Gå til innhold

Overgangsalderen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som er der nå, eller har gått gjennom det: Hvor lang tid tok det etter siste menstruasjon at du merket det fysiske forfallet øke? Jeg synes jeg er blitt hønngammel bare siste året... Slapp hud er verst, og rynker rundt munnen.. Var ikke så ille i fjor. 

Anonymkode: 98a66...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var nærmere 60 enn 50 da mensen omsider tok helt slutt og har ikke satt det i sammenheng med andre ting.

Jeg er ganske rynkete, men det har nok mest med uvettig soling i ungdommen å gjøre. Bortsett fra det jeg ser i speilet, kjenner jeg ikke på noe jeg vil kalle direkte fysisk forfall. Det eneste som irriterer meg veldig og er litt hemmende, er at jeg har fått skjev stortå på en av føttene. Jeg var over 60 da det ble plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (28 minutter siden):

Jeg var nærmere 60 enn 50 da mensen omsider tok helt slutt og har ikke satt det i sammenheng med andre ting.

Jeg er ganske rynkete, men det har nok mest med uvettig soling i ungdommen å gjøre. Bortsett fra det jeg ser i speilet, kjenner jeg ikke på noe jeg vil kalle direkte fysisk forfall. Det eneste som irriterer meg veldig og er litt hemmende, er at jeg har fått skjev stortå på en av føttene. Jeg var over 60 da det ble plagsomt.

Takk for svar :)

Med fysisk forfall mener jeg rynker, slapp hud, osv. 

Anonymkode: 98a66...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar :)

Med fysisk forfall mener jeg rynker, slapp hud, osv. 

Anonymkode: 98a66...eed

Skjønner - jeg var godt i gang med sånt før jeg mistet mensen. Kan ikke si jeg har merket noen akselerasjon i tilknytning til at den stoppet. Jeg hadde den ganske sjeldent mot slutten, og man blir jo ikke akkurat yngre i siste halvdel av 50-årene uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (48 minutter siden):

Jeg var nærmere 60 enn 50 da mensen omsider tok helt slutt og har ikke satt det i sammenheng med andre ting.

Jeg er ganske rynkete, men det har nok mest med uvettig soling i ungdommen å gjøre. Bortsett fra det jeg ser i speilet, kjenner jeg ikke på noe jeg vil kalle direkte fysisk forfall. Det eneste som irriterer meg veldig og er litt hemmende, er at jeg har fått skjev stortå på en av føttene. Jeg var over 60 da det ble plagsomt.

Er du så gammel? 

Anonymkode: f857e...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du så gammel? 

Anonymkode: f857e...586

Ja, er det sjokkerende at noen er over 60? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du som er der nå, eller har gått gjennom det: Hvor lang tid tok det etter siste menstruasjon at du merket det fysiske forfallet øke? Jeg synes jeg er blitt hønngammel bare siste året... Slapp hud er verst, og rynker rundt munnen.. Var ikke så ille i fjor. 

Anonymkode: 98a66...eed

Når har jeg mensen fremdeles, temmelig uregelmessig, blir 55 snart. Har vel normalt med rynker etter alderen, ikke mengder, men er slett ikke glatt som en fersken heller. Synes ikke huden er noe annerledes egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du som er der nå, eller har gått gjennom det: Hvor lang tid tok det etter siste menstruasjon at du merket det fysiske forfallet øke? Jeg synes jeg er blitt hønngammel bare siste året... Slapp hud er verst, og rynker rundt munnen.. Var ikke så ille i fjor. 

Anonymkode: 98a66...eed

Jeg skal bruke forebyggende kur som gjør at jeg aldri vil forfalle. 

Anonymkode: f857e...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 22.33):

Jeg skal bruke forebyggende kur som gjør at jeg aldri vil forfalle. 

Anonymkode: f857e...586

Da er du rimelig naiv om du tror det vil komme til å funke..

Anonymkode: 98a66...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 8.5.2023 den 22.08):

Når har jeg mensen fremdeles, temmelig uregelmessig, blir 55 snart. Har vel normalt med rynker etter alderen, ikke mengder, men er slett ikke glatt som en fersken heller. Synes ikke huden er noe annerledes egentlig. 

Annerledes enn hva?

Anonymkode: 98a66...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...