare har konsultert problemstillingen for å fremme seg selv som intelligent, siden det er det du pleier å få applaus for å være her inne. Om du har målt iq til passe moderat eller lav tviler jeg sterkt på at behandlerene dine «bruker din høye intelligens mot deg», som du forsøksvis påstår her.

Anonymkode: a4407...465

Hun skrev 89 og det er helt i nedre sjikt av normalområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skrev ikke du nettopp at du har tatt iq test og ikke kom ut som videre intelligent? Lurer på om du bare har konsultert problemstillingen for å fremme seg selv som intelligent, siden det er det du pleier å få applaus for å være her inne. Om du har målt iq til passe moderat eller lav tviler jeg sterkt på at behandlerene dine «bruker din høye intelligens mot deg», som du forsøksvis påstår her.

Anonymkode: a4407...465

Det er bare tull at hi har lav intelligens,  eller er på nedre sjiktet av gjennomsnittet. Det skriver hen også her. At noen applauderer det har jeg ikke sett, men at noen har bemerket det har jeg lest. Det er vel ikke noe feil med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Hun skrev 89 og det er helt i nedre sjikt av normalområdet. 

Nettopp. Jeg tviler meget på at terapeutene til ts anklager henne for at hun som er så fantastisk intelligent ikke oppfører seg annerledes, når de vet at ts ikke er så veldig intelligent. 

Anonymkode: a4407...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det er bare tull at hi har lav intelligens,  eller er på nedre sjiktet av gjennomsnittet. Det skriver hen også her. At noen applauderer det har jeg ikke sett, men at noen har bemerket det har jeg lest. Det er vel ikke noe feil med det? 

Hvor står det at det er «noe feil med det»? Ingen steder. 
 

jeg påstår ikke at hun har veldig lav iq, men spør om det kan være at hun ikke har veldig høy iq, som hun mener behandlerene hennes nærmest anklager henne for å ha. 

Anonymkode: a4407...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Jeg tviler meget på at terapeutene til ts anklager henne for at hun som er så fantastisk intelligent ikke oppfører seg annerledes, når de vet at ts ikke er så veldig intelligent. 

Anonymkode: a4407...465

Jeg skrev feil. Gikk tilbake for å se hva ts har skrevet og testen viste 81. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor står det at det er «noe feil med det»? Ingen steder. 
 

jeg påstår ikke at hun har veldig lav iq, men spør om det kan være at hun ikke har veldig høy iq, som hun mener behandlerene hennes nærmest anklager henne for å ha. 

Anonymkode: a4407...465

Du spekulerer jo i motivet, og at hun vil "fremme" at hun har høy intelligens? Det er ikke særlig positivt ladet.

Jeg skjønner ikke helt at det skal være noen tvil om at det er en person med høy intelligens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det er bare tull at hi har lav intelligens,  eller er på nedre sjiktet av gjennomsnittet. Det skriver hen også her. At noen applauderer det har jeg ikke sett, men at noen har bemerket det har jeg lest. Det er vel ikke noe feil med det? 

Det er ts selv som har skrevet at iq- testen viste 81. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

når de vet at ts ikke er så veldig intelligent. 

Jeg mener å huske fra en av trådene at den testen ble tatt for en god stund siden, og uansett: Psykiske lidelser som medfører store svingninger, kan definitivt påvirke utslaget på en IQ-test i stor grad. Uten at jeg aner hvilket intelligensnivå  HI «egentlig» har, fremstår det ikke akkurat som utenkelig ut fra formuleringsevne at det ville ha ligget høyere i en annen livsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Det er ts selv som har skrevet at iq- testen viste 81. 

Jeg vet. Det er endret litt her i HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes måten hn formulerer seg sier mer enn en IQ-test.

Jeg skjønner at det virker skremmende. Jeg tenker også at en intelligent person, alt annet likt, bør ha større evne til å styre impulsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 minutter siden):

Jeg synes måten hn formulerer seg sier mer enn en IQ-test.

Jeg skjønner at det virker skremmende. Jeg tenker også at en intelligent person, alt annet likt, bør ha større evne til å styre impulsene sine.

Impulser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts: hvilken nytte har du av svarene du får av kupton, og hvorfor holder du deg ikke til dine egne behandlere? Stiller du de samme spørsmål til dem? Hva vil du med alle disse innleggene?

Anonymkode: d1ad0...98a

Jeg opplever at jeg får litt til mye ut av svarene fra Kupton. Per nå er det én overlege som har ansvar for alle tre etasjene, psykologen min jobber med utredningen og miljøpersonalet har ikke kompetanse til å svare på dette. Jeg gjør som jeg vil og poster innlegg så lenge de er i tråd med retningslinjene. Hvorfor problematiserer du at folk stiller spørsmål på et forum?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja hvorfor kan ikke vi alle bare spørre alle spørsmålene vi stiller her inne til våre egne behandlere isteden for å lage så mange tråder? Vedder på at de fleste her inne har en behandler. 

Anonymkode: a916e...4c4

Ehm, du er på et forum. Hvorfor problematiserer du at folk stiller spørsmål her?

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Spør de som spør deg da, ts. Det er de som kan svare og gi deg svar, ikke vi her inne. 

