Gå til innhold

Omgangssyke eller matforgiftning?

Anbefalte innlegg

Kastet opp og hadde diare igårkveld etter at jeg hadde spist noe med kylling. Det gikk fort over men er litt slapp i dag. Men er det sånn at ved omgangssyke så kaster man opp til det bare er galle igjen og ved matforgiftning kun det man har spist? Det var bare det jeg hadde spist som kom opp igjen. Etter det var det ikke mer oppkast. Hva høres det mest ut som? Og hvis det er omgangssyke så kan man vel ikke smitte seg selv igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472044-omgangssyke-eller-matforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
My86 skrev (3 minutter siden):

Kastet opp og hadde diare igårkveld etter at jeg hadde spist noe med kylling. Det gikk fort over men er litt slapp i dag. Men er det sånn at ved omgangssyke så kaster man opp til det bare er galle igjen og ved matforgiftning kun det man har spist? Det var bare det jeg hadde spist som kom opp igjen. Etter det var det ikke mer oppkast. Hva høres det mest ut som? Og hvis det er omgangssyke så kan man vel ikke smitte seg selv igjen?

Omgangssyke 

Anonymkode: 05506...54c

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Da vil jeg tro matforgiftning. Ved omgangssyke så spyr du flere ganger og er så slapp at du klarer knapt å anstrenge deg for å drikke et glass cola eller Farris.

Men var vanskelig å stå oppreist når det sto på. Klarte ikke å gå og finne meg drikke med en gang. Men ja, var sikkert matforgiftning. Har jo verken oppkast eller diare mer nå, og har hørt at ved omgangssyke varer diare litt lenger en oppkast.

AnonymBruker
My86 skrev (12 timer siden):

Men var vanskelig å stå oppreist når det sto på. Klarte ikke å gå og finne meg drikke med en gang. Men ja, var sikkert matforgiftning. Har jo verken oppkast eller diare mer nå, og har hørt at ved omgangssyke varer diare litt lenger en oppkast.

Det er da virkelig omgangssyken. Hold deg til 48 timers reglen. Fader ikke rart det viruset aldri stopper å gå når folk tror det er matforgiftning! 

AnonymBruker
My86 skrev (12 timer siden):

Tror du det er en fasit på hvor lenge det varer??? Heregud blir oppgitt! 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du det er en fasit på hvor lenge det varer??? Heregud blir oppgitt! 

Hvorfor tror du jeg ikke er hjemme i dag? Jeg sitter inne og har ingen planer om å bevege meg ut til postkassa en gang.

My86 skrev (18 timer siden):

Sitter her på akkurat samme måte, mistenker en mørbrad jeg spiste i går. Kastet opp en gang 12 timer etter inntak og er temmelig slapp fremdeles. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da virkelig omgangssyken. Hold deg til 48 timers reglen. Fader ikke rart det viruset aldri stopper å gå når folk tror det er matforgiftning! 

Hvorfor tror du jeg er ute blant folk? Jeg skrev ikke noe om at jeg er det. Jeg har tenkt å være hjemme både i dag og i morgen.

Annonse

Jeg bare stilte noen spørsmål. Men noen ble tydeligvis provosert av det. Jeg har selvfølgelig holdt meg hjemme noen dager da jeg ikke kunne vite sikkert om det var smittsomt eller ikke. Å spørre er lov. Hvorfor skulle jeg liksom orke å reise noe som helst sted i helga og begynnelsen av uka da jeg faktisk var dårlig form? Tror noen her at jeg drar ut og sprer smitte med vilje? Og blir nok ikke noe svar nei. Flau nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...