Gå til innhold

Bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (53 minutter siden):

Det er ikke typisk, men forekommer av og til. Les det jeg skrev tidligere om ikke typiske tilfeller.

De depressive symptomene er sterke og jeg tror jeg avløser de med å bli hypoman. Gir det noen som helst mening?

Anonymkode: 3b634...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    34

  • kupton

    16

  • Glitter

    5

  • Gammelsang

    3

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I noen dager har jeg følt meg litt nedfor, har dårligere selvtillitt og selvbilde, mer angst og har ikke orket stort. Jeg blir lett sint på folk og synes det er tøft å måtte være meg. Samtidig så har jeg mange ideer og får unna ting. En nær bekjent har påpekt at jeg virker urolig og at det er som om noe er i gjerde. 

Hva kan symptomene mine skyldes?

Anonymkode: 3b634...28d

Jeg er enig i at det høres veldig ut som en blandet episode. Det er ikke så rart, eller så uvanlig. Studier har vist at mellom 20 og 40 (muligens 50) prosent av bipolare vil oppleve minst en blandet episode i løpet av livet. Jeg har hatt flere blandede episoder. Det er en veldig absurd og ikke minst ustabil tilstand å eksistere i. Man vil løpe opp et fjell eller gjøre mye, men på samme tid kaste seg foran et tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
skogbrann skrev (9 minutter siden):

Man vil løpe opp et fjell eller gjøre mye, men på samme tid kaste seg foran et tog.

Det var en veldig god beskrivelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skogbrann skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i at det høres veldig ut som en blandet episode. Det er ikke så rart, eller så uvanlig. Studier har vist at mellom 20 og 40 (muligens 50) prosent av bipolare vil oppleve minst en blandet episode i løpet av livet. Jeg har hatt flere blandede episoder. Det er en veldig absurd og ikke minst ustabil tilstand å eksistere i. Man vil løpe opp et fjell eller gjøre mye, men på samme tid kaste seg foran et tog.

Det beskriver godt hvordan jeg føler meg innimellom. Kan man stadig komme i blandede episoder? Jeg har det ofte sånn.

Anonymkode: 3b634...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det beskriver godt hvordan jeg føler meg innimellom. Kan man stadig komme i blandede episoder? Jeg har det ofte sånn.

Anonymkode: 3b634...28d

Hvis du har det ofte så er det muligens emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse istedenfor bipolar evt i tillegg til bipolar. 

Rapid cycling fins jo, men vet ikke hvor vanlig det er at en skifter veldig ofte likevel. Rapid cycling skal det være mer enn fire episoder i året, men hvis du svinger sånn der jevnt gjennom dager og uker så tror jeg emosjonelt ustabil er mer riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Hvis du har det ofte så er det muligens emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse istedenfor bipolar evt i tillegg til bipolar. 

Rapid cycling fins jo, men vet ikke hvor vanlig det er at en skifter veldig ofte likevel. Rapid cycling skal det være mer enn fire episoder i året, men hvis du svinger sånn der jevnt gjennom dager og uker så tror jeg emosjonelt ustabil er mer riktig. 

Det kan du nok ha rett i, men hvordan skilles de fra hverandre?

 

Anonymkode: 3b634...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan du nok ha rett i, men hvordan skilles de fra hverandre?

 

Anonymkode: 3b634...28d

Det må en behandler som kjenner deg godt gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Glitter skrev (14 minutter siden):

men hvis du svinger sånn der jevnt gjennom dager og uker så tror jeg emosjonelt ustabil er mer riktig. 

Det kan også skyldes for dårlig medisinering, eller ikke-eksisterende medisinering, av bipolar. Nå er jo ts under utredning, så forhåpentligvis vil hun få riktig behandling hvis man finner bipolar. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Det kan også skyldes for dårlig medisinering av bipolar. Nå er jo ts under utredning, så forhåpentligvis vil hun få riktig behandling hvis man finner bipolar. 

Ja får håpe på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beskriver godt hvordan jeg føler meg innimellom. Kan man stadig komme i blandede episoder? Jeg har det ofte sånn.

Anonymkode: 3b634...28d

Ja, man kan stadig komme i blandede episoder hvis man ikke får adekvat behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skogbrann skrev (5 minutter siden):

Ja, man kan stadig komme i blandede episoder hvis man ikke får adekvat behandling. 

Da er det mest sannsynlig det jeg har.

Anonymkode: 3b634...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er det mest sannsynlig det jeg har.

Anonymkode: 3b634...28d

Har du fått en bipolar diagnose stilt av en behandler eller har du tenkt selv at du har det? 

Anonymkode: d5668...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...