Gå til innhold

Hater å føle meg sliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Våknet 11 i dag. Likevel la jeg meg i senga for 1 t siden og sovnet lett. Ikke slik at jeg ble borte, men jeg sovnet sånn lett. Nå er jeg liksom bare oppgitt over meg selv og lurer på om det er noe galt med meg siden jeg måtte legge meg nedpå. Uansett hvor tidlig jeg står opp en morgen, kan jeg holde meg lys våken til over midnatt. Det å sovne går egentlig ganske fort, men da må jeg ta melatonin. Ellers tar det veldig lang tid. 
Jeg hater søvnbehovet vårt så intenst at jeg får ikke sagt det nok. Det skaper så mye stress i livet mitt. Det er vanskelig å sovne når man skal sove(selv om jeg ikke har sovet ila dagen, og det gjør jeg omtrent aldri), men jeg sovner lett på dagtid om jeg bare legger meg nedpå for å slappe av.. :( 

Anonymkode: 0a2fc...4be

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472025-hater-%C3%A5-f%C3%B8le-meg-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare tillate deg å sove på dagtid? Hvis du ikke har brutt noen avtaler eller noe, så gjør det vel ingenting, og burde ikke skape stress syns jeg.

Har ikke søvnproblemer, men er avhengig av å høre på podcast når jeg legger meg. Det går i Misjonen,  men vil jeg sovne fortere er det bare å sette på noe mer kjedelig og kun konsentrere seg på å lytte. Det er effektiv sovemedisin. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare tillate deg å sove på dagtid? Hvis du ikke har brutt noen avtaler eller noe, så gjør det vel ingenting, og burde ikke skape stress syns jeg.

Har ikke søvnproblemer, men er avhengig av å høre på podcast når jeg legger meg. Det går i Misjonen,  men vil jeg sovne fortere er det bare å sette på noe mer kjedelig og kun konsentrere seg på å lytte. Det er effektiv sovemedisin. 

Jeg bare ser litt på denne sovingen som et tegn på at man ikke har noe å ta seg til, at man er kjedsom og hjernen mister helt motivasjon. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bare ser litt på denne sovingen som et tegn på at man ikke har noe å ta seg til, at man er kjedsom og hjernen mister helt motivasjon. 

Er det noe annet du skulle gjort i dag da?

Anonymkode: 59925...0a3

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner meg veldig godt igjen - jeg hadde det slik for et par år siden. Merker du om det er noe som skjer med deg når du skal sove slik at du ikke får det til eller gjør du aktivt motstand fordi du har denne tanken om at det er bortkastet? Det virker som om du får noe sløvesøvn, og det kan være slitsomt i seg.

Vet du om det er noen konkret årsak til at du har de tankene/ideene rundt at søvn ikke er nødvendig? Selv hadde jeg det inntil for et par-tre år siden, og det tok en tid å endre, fordi jeg hadde fått høre gjennom oppveksten at jeg var flink og fornuftig som sto tidlig opp, selv om jeg la meg kl. 4.00 om natten. Og jeg fikk negative tilbakemeldinger på det å sove på dagtid som barn og ungdom.

Kan det kanskje hjelpe deg å få innsikt i at det er svært nødvendig for både kropp og hode å få en passelig mengde søvn daglig, ikke bare her og nå, men også om 20-40 år frem i tid. Søvnen påvirker så mye...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...