Gå til innhold

Hva er "kap J6" i journalen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gammelsang skrev (7 timer siden):

Det betyr at det er informasjon i din journal du ikke får lese. Du får heller ikke vite hvorfor du ikke får lese det.

Er det helt sikkert at jeg ikke får lese, samme hva? Og er kap J6 en egen del av journalen på en måte? Vanskelig å forklare hva jeg mener men jeg håper du (og andre) skjønner...

Anonymkode: 736a4...fba

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (8 timer siden):

J6 kan inneholde opplysninger gitt av andre under forutsetning av taushet. Det brukes ikke ofte. Vanligvis ønsker en ikke å motta opplysninger en ikke kan bruke videre overfor pasienten. Men i noen få tilfeller er det nødvendig.

Takk for svar! Må si jeg ble veldig nysgjerrig nå. Regner med det er ingen sjanse for meg å få vite hva som står? Jeg forsøkte forresten å søke etter J6 i dokumentet du linket til, men der sto det at J6 er trygdesaker? Hva betyr det?

AnonymBruker
kupton skrev (11 minutter siden):

En kan ikke ha en egen mappe hvor alle tenkelige og utenkelige saker. J har ulike undergrupper - deriblant trygdesaker. 

En trygdesak er alt fra en enkel sykemelding til en omfattende vurdering i forbindelse med en uføresøknad.

Åja. Da skjønner jeg. Er ikke meningen å spørre så mye, men vet du/husker du hvilke andre undergrupper J har? Fant ikke det i dokumentet du linket til. Har nok blitt litt for opphengt i å finne ut av dette nå. Uff. Ja, også det med å få vite det som står der i notatet i journalen min da, kan det være mulig å få til?

Nei, det er ikke mulig.

Det er forøvrig en forutsetning for å lykkes i en frivillig psykoterapi at en har en grunnleggende oppfatning av at behandler og helsetjenesten vil deg vel.

Har en derimot det grunnsyn at de ønsker å motarbeide deg, kan en like godt avslutte terapien.

AnonymBruker
kupton skrev (På 8.6.2023 den 22.23):

Nei, det er ikke mulig.

Det er forøvrig en forutsetning for å lykkes i en frivillig psykoterapi at en har en grunnleggende oppfatning av at behandler og helsetjenesten vil deg vel.

Har en derimot det grunnsyn at de ønsker å motarbeide deg, kan en like godt avslutte terapien.

Det er ikke slik at jeg tenker behandlingsapparatet ikke vil meg vel eller ønsker å motarbeide meg. Jeg ble bare veldig overrasket over det notatet, og nysgjerrig på hva som står. Og det plager meg ganske mye at jeg aldri vil få vite hva som står.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...