Gå til innhold

Hvor mye salt er det i kidney bønner? Fra first price?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Står 1 gram pr 100 gram.. men lurer på om de regner utifra vekta på selve bønner eller vekta med laken? Altså med lake veier den 380 gram og uten 230 gram..

Anonymkode: 78773...19f

Ettersom man heller av laken på vanlige kidneybønner (de som ikke er i chilisaus) så går jeg ut fra at det er i bønnene, ikke i laken. Står det ikke noe om det på pakken?

AnonymBruker
Lillemus skrev (13 timer siden):

Ettersom man heller av laken på vanlige kidneybønner (de som ikke er i chilisaus) så går jeg ut fra at det er i bønnene, ikke i laken. Står det ikke noe om det på pakken?

Nei, står bare 1 gram salt pr 100 gram. Lurer da på om det er 3,8 gram salt i bønnene ellerx2,3 (fra den drenerte vekten)

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, står bare 1 gram salt pr 100 gram. Lurer da på om det er 3,8 gram salt i bønnene ellerx2,3 (fra den drenerte vekten)

Nå ble jeg litt usikker, men har endret litt mening fra mitt første svar - så vidt jeg kan lese meg frem til sånn i farten så bør man skylle bønner på boks godt før bruk for å senke saltinnholdet, så mye sitter nok i laken. Uansett tenker jeg at man neppe spiser så voldsomt med bønner at det vil gi en alt for høy saltmengde i løpet av en dag, noe salt trenger faktisk kroppen for å fungere også. Det er ikke sånn at vi skal ha så lite salt som overhode mulig.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Nå ble jeg litt usikker, men har endret litt mening fra mitt første svar - så vidt jeg kan lese meg frem til sånn i farten så bør man skylle bønner på boks godt før bruk for å senke saltinnholdet, så mye sitter nok i laken. Uansett tenker jeg at man neppe spiser så voldsomt med bønner at det vil gi en alt for høy saltmengde i løpet av en dag, noe salt trenger faktisk kroppen for å fungere også. Det er ikke sånn at vi skal ha så lite salt som overhode mulig.

Ok, jeg skyller bønnene godt jeg. Syntes bare 3,8 gram salt fordi jeg spiser en boks bønner er veldig mye.. men gar visst fått plukket med meg den bønne boksen ned mest salt... f.eks rema 1000 sine bønner eller coop Prix sine bønner gar halvparten i saltinnhold. Men nå spiste jeg en boks til frokost igjen, har lite penger  skjønner du sp må spise av det heg har.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, jeg skyller bønnene godt jeg. Syntes bare 3,8 gram salt fordi jeg spiser en boks bønner er veldig mye.. men gar visst fått plukket med meg den bønne boksen ned mest salt... f.eks rema 1000 sine bønner eller coop Prix sine bønner gar halvparten i saltinnhold. Men nå spiste jeg en boks til frokost igjen, har lite penger  skjønner du sp må spise av det heg har.

Tror ikke du skal bekymre deg for det, skyll bønnene godt du, bønner er kjempesunt og godt. 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...