Gå til innhold

Jeg kløøør!! Noen som vet en bra krem? Je har eksem og resept, men klør etter dusj likevel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har Canoderm på resept, men når jeg har dusjet og tørket meg, tar på kremen så klør jeg som et helvete likevel! Finnes det noe bedre alternativ? Er en fettkrem hva jeg trenger? Har brukt kortisonkrem, men dette skal ikke brukes over lang tid. Vet noe som heter Eurax, men det er små tuber. Hva med aloe vera? Noen som har/hatt eksem som vet hvordan redusere køen? Jeg blir faktisk rød og lilla der jeg klør meg! 

Anonymkode: 20d9d...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dexeryl fuktighetskrem 

Denne kjøpte jeg på Vitusapoteket. Den fungerer veldig godt på meg, og min mann.

Jeg har eksem og tørr hud, min mann har atopisk eksem.

Jeg føler denne kremen gir et beskyttende lag.

Kanskje de har små prøver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Dattera mi har eksem, og på henne funker ikke Caniderm som fuktighetskrem. Hun bruker Dexeryl.

Innimellom får hun kløe og utslett likevel, og bruker da Mildison (resept). Tror kanskje den er kortisonholdig, fordi hun skal ikke bruke den lenge. Etter flere år med prøving og feiling, er det dette som funker best på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har Canoderm på resept, men når jeg har dusjet og tørket meg, tar på kremen så klør jeg som et helvete likevel! Finnes det noe bedre alternativ? Er en fettkrem hva jeg trenger? Har brukt kortisonkrem, men dette skal ikke brukes over lang tid. Vet noe som heter Eurax, men det er små tuber. Hva med aloe vera? Noen som har/hatt eksem som vet hvordan redusere køen? Jeg blir faktisk rød og lilla der jeg klør meg! 

Anonymkode: 20d9d...5db

Det jeg fikk av legen hjalp ikke på kløen, aloe vera gele lindret kløen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor får vi kortison når det ikke bør brukes lenge? Det er et alternativ på apoteket som er kortisonfritt men dette kan også tynne ut huden sa de. Ellers er det en ganske ny en som kan brukes lenge som skal lindre kløe, og en fra A-Derma. Hva med cikaplast fra LRP? Jeg synes det er litt rart at vi ikke får særlig alternativer når vi sliter med sånn. Canoderm er jeg usikker på om funker på meg, for hele tiden jeg har dusjet så klør det ekstremt selv om jeg har brukt Canoderm en stund nå, og også når jeg smører det på meg etter jeg har tørket meg så klør det. Forskjellen nå er at jeg klør ikke lenger hele dagen, men alltid etter dusj.

Anonymkode: 20d9d...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...