Gå til innhold

Folk klager så over å være slitne, det får meg til å lure på om jeg er unormal/kommer til å gå skikkelig på veggen

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Som de fleste vet så er jeg redd for å ikke ha noe å gjøre. Disse 2 ukene skal jeg jobbe over 100%. Det er pga ferie og de få som er igjen er ofte syke. Jeg har ikke vært syk på 2 år (da hadde jeg Covid). Om jeg så har jobbet 9 timer (har ikke helt stillesittende jobb heller) så drar jeg ikke hjem for å slappe av. Det blir å enten gå laaangt eller gå med hunder. Plutselig er det sengetid og jeg er ikke klar til å roe meg ned,  men sovner ganske fort når jeg først legger meg. Legger meg fordi jeg vet at søvn er viktig og merker hvordan jeg fungerer avhengig av søvn. 

Siden jeg gjør så mye og fremdeles ikke vil slappe av, bekymrer jeg meg litt for at jeg kanskje ikke evner å kjenne at jeg er sliten. At det vil resultere i fullstendig kollaps. Jeg føler aldri jeg får gjort nok likevel. 
Har jo fått høre bl.a av kollegaer at de misunner meg energien. De tror jeg aldri blir sliten. Jeg blir kanskje ikke det slik som «de fleste» da, men jeg blir mer sliten i hodet og får uro og en tristhetsfølelse når det ikke er noen spesifikke planer i livet mitt.

Fortsetter under...

Du kan jo fint slappe av når du går tur. Det er ihvertfall noe av det mer avslappende jeg vet å gjøre. Å bli fysisk sliten av å jobbe og å gå tur under enn viss alder er vel ikke så normalt. 

Tror mer på at det er stress eller kjedsomhet som gjør folk slitne. Det går jo utover fysikken. 

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (21 minutter siden):

Du kan jo fint slappe av når du går tur. Det er ihvertfall noe av det mer avslappende jeg vet å gjøre. Å bli fysisk sliten av å jobbe og å gå tur under enn viss alder er vel ikke så normalt. 

Tror mer på at det er stress eller kjedsomhet som gjør folk slitne. Det går jo utover fysikken. 

Men hvorfor klager så mange over slitenhet? Dette er folk som er i jobb altså. Leie av å jobbe. 

90tallsbarn skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor klager så mange over slitenhet? Dette er folk som er i jobb altså. Leie av å jobbe. 

Jeg tror de er mer misfornøyde enn slitne. 

90tallsbarn skrev (52 minutter siden):

Jeg er en person som fort blir sliten. Jeg vet ikke hvorfor, jeg har bare akseptert at jeg har mindre kapasitet enn mange andre. 

Jeg har full jobb, men er nødt til å ha flere kvelder - og helger - helt uten planer for å hente meg inn etter de gangene jeg HAR planer.

Er introvert da, men tror ikke det er hele forklaringen.

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (53 minutter siden):

De fleste er veldig slitne når de kommer hjem fra jobb.,

Anonymkode: 7634f...b71

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg er en person som fort blir sliten. Jeg vet ikke hvorfor, jeg har bare akseptert at jeg har mindre kapasitet enn mange andre. 

Jeg har full jobb, men er nødt til å ha flere kvelder - og helger - helt uten planer for å hente meg inn etter de gangene jeg HAR planer.

Er introvert da, men tror ikke det er hele forklaringen.

Men med min diagnose skulle jeg vel også blitt mer sliten. 
Selv om jeg tydelgivis har ganske mye energi, er jeg likevel irritert fordi jeg ikke har mer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...