Gå til innhold

Forskjellige symptomer. Nytt er rødhet og klør i hender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
 

Jeg har hatt litt diverse plager som nå har blitt verre og nye ting dukker opp. 
 

Det startet med smerter i fingrene. Slik holdt det på lenge. Røntgen var fin. 
De ble stadig verre. Deretter kom flere plager innenfor bare noen måneder. Det begynte med litt smerter i tærne før de utviklet seg til at det var vondt under beina å gå. Spesielt etter hvile. Blir sliten av ingenting nesten. Var hos revmatolog pga dette og mye leddgikt i nær familie. Er henvist til MR av rydd og bekken da jeg har hatt kroniske ryggsmerter med funn pp MR før. Men han ville ha nye øyne og ny vurdering. Ultralyd viste ikke betennelse i leddene men en liten skjoldbruskkjertel pga jeg har hypotyreose og går på levaxin. 
 

Blodprøver ble tatt. Anti tpo var det utslag på (pga hypotyreose regner jeg med), sant lett forhøyet anti CCP. Han la ikke vekt på det men ønsker nye blodprøver til vinteren eller noe. 
 

Siden det har jeg fått veldig munntørrhet uten å ha startet på ny medisin eller annen kost. I tillegg til at fingrene mine nå er fremdeles hoven som de har vært en god stund men nå har jeg begynt å få røde merker når det kommer lett press på innsiden av hånden. (Se bilder som er tatt etter jeg har holdt i mobilen). Jeg har innen bare noen dager fått tre blemmer på fingrene (inni hånden) som går fort vekk. Fingertuppene skrumper seg også litt, som når en har vært lenge i vann. Jeg klør også mer i huden. Spesielt beina, overarmer og på hendene. Er blitt kronisk forbruker av hydrokortisonkrem 😕 

 

noen som har noen som helst ide på hva dette kan være? 

IMG_6073.jpeg

IMG_6074.jpeg

IMG_6076.jpeg

Anonymkode: 524dc...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Har du tatt covidvaksine? Kan være skade etter den. 

2. Har du tatt: leverprøver? Borreliosetest? Allergitester? Tryptase? 

Anonymkode: e369f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tatt 3 covidvaksiner men lenge siden. 
 

Ikke tatt de øvrige blodprøvene. 
 

Er allerede bedre idag igjen men merker at når jeg får trykk på hendene kommer det tilbake 

Anonymkode: 524dc...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...