Gå til innhold

Slimposebetennelse hofter - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Det var ingen bombe at jeg har slimposebetennelse i begge hofter, er heller oppgitt over at legen min ikke har skjønt det før jeg var på mr og fikk det påvist. Jaja. Mener det var en her inne som nevnte det en gang jeg snakket om hoftesmertene mine - er det noen som har erfaring med dette her nå? Det kommer og går litt for å si det sånn og har vedvart i ca. 2 år 4 mnd...

Fortsetter under...

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det var ingen bombe at jeg har slimposebetennelse i begge hofter, er heller oppgitt over at legen min ikke har skjønt det før jeg var på mr og fikk det påvist. Jaja. Mener det var en her inne som nevnte det en gang jeg snakket om hoftesmertene mine - er det noen som har erfaring med dette her nå? Det kommer og går litt for å si det sånn og har vedvart i ca. 2 år 4 mnd...

Jeg har hatt det to ganger. Først fikk jeg quick-fix med kortison, men jeg gjorde jo ikke noe med årsaken, så det kom tilbake. Først da jeg lærte meg riktig daglig tøying ved hjelp av behandler ga det seg for godt.

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt det to ganger. Først fikk jeg quick-fix med kortison, men jeg gjorde jo ikke noe med årsaken, så det kom tilbake. Først da jeg lærte meg riktig daglig tøying ved hjelp av behandler ga det seg for godt.

Kortison er jeg lite lysten på ja. Må vel bli fysioterapeut igjen, men jeg har ikke tid før etter valget i september... 🙈 Må google og se om jeg finner noen øvelser på nettet så lenge. :) 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Kortison er jeg lite lysten på ja. Må vel bli fysioterapeut igjen, men jeg har ikke tid før etter valget i september... 🙈 Må google og se om jeg finner noen øvelser på nettet så lenge. :) 

Ulike varianter av denne var alfa og omega for meg https://nhi.no/trening/videoer/toyningsovelser-bilder/setemuskelen/

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Ulike varianter av denne var alfa og omega for meg https://nhi.no/trening/videoer/toyningsovelser-bilder/setemuskelen/

Takk takk! Fant noen øvelser som skal egne seg for slimposebetennelse i hoftene, men jeg har brukt akkurat de en periode tidligere i vinter uten at jeg kan si at det hjalp noe spesielt - skal prøve dette!

snusmumeriken96
Lillemus skrev (På 3.7.2023 den 20.22):

Du må starte på kortison. Det hjalp meg brukte det I 3 uker. Avlaste ig sove, ikke trene. Så vil det forsvinne av seg selv, men du må virkelig avlaste, ikke jobbe hvis ikke hjelper det ingen ting og du blur ikke bedre. 

Veit om ei som slet med det samme og hadde gjort det iver flere måneder, og da har det satt seg godt- du må til en fysioterapeut som hjelper deg videre med akupunktur feks..

Jeg far kun hatt små slimoisebetennbelser som vist på mr his fysio. 

Annonse

snusmumeriken96
Lillemus skrev (På 3.7.2023 den 20.44):

Takk takk! Fant noen øvelser som skal egne seg for slimposebetennelse i hoftene, men jeg har brukt akkurat de en periode tidligere i vinter uten at jeg kan si at det hjalp noe spesielt - skal prøve 

Søk øvelser for vonde hofter på YouTube så finner du en fysioterapeut der, han er flink og gan kan duvogså kontakte

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Søk øvelser for vonde hofter på YouTube så finner du en fysioterapeut der, han er flink og gan kan duvogså kontakte

Vobdtklinikkene slimpisebetennelser hofte øvelser, var disse jeg brukte den gang jeg gadde det. + orudis krem til å smøre på og kortison - fikk ikke bivirkninger av kortison og la ikke på meg noe av det- fordi