AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg vet ikke om det jeg sliter med kan kalles spiseforstyrrelse, men jeg har definitivt ett problematisk. ødelagt og destruktivt forhold til mat. Så jeg skulle gjerne hørt andres erfaringer rundt - Hvordan havnet du inn i en spiseforstyrrelse og hvordan kom du deg ut av den? (Om du nå er "frisk"/bedre). For meg begynte det med slanking etter en lang periode med overspising som nok har gitt meg ett oppheng til kropp og vekt. Det å gå ned i vekt og kjenne på sult gir meg en mestringsfølelse. Når jeg overspiser så føler jeg at jeg fullstendig mister kontroll, mens når jeg klarer å spise for lite og gå sulten så kjenner jeg på kontroll. Så nå vil jeg gjerne finne veien ut av dette før det virkelig eskalerer og jeg havner i spiseforstyrrelsen klør. Jeg går i behandling for andre ting og tenker at starten nok vil være å ta det opp med behandler, men så vil jeg gjerne klare det selv - er det realistisk? Anonymkode: 8286e...60f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473154-veien-ut-av-spiseforstyrrelsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.