Gå til innhold

Antihistaminer og sentralstimulerende medisiner mot ADHD, en dårlig kombinasjon?


Vimsa90

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfart at sentralstimulerende medisiner og allergimedisiner (antihistaminer) påvirker effekten ved bruk av ADHD medisin? At disse påvirker hverandres opptak i kroppen osv.

Jeg har diverse allergier/helårsallergi og bruker selvfølgelig antihistaminer (aerius) og sentralstimulerende medisiner (concerta) sammen. Jeg har aldri hørt om at dette kan være en negativ ting, før jeg kom over dette i en bok jeg har om adhd. Jeg har også gjort litt research på temaet , men det er ikke så mye å finne av informasjon der ute av faglige artikler. 

Jeg må nevne at jeg har brukt allergimedisiner siden 2014. Jeg ble diagnostisert med adhd våren 2019 og startet opp med medisiner kort tid etter dette. 

Imidlertid synes jeg det er rart at dette ikke er blitt informert om eller nevnt av involverte leger/psykiatere i denne sammenheng. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Vet legen dette? Det står alltid mye på nett og i bruksanvisningen til medisinene. Ssri og sentralstimulerende skal heller ikke kombineres, men dette er generelle forsiktighetsregler. Legen min sa at det ikke er farlig å kombinere feks Zoloft og adhd meds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...