Gå til innhold

Har fått 2 brev med ukjente navn fra skatteetaten i min postkasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

2 ukjente utenlandske navn men med vår adresse på i postkassen fra skatteetaten. Regner med at det er 2 personer som får purring på å betale skatten eller noe sånnt.  

Hva bør jeg gjøre med dette? Posten kan nok ikke sende dem til rett person når adressen er vår adresse. Bør jeg spørre om posten kan returnere brevene til skatteetaten eller bør jeg kontakte skatteetaten om disse brevene? Alltid noe styr. Ikke første gangen andre sine brev kommer i vår postkasse. Men denne gangen er det viktige brev.. 

Anonymkode: 0415e...2b1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

2 ukjente utenlandske navn men med vår adresse på i postkassen fra skatteetaten. Regner med at det er 2 personer som får purring på å betale skatten eller noe sånnt.  

Hva bør jeg gjøre med dette? Posten kan nok ikke sende dem til rett person når adressen er vår adresse. Bør jeg spørre om posten kan returnere brevene til skatteetaten eller bør jeg kontakte skatteetaten om disse brevene? Alltid noe styr. Ikke første gangen andre sine brev kommer i vår postkasse. Men denne gangen er det viktige brev.. 

Sett et kryss over navnet og adressen på konvolutten, skriv "Adressat ukjent" på og putt i en postkasse. :) Ev. lever på nærmeste Post i butikk og si at adressaten ikke bor på din adresse, de vet nok hva de skal gjøre med det.

AnonymBruker
Lillemus skrev (49 minutter siden):

Sett et kryss over navnet og adressen på konvolutten, skriv "Adressat ukjent" på og putt i en postkasse. :) Ev. lever på nærmeste Post i butikk og si at adressaten ikke bor på din adresse, de vet nok hva de skal gjøre med det.

Det skal jeg gjøre. Jeg bør ikke kontakte skatteetaten itilegg? Regner med at det er en purring om skatteinnbetaling eller lignende ;)

AnonymBruker
Lillemus skrev (51 minutter siden):

Jeg gjør som du sier. Legger den i en postkasse, og skriver adressat ukjent /  feil adresse oppført 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal jeg gjøre. Jeg bør ikke kontakte skatteetaten itilegg? Regner med at det er en purring om skatteinnbetaling eller lignende ;)

Nei, de får jo beskjed når brevet kommer i retur. ;)

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg gjør som du sier. Legger den i en postkasse, og skriver adressat ukjent /  feil adresse oppført 

Det sentrale adresseregisteret ("Folkeregisteret") ligger under Skatteetaten, så det holder at de får brevene i retur. Det er ikke uvanlig at folk flytter både innen- og utenlands uten å melde fra dit. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...