Anonymkode: a4407...465

Jeg fikk disse kommentarene i akuttpsykiatrien, det er 2 år siden og man er kanskje ikke helt der at man orker å konfrontere uheldige utsagn i vurderingssamtaler.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skrev ikke du nettopp at du har tatt iq test og ikke kom ut som videre intelligent? Lurer på om du bare har konsultert problemstillingen for å fremme seg selv som intelligent, siden det er det du pleier å få applaus for å være her inne. Om du har målt iq til passe moderat eller lav tviler jeg sterkt på at behandlerene dine «bruker din høye intelligens mot deg», som du forsøksvis påstår her.

Anonymkode: a4407...465

1. Det var sakkyndige for 5-6 år siden som konkluderte med at jeg hadde en IQ på 81, ikke mine nåværende behandlere.

2. Behandlerne mine sier at jeg er skolesmart, men er sosialt og emosjonelt lavtfungerende. Men det er mange tidligere behandlere som har sagt «du som er så smart, hvorfor gjør du dette?».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
Nicklusheletida skrev (53 minutter siden):

Hun skrev 89 og det er helt i nedre sjikt av normalområdet. 

81, ikke 89.

Kashmir skrev (43 minutter siden):

Det er bare tull at hi har lav intelligens,  eller er på nedre sjiktet av gjennomsnittet. Det skriver hen også her. At noen applauderer det har jeg ikke sett, men at noen har bemerket det har jeg lest. Det er vel ikke noe feil med det? 

🙌

adhoc skrev (33 minutter siden):

Jeg mener å huske fra en av trådene at den testen ble tatt for en god stund siden, og uansett: Psykiske lidelser som medfører store svingninger, kan definitivt påvirke utslaget på en IQ-test i stor grad. Uten at jeg aner hvilket intelligensnivå  HI «egentlig» har, fremstår det ikke akkurat som utenkelig ut fra formuleringsevne at det ville ha ligget høyere i en annen livsfase.

Det var 5-6 år siden jeg scorte 81. Det kan tenkes at jeg ville ha scoret høyere den dag i dag, da jeg kanskje har modnet på noen ting.

Grendel skrev (15 minutter siden):

Jeg synes måten hn formulerer seg sier mer enn en IQ-test.

Jeg skjønner at det virker skremmende. Jeg tenker også at en intelligent person, alt annet likt, bør ha større evne til å styre impulsene sine.

For et usmakelig innlegg. Det er ingen sammenheng mellom formuleringsevne og impulskontroll. Jeg vet om veltalende kroniske schizofrene som likevel utagerer «fordi de ikke kan noe for det».

Nicklusheletida skrev (36 minutter siden):

Det er ts selv som har skrevet at iq- testen viste 81. 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Frøya Alilde skrev (3 minutter siden):

Jeg opplever at jeg får litt til mye ut av svarene fra Kupton. Per nå er det én overlege som har ansvar for alle tre etasjene, psykologen min jobber med utredningen og miljøpersonalet har ikke kompetanse til å svare på dette. Jeg gjør som jeg vil og poster innlegg så lenge de er i tråd med retningslinjene. Hvorfor problematiserer du at folk stiller spørsmål på et forum?

Ehm, du er på et forum. Hvorfor problematiserer du at folk stiller spørsmål her?

Jeg fikk disse kommentarene i akuttpsykiatrien, det er 2 år siden og man er kanskje ikke helt der at man orker å konfrontere uheldige utsagn i vurderingssamtaler.

1. Det var sakkyndige for 5-6 år siden som konkluderte med at jeg hadde en IQ på 81, ikke mine nåværende behandlere.

2. Behandlerne mine sier at jeg er skolesmart, men er sosialt og emosjonelt lavtfungerende. Men det er mange tidligere behandlere som har sagt «du som er så smart, hvorfor gjør du dette?».

Ja, hvorfor gjør du det du gjør hvis du er så smart?

Anonymkode: d1ad0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor gjør du det du gjør hvis du er så smart?

Anonymkode: d1ad0...98a

Du er ikke ute etter å forstå, du er ute etter å krangle, ser jeg. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøya Alilde skrev (8 minutter siden):

Du er ikke ute etter å forstå, du er ute etter å krangle, ser jeg. 🙂

Nei, du vet ikke hva jeg er ute etter. Jeg prøver å forstå. 

Anonymkode: d1ad0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøya Alilde skrev (10 minutter siden):

Du er ikke ute etter å forstå, du er ute etter å krangle, ser jeg. 🙂

Hjelp meg å forstå hvordan en så intelligent person kan være i stand til å gjøre så grusomme ting. 

Anonymkode: d1ad0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelp meg å forstå hvordan en så intelligent person kan være i stand til å gjøre så grusomme ting. 

Anonymkode: d1ad0...98a

For et usmakelig innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelp meg å forstå hvordan en så intelligent person kan være i stand til å gjøre så grusomme ting. 

Anonymkode: d1ad0...98a

Slutt. Kan ikke denne tråden handle om det som er tema? Det er interessant. 

Vi er ikke en domstol her heller, så tenk deg litt bedre om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøya Alilde skrev (Akkurat nå):

For et usmakelig innlegg.

Det er fakta. Er det ikke grusomt å ligge i belteseng etc.? Hvorfor tar du sånne valg hvis du er så intelligent? Jeg prøver bare å forstå. Men du forstår ikke meg. Så jeg trekker meg ut av tråden. 

Anonymkode: d1ad0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...