Gå til innhold

Må gi beskjed om jeg betaler delvis eller helt ned på lånet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var ikke klar over det. Men det står i kontrakten på lånet mitt at jeg må gi beskjed om jeg betaler delvis eller helt ned på lånet... jeg betalte en gang ned 10 000 kr på det uten å gi beskjed. Men det er litt kjipt å måtte gi beskjed hver gang jeg betaler mer ned enn det vanlige trekket på 2200 i måneden. Stemmer det eller kan de mene større beløper ? 

Anonymkode: 6c077...f82

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg var ikke klar over det. Men det står i kontrakten på lånet mitt at jeg må gi beskjed om jeg betaler delvis eller helt ned på lånet... jeg betalte en gang ned 10 000 kr på det uten å gi beskjed. Men det er litt kjipt å måtte gi beskjed hver gang jeg betaler mer ned enn det vanlige trekket på 2200 i måneden. Stemmer det eller kan de mene større beløper ? 

Hvilket lån er dette? Fra bank eller? Har aldri hørt om at man må gi beskjed om man vil betale et større avdrag en måned, det har jeg gjort nesten hver måned de 10-15 siste årene. Nå har jeg fastrente på boliglånet og først da kan jeg ikke lenger betale større rate på lånet. 

Endret av Kayia

Det kommer an på banken din. Jeg har et billån i Sparebanken, som jeg kan betale det jeg ønsker på utover det jeg blir trukket månedlig på, jeg betaler en god del ekstra på det lånet i måneden.
Kona har et billån i DNB og jeg betaler ekstra på det hver måned, men hos dem må jeg gi beskjed. Jeg har laget en standard mail, hvor jeg endrer dato og noe detaljer og sender dem, etter hver ekstrabetaling, gjør jeg ikke det så får hun tilsvarende lavere månedsbeløp måneden etter. 

AnonymBruker
Kayia skrev (6 timer siden):

Hvilket lån er dette? Fra bank eller? Har aldri hørt om at man må gi beskjed om man vil betale et større avdrag en måned, det har jeg gjort nesten hver måned de 10-15 siste årene. Nå har jeg fastrente på boliglånet og først da kan jeg ikke lenger betale større rate på lånet. 

Det er et forbrukslån. Men synes ikke særlig om å måtte melde inn hver måned om jeg betaler litt ekstra ned på det. Men det står i kontrakten at hvis jeg betaler delvis eller helt ned på lånet så må jeg ringe eller melde den om det. Men en 1000 lapp eller to ekstra burde jo ikke hatt noe å si. Det gjelder et lån på 99 000. 

AnonymBruker
mrxx skrev (4 timer siden):

Det kommer an på banken din. Jeg har et billån i Sparebanken, som jeg kan betale det jeg ønsker på utover det jeg blir trukket månedlig på, jeg betaler en god del ekstra på det lånet i måneden.
Kona har et billån i DNB og jeg betaler ekstra på det hver måned, men hos dem må jeg gi beskjed. Jeg har laget en standard mail, hvor jeg endrer dato og noe detaljer og sender dem, etter hver ekstrabetaling, gjør jeg ikke det så får hun tilsvarende lavere månedsbeløp måneden etter. 

Er jo greit å få det ned uten å måtte melde dem hver gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...