Gå til innhold

Barn lures av influensere til å kjøpe sportsdrikke til 300 kr literen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er galskap.

Istanbul supermarked i Oslo er et av få utsalgssteder i landet som selger den populære sportsdrikken Prime Hydration. Flasken på 500 milliliter koster 149,90 kroner, men rives likevel bort fra hyllene.

– Det er mest barn og unge mellom 8 og 18 år som skal ha det, sier assisterende butikksjef Ridvan Akinci.

Akinci mener engasjementet rundt drikken kommer av markedsføring på sosiale medier, spesielt på Tiktok. Det er nemlig internett-kjendisene Logan Paul og KSI som er medeiere av produktet.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/selges-dyrt-bortkastede-penger/15568177/

Anonymkode: 145c4...56d

Fortsetter under...

Hadde bare foreldre til de "kule barna" latt være, så ville det hjulpet mye. De som er populære legger ofte føringene, men ikke alle tar ansvar for andre. Jeg  kritiserer ikke, bare konstaterer. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 timer siden):

Hadde bare foreldre til de "kule barna" latt være, så ville det hjulpet mye. De som er populære legger ofte føringene, men ikke alle tar ansvar for andre. Jeg  kritiserer ikke, bare konstaterer. 

Er det anti-woke å kritisere?

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du svarer på.

Jeg kan ikke kritisere foreldre fordi de er redde for at barna deres vil skille seg ut. Det er et behov for mennesker å føle at de hører til, så foreldre vil ikke utsette barna sine for å bli ekskludert. Det forstår jeg. Men så er det de som er typiske ledere og populære. Det de gjør og lar være å gjøre, det er lov. Men det blir kanskje vanskelig for deres foreldre å legge press på sine ( populære ) barn også? 

Selv om det ville hatt effekt. 

Kashmir skrev (21 timer siden):

Eneste er at det er vanskelig å kontrollere hva unger fra sånn 12+ bruker pengene sine på. Da har de jo ofte et bankkort for barn hvor de får ukelønn. Så drar de etter skolen på denne butikken og handler. Man kan selvsagt snakke med ungene om pengebruk, men vet ikke hvor mye det hjelper. Det er litt som at vi stakk på butikken og kjøpte skolebrød og litagod i lunsjen på ungdoms og videregående. Man var kul som handlet egen lunsj og lunsjen smakte jo veldig godt. Foreldrene våre ville jo vi skulle bruke pengene på noe mer fornuftig. Blir ikke helt det samme som disse sportsdrikkene, men sammenligbart kanskje? I forhold til at når ungene når en viss alder så er det ikke så lett å kontrollere hva de bruker sine penger på. Bortsett fra "Hvis du bruker penger på x og y så får du ikke mer penger". Men det er jo ikke så mye læring i det egentlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...