Gå til innhold

Skjelver så mye når jeg skal gjøre ting jeg er redd for

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber med å gjøre ting jeg egentlig ikke tør. Og jeg har begynt å få skikkelige skjelvinger. De er så ille at jeg sliter med å snakke, jeg stammer, og jeg kan ikke holde i noe som feks en kopp fordi da vil andre se at jeg sliter. Jeg er redd for å dumme meg ut om noen ser det. 

Jeg har begynt å lure på om disse skjelvingene kommer fordi jeg stresser meg selv opp på forhånd ved å psyke meg opp før jeg skal gjøre ting. Kankje jeg ikke kan psyke meg opp, kanskje jeg må hoppe bare rett uti det og ikke krype i det/tenke? 

Noen som har noen tanker og råd til en med unnvikende/engstelig pf og sosial angst? Evt også Erfaring å dele? 

Anonymkode: 5d318...e3e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen? 😔

Jo jeg, kan relatere til dette. Jeg blir sånn når jeg skal prestere og det er viktig at jeg gjør alt rett. Jeg har ingen diagnoser men møter utfordringer hver uke- og får de symptomene du får. Det viktigste du gjør er og stå i det, le litt av deg selv (det er jo ikke farlig at noen ser at du sliter eller at du sliter). 

Anonymkode: 9a276...08d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jo jeg, kan relatere til dette. Jeg blir sånn når jeg skal prestere og det er viktig at jeg gjør alt rett. Jeg har ingen diagnoser men møter utfordringer hver uke- og får de symptomene du får. Det viktigste du gjør er og stå i det, le litt av deg selv (det er jo ikke farlig at noen ser at du sliter eller at du sliter). 

Ok, tusen takk for svar. Det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg setter for høye krav til meg selv og er redd for å dumme meg ut. Ja, jeg står i det. Jeg har ikke vært plaget med dette før. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, tusen takk for svar. Det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg setter for høye krav til meg selv og er redd for å dumme meg ut. Ja, jeg står i det. Jeg har ikke vært plaget med dette før. 

Det kan fint ha en klar sammenheng. Det har jeg, derav blir presentasjonen enda verre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...