Gå til innhold

?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ringer sikkert i morgen da. :)

Han trenger ikke anstrenge seg for min skyld, han burde gjøre det han sier han skal gjøre. Og sykepleieren kommer jo i morgen, hvis ikke han ringer da. Vet jo aldri selv om det står hjemmebesøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Han trenger ikke anstrenge seg for min skyld, han burde gjøre det han sier han skal gjøre. Og sykepleieren kommer jo i morgen, hvis ikke han ringer da. Vet jo aldri selv om det står hjemmebesøk. 

Men noen ganger får helsepersonell det travelt. Det har jo skjedd før at han har ringt dagen etter han sa han skulle ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Men noen ganger får helsepersonell det travelt. Det har jo skjedd før at han har ringt dagen etter han sa han skulle ringe. 

Dager etter og da sa han jeg kunne kjefte på han, han hadde hatt det så travelt. Men får høre hva sykepleieren sier i morgen, han har vel snakket med han. Men føler meg litt nedprioritert noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Dager etter og da sa han jeg kunne kjefte på han, han hadde hatt det så travelt. Men får høre hva sykepleieren sier i morgen, han har vel snakket med han. Men føler meg litt nedprioritert noen ganger. 

Jo jeg skjønner du kan få den følelsen, men det er derfor jeg prøver å si at å være psykiater kan være veldig travelt og det har nok ikke med deg personlig å gjøre at han ikke rakk å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (11 minutter siden):

Jo jeg skjønner du kan få den følelsen, men det er derfor jeg prøver å si at å være psykiater kan være veldig travelt og det har nok ikke med deg personlig å gjøre at han ikke rakk å ringe. 

Nei det har vel ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Nei det har vel ikke det...

Han ringer nok, selv om han ikke rakk det i dag. Men skjønner du er skuffet. Man venter jo sånn på slike telefoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (16 minutter siden):

Han ringer nok, selv om han ikke rakk det i dag. Men skjønner du er skuffet. Man venter jo sånn på slike telefoner. 

Ja det er det man gjør og jeg håpte på en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Sykepleieren hadde snakket med psykiater i dag og han ville ikke gi meg ny medisin, skulle øke på risperdal med 1 mg. Da hadde jeg jo så høyt serum på 4 mg men det er kanskje det beste, kunne prøve det noen uker og se om det hjalp. Men han visste ikke hvor lang tid det tok før det virket, noen som vet? @kupton? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Blir jeg ikke overmedisinert når jeg har høyt serum da? Men jeg vil heller være avflatet enn å ha angst, det er vel ikke farlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Blir jeg ikke overmedisinert når jeg har høyt serum da? Men jeg vil heller være avflatet enn å ha angst, det er vel ikke farlig? 

Huff, jeg får så vondt av deg som er så mye engstelig! Har du noen gang forsøkt kognitiv terapi som en hjelp til å tenke annerledes om ting? Konkret terapi rettet mot angst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Sykepleieren hadde snakket med psykiater i dag og han ville ikke gi meg ny medisin, skulle øke på risperdal med 1 mg. Da hadde jeg jo så høyt serum på 4 mg men det er kanskje det beste, kunne prøve det noen uker og se om det hjalp. Men han visste ikke hvor lang tid det tok før det virket, noen som vet? @kupton? 

Jeg er litt ny her på DOL, så jeg bare lurer: Hva er grunnen til at det virker som om det meste av kommunikasjon mellom deg og psykiater går gjennom sykepleier? Har du faste avtaler med psykiater for behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (12 minutter siden):

Huff, jeg får så vondt av deg som er så mye engstelig! Har du noen gang forsøkt kognitiv terapi som en hjelp til å tenke annerledes om ting? Konkret terapi rettet mot angst? 

Jo det er ikke godt. Tror jeg får kognitiv terapi, det står i journalen og psykode..,. ett eller annet. I dag fikk jeg tips om å f.eks holde en stein i hånden å fokusere på den eller holde et armbånd med kuller å telle kulene. Jeg har hele livet dullet med ting, noen ganger klipper jeg opp ting for å ha til dilleting. Folk sier "Å du er så urolig" men det virker beroligende på meg. Får se om jeg finner noe å dille med. Så er det å rette fokuset utover og legge merke til ting rundt meg og å bruke sansene, høre og lukte. Skal prøve men må øve meg på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (13 minutter siden):

Jeg er litt ny her på DOL, så jeg bare lurer: Hva er grunnen til at det virker som om det meste av kommunikasjon mellom deg og psykiater går gjennom sykepleier? Har du faste avtaler med psykiater for behandling?

Det er bare sånn, de har jo fact møter en gang i uken og da er psykiater der. Han skulle jo ringe meg i går men det gjorde han ikke. Har ikke faste avtaler med psykiater. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det er bare sånn, de har jo fact møter en gang i uken og da er psykiater der. Han skulle jo ringe meg i går men det gjorde han ikke. Har ikke faste avtaler med psykiater. 

Nå er jeg naiv siden jeg er på utsiden av dette, men...

Hvis du merker at angsten øker, vil det ikke være bedre om du får behandlingsavtaler og opplegg med psykiater i stedet for bare høyere doser medisin gjennom sykepleieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg naiv siden jeg er på utsiden av dette, men...

Hvis du merker at angsten øker, vil det ikke være bedre om du får behandlingsavtaler og opplegg med psykiater i stedet for bare høyere doser medisin gjennom sykepleieren?

Jeg vet ikke, det er jo som dette det fungerer. Er ikke vant til noe annet men snakket oftere med psykiater da jeg gikk på dps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Psykiateren hadde sagt at jeg kunne få angst av å slutte på AD en periode, i dag har det ikke vært så gale hittil. Og jeg kunne legges inn for å prøve nye medisiner senere, å holde på med det hjemme var visst ingen god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Er usikker på om jeg skal ta 4 mg i kveld, kunne ta det hvis jeg ville sa sykepleieren. Men vet ikke hva jeg vil. Hva ville du gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg er litt ny her på DOL, så jeg bare lurer: Hva er grunnen til at det virker som om det meste av kommunikasjon mellom deg og psykiater går gjennom sykepleier? Har du faste avtaler med psykiater for behandling?

FACT er organisert på den måten. Når sykepleieren er hovedkontakt, så er det han  pasienten har den løpende kontakten med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Er usikker på om jeg skal ta 4 mg i kveld, kunne ta det hvis jeg ville sa sykepleieren. Men vet ikke hva jeg vil. Hva ville du gjort? 

Du har hatt angst mange ganger opp gjennom årene. Hvis du ikke orker å ha så mye angst så kan du øke, men du kan også se det an noen dager og se om det roer seg av seg selv. Husk at det ikke er farlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...