Gå til innhold

Vondt mellom mage og bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har fått veldig vondt i området mellom mage og bryst når jeg spiser og drikker. Legen mente det kunne være refluksøsofagitt, og jeg fikk utskrevet esomeprazol i går. Forløpig har den ikke hjulpet så mye, vet noen hvor lang tid det tar før virkningen begynner?

Anonymkode: 9c1ac...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hei, jeg har fått veldig vondt i området mellom mage og bryst når jeg spiser og drikker. Legen mente det kunne være refluksøsofagitt, og jeg fikk utskrevet esomeprazol i går. Forløpig har den ikke hjulpet så mye, vet noen hvor lang tid det tar før virkningen begynner?

Anonymkode: 9c1ac...140

Hvis jeg er uten medisin en eller flere dager, så får jeg raskt symptomer og da tar det 1-3 dager før det går tilbake (alt etter hvor lenge jeg har vært uten) Vil tro at det tar noe lengere tid for en som akkurat har startet behandling. Men tar du medisinen uten mat og venter minimum 30 min før du spiser? (Helst 60 min)   For det bør du hvis den skal virke ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, jeg har pleid å ta medisinen en halv time - time før matinntak, og det gjør fortsatt veldig vondt sekundene etter jeg har svelget i mellomgulvet. Men startet på medisinen i går da. 

Anonymkode: 9c1ac...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei, jeg har pleid å ta medisinen en halv time - time før matinntak, og det gjør fortsatt veldig vondt sekundene etter jeg har svelget i mellomgulvet. Men startet på medisinen i går da. 

Anonymkode: 9c1ac...140

Vil tro det tar litt lengre tid før det hjelper ordentlig, men håper du snart føler deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk, hvor lang tid skal jeg gi det?

Anonymkode: 9c1ac...140

Nå er ikke jeg helsepersonell, så det kan jeg ikke vite. Sa ikke legen noe om dette? Du kan eventuelt spørre på apoteket, kanskje de vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...