Gå til innhold

Hvordan slutte å være så ensom og deprimert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så dritt lei!!! Gikk ut en tur nå og gikk en lang tur. Så begynte jeg og gråte. Har heldigvis jobb men ellers er jeg helt ensom. Jeg har gitt opp, ikke helt kanskje. Men jeg mister så troa på folk. Det er så forbanna vanskelig å komme ordentlig inn på folk. Jeg er sint på meg selv fordi jeg ikke er en sånn glad person med stort nettverk. Jeg er sint på foreldrene mine for å ha blitt født, fordi depresjon går i familien. Hva tenkte de med? Merker jeg sliter med å være glad i dem pga dette. Har ikke sett dem på snart et år (fordi jeg prioriterer jobb og reising, og vil bevege meg bort fra alt jeg var) og jeg savner dem ikke engang. 
Jeg har hatt bra periode lenge nå men nå ble jeg trist. Jeg merker så på meg at jeg ikke har noen. Kronisk alene samme hva jeg gjør!! Er så redd for at dette er helt genetisk. Og så er jeg redd for at skuespillet skal straffe seg. At jeg ikke skal klare å være den ekstroverten jeg prøver å være. Jeg holdt nesten på å vurdere å bare ta livet igjen i stad, fordi jeg føler jeg ikke klarer å forandre meg fullstendig. :( 

Anonymkode: 4debd...e3c

Fortsetter under...

Kan man egentlig forandre personlighet? Tar du AD forresten? Hvis man er introvert så er det vel ikke så mye å gjøre med det? Vil du egentlig være mer sosial eller er det bare et press fra samfunnet og de rundt deg?

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Kan man egentlig forandre personlighet? Tar du AD forresten? Hvis man er introvert så er det vel ikke så mye å gjøre med det? Vil du egentlig være mer sosial eller er det bare et press fra samfunnet og de rundt deg?

Press fra samfunnet er det nok. Trives uansett ikke med å være sånn.

AnonymBruker

Det positive her er at du har en håndfast ting du kan endre på. Hvis du er deprimert fordi du er ensom, så vet du at det kan blir bedre om du gjør noe med dette. Det er lettere sagt enn gjort, men gjør det til din prioritet å møte nye mennesker. Hvis du kun har jobb og ikke særlig flere andre aktiviteter, så kan du utforske hva du interesserer deg for samtidig. Å ha en felles interesse med noen er ofte et bedre utgangspunkt enn å "tilfeldigvis" ha samme arbeidssted, selv om jobben også kan ses på som interesse i mange tilfeller. 

Anonymkode: 4da71...9b7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er så dritt lei!!! Gikk ut en tur nå og gikk en lang tur. Så begynte jeg og gråte. Har heldigvis jobb men ellers er jeg helt ensom. Jeg har gitt opp, ikke helt kanskje. Men jeg mister så troa på folk. Det er så forbanna vanskelig å komme ordentlig inn på folk. Jeg er sint på meg selv fordi jeg ikke er en sånn glad person med stort nettverk. Jeg er sint på foreldrene mine for å ha blitt født, fordi depresjon går i familien. Hva tenkte de med? Merker jeg sliter med å være glad i dem pga dette. Har ikke sett dem på snart et år (fordi jeg prioriterer jobb og reising, og vil bevege meg bort fra alt jeg var) og jeg savner dem ikke engang. 
Jeg har hatt bra periode lenge nå men nå ble jeg trist. Jeg merker så på meg at jeg ikke har noen. Kronisk alene samme hva jeg gjør!! Er så redd for at dette er helt genetisk. Og så er jeg redd for at skuespillet skal straffe seg. At jeg ikke skal klare å være den ekstroverten jeg prøver å være. Jeg holdt nesten på å vurdere å bare ta livet igjen i stad, fordi jeg føler jeg ikke klarer å forandre meg fullstendig. :( 

Vi lever i en tid der mange blir bare mer og mer egoistiske. Jeg tror nok dette er et resultat av at man ikke tar seg tid til andre lenger, at man lar seg distrahere og se på mobilen i samtaler osv. Når det skjer blir mennesker mer uempatiske.  Jeg ville prøvd å bli kjent med noen som kanskje var enig i å prate sammen uten at mobilen er på, noen som har god tid, noen som ser deg. For i alle forstyrrelser rundt oss, blir ingen helt til stede. 

Anonymkode: e198f...a98

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det positive her er at du har en håndfast ting du kan endre på. Hvis du er deprimert fordi du er ensom, så vet du at det kan blir bedre om du gjør noe med dette. Det er lettere sagt enn gjort, men gjør det til din prioritet å møte nye mennesker. Hvis du kun har jobb og ikke særlig flere andre aktiviteter, så kan du utforske hva du interesserer deg for samtidig. Å ha en felles interesse med noen er ofte et bedre utgangspunkt enn å "tilfeldigvis" ha samme arbeidssted, selv om jobben også kan ses på som interesse i mange tilfeller. 

Anonymkode: 4da71...9b7

Men det er jo nettopp dette jeg har gjort. Jeg har gjort så mye for å møte andre. Men folk har ALDRI tid og når det først er en avtale mellom oss så blir det avlyst, fordi det utrolige skjer. Vedkommende blir syk, måtte dra et annet sted fordi noen i familien ble syk eller det skjedde noe med kjæledyret. 

Annonse

Everybody skrev (17 timer siden):

Godt spørsmål syns jeg. Jeg er ikke utpreget sosial men utadvendt og snakker lett med folk. Sånn mer og mindre overfladisk  vel og merke. Jeg liker mennesker også. 

Men jeg orker virkelig ikke å være sosial så mye. Jeg blir utmattet av det, men mange tror jo at det er det ultimate. Av en eller annen  grunn. 

Nå skriver jeg sikkert noe som virker ufølsomt og kynisk, men jeg er ikke det. Bare vit en ting og det er at vi er alltid alene på en måte. Vi har bare oss selv vi kan stole på at er her. Så best vi er tilstede selv om ikke så mange andre er det. Hvis du skjønner. 

Hvis du sliter med ting så er det stort sett alltid begrenset hvor mye andre er der for deg. Lykkes du og har fremgang så er det enda færre som heier på deg og deler din glede. 

Vi trenger selskap av andre til en viss grad, og vi trenger å samarbeide. På det nivået er det viktigst å "ha" andre. Være såpass med folk at man får selvinnsikt er jo viktig da, men folk trenger ikke å gi verbale tilbakemeldinger alltid. Du har uansett en betydning for andre. Det går ikke an å leve uten å ha en viss betydning for andre.  Så gjør det beste ut av det faktum? 

Og finn gjerne noen å dele interesser med 🙂

Endret av Kashmir
snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kunne vært meg som skrev dette... har ikke noe råd dessverre, men du er i allfall ikke alene..

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Problemet er at det er flere ekstroverte enn introverte. Derfor tror mange at det å være sosial er noe man må for å ha et bra liv.

Men jeg vil ikke være en av de introverte. Dette er jeg veldig sint på foreldre for.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg vil ikke være en av de introverte. Dette er jeg veldig sint på foreldre for.

Bare aksepter at du er introvert. Er det egentlig mulig å tvinge seg selv til å være ekstrovert? Blir man ikke utslitt av det til slutt? Får man et bra liv da?

AnonymBruker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Bare aksepter at du er introvert. Er det egentlig mulig å tvinge seg selv til å være ekstrovert? Blir man ikke utslitt av det til slutt? Får man et bra liv da?

Et sted må feilen ligge. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det egoistisk av introverte foreldre å få barn som også blir introverte? Hvorfor? Skal alle i verden være like?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det dine foreldres skyld at du er introvert? Min far er veldig ekstrovert, jeg er ganske introvert, min mor var vel en mellomting. 

Nå var det vel kanskje mensen som skapte litt ekstra sterke følelser hos deg? Uansett tror jeg nøkkelen til både gode sosiale relasjoner og bedre livskvalitet ligger i selvaksept og større raushet ovenfor deg selv og andre. Høye forventninger fører lett til skuffelser og mismot. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette er ikke noe dine foreldre kan styre. Begge mine foreldre var ekstroverte, jeg er introvert. 

Det beste du kan gjøre for egen del er å akseptere det. Du vil bare bli mer frustrert og nedfor om du kjemper mot din egen natur. 

Det å være introvert betyr uansett ikke at man ikke kan være sosial.

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 timer siden):

Dette er ikke noe dine foreldre kan styre. Begge mine foreldre var ekstroverte, jeg er introvert. 

Det beste du kan gjøre for egen del er å akseptere det. Du vil bare bli mer frustrert og nedfor om du kjemper mot din egen natur. 

Det å være introvert betyr uansett ikke at man ikke kan være sosial.

Et sted ligger jo feilen. Hvor har naturen plassert min introversjon?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Et sted ligger jo feilen. Hvor har naturen plassert min introversjon?

Jeg leste en interessant bok om introversjon, hvor de sa at hjernen til introverte tålte færre stimuli enn hjernen til ekstroverte før de ble overbelastet og trengte pause.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...