Gå til innhold

Er det "liberale tidsvindu" i ferd med å lukke seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 0.06):

Woke-bevegelsen bestårvel egentlig bare folk som er lei av å bli undertrykt, som sier i fra at det holder

Slik som anti-pride bevegelsen? Hehe tror ikke det gitt. Men det kommer, det kan jeg love deg....

Anonymkode: fabc8...d28

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik som anti-pride bevegelsen? Hehe tror ikke det gitt. Men det kommer, det kan jeg love deg....

Anonymkode: fabc8...d28

hehe du kan woke-historien skjønner jeg? not ;)

Anonymkode: a66ce...34c

Det jeg tenker kan være noe å notere seg nå er at normalt mer rasjonelle mennesker allierer seg med konspifokene som hater både Pride og wokebevegelsen. 

Det er jo betenkelig. 

Endret av Kashmir
Vendi skrev (5 minutter siden):

Nå er ikke jeg så god til å argumentere, så har nok begitt meg ut på en slagmark med dårlige våpen nå. Særlig mot deg 😆 Men det var tanken min i alle fall... Har ikke kunnskap nok til å diskutere noe videre enn dette, og uten kunnskap blir det bare lett dumt. 

Oki 🙃

Annonse

Vendi skrev (3 minutter siden):

Men tanken var bare at jeg synes det er bra at noen (flere og flere) tør å gå imot og stå opp for egne meninger i møte med woke, spesielt innenfor det som er min "hjertesak" for tiden, nemlig regnbueideologien. Alt der er ikke stuerent i mine og stadig flere andres øyne. Man kan ikke lenger bare stille seg bak det flagget og blindt rope "Love is Love", siden flagget nå omfavner så mye enn å få kunne elske dem man vil. 

Det er jo helt ok å mene noe om et fenomen. Det som ikke er ok er å diskriminere eller åpent gi uttrykk for å gjøre det. Selv om man ikke forstår ting uansett grunn så er det ikke greit å fordømme eller håne. Å stille spørsmål er derimot helt lovlig så lenge det er saklig.

Vendi skrev (4 minutter siden):

Enig i det. Men jeg synes alltid det er så rart å bli angrepet og kalt stygge ting, f.eks homofob, transfob, intolerant, trangsynt, mørkemann, osv fordi man ikke vil flagge eller stille seg bak flaggets ideologi. Og en annen ting er vel så rart, nemlig at de som roper høyest om hvor viktig toleranse er, er de som selv ikke tolererer at andre ikke er enige med dem i alt. 

Jeg er ikke for å angripe noen som ikke gir uttrykk for diskriminerende meninger. At man derimot må tåle å bli konfrontert syns jeg. Jeg er tilhenger av å begrunne meninger hvis de ytres mer offentlig. Jeg er jo på andre siden som mener at det er viktig å vise hvor man står, og jeg vil jo vise solidaritet med skeive og de som må kjempe for å få bli trodd og akseptert for både kjønn og legning. 

Men jeg kan være enig i at de som roper høyst ofte ikke tåler det samme de krever av andre. Det gjelder igrunnen på flere områder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...