Gå til innhold

I dag følte jeg meg pen.

Anbefalte innlegg

Overfladisk tenker dere kanskje. Det er ikke det.

Jeg har hatt to alvorlige fysiske diagnoser siden 2018. Alt har handlet om operasjoner og kontroller, og ganske mye angst. Ganske mye selvbebreidelse også, siden jeg tror at ene tilstanden skyldes tidligere rusmisbruk. Mange følelser med andre ord, og mange tanker og refleksjoner. Mye selvkritikk og mye skam. Det er helt okay. Jeg syns det faktisk er på sin plass.

Så jeg har latt utseendet være. Ikke blitt likegyldig, men sminke gikk ut. Alt annet enn renslighet faktisk. Helt ut og ikke noe jeg brydde meg om i det hele tatt de siste årene. Jeg lever jo, og det er nok. Ja, det et jo det 😊 men : 

I dag sminket jeg meg. Lakkerte negler og satt opp håret. Jeg aner ikke hvor det kom fra i det hele tatt, jeg bare gjorde det før jeg ble hentet for en kort tur med en venninne. Sånn helt impulsivt. 

Men jeg skal bare si det, at jeg følte meg 100 ganger bedre, og jeg følte at jeg plutselig var litt 14 år igjen ( 🤣 ) da jeg møtte blikk og smil. Jeg har  møtt de før, men tenkt i andre baner enn at det var litt helt uskyldig flørt. 

Ja, så bare noe jeg ville dele. Alt det vi kan betrakte som overfladisk og lite betydningsfullt er kanskje ikke det,  når alt kommer til alt? 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471953-i-dag-f%C3%B8lte-jeg-meg-pen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt to alvorlige fysiske diagnoser siden 2018. Alt har handlet om operasjoner og kontroller, og ganske mye angst. Ganske mye selvbebreidelse også, siden jeg tror at ene tilstanden skyldes tidligere rusmisbruk. Mange følelser med andre ord, og mange tanker og refleksjoner. Mye selvkritikk og mye skam. Det er helt okay. Jeg syns det faktisk er på sin plass.

Så jeg har latt utseendet være. Ikke blitt likegyldig, men sminke gikk ut. Alt annet enn renslighet faktisk. Helt ut og ikke noe jeg brydde meg om i det hele tatt de siste årene. Jeg lever jo, og det er nok. Ja, det et jo det 😊 men : 

I dag sminket jeg meg. Lakkerte negler og satt opp håret. Jeg aner ikke hvor det kom fra i det hele tatt, jeg bare gjorde det før jeg ble hentet for en kort tur med en venninne. Sånn helt impulsivt. 

Men jeg skal bare si det, at jeg følte meg 100 ganger bedre, og jeg følte at jeg plutselig var litt 14 år igjen ( 🤣 ) da jeg møtte blikk og smil. Jeg har  møtt de før, men tenkt i andre baner enn at det var litt helt uskyldig flørt. 

Ja, så bare noe jeg ville dele. Alt det vi kan betrakte som overfladisk og betydningsfullt er kanskje ikke det,  når alt kommer til alt? 🙂

Fint å høre at du følte deg pen. Skjønnheten kommer innefra i det store bildet. Derfor var du sikkert dobbelt fin i dag. 

Anonymkode: 69042...e51

Kashmir skrev (1 time siden):

Ja, så bare noe jeg ville dele. Alt det vi kan betrakte som overfladisk og lite betydningsfullt er kanskje ikke det,  når alt kommer til alt? 🙂

Så koselig! Det er viktig å føle seg vel og gjøre de små tingene som skal til. 😊

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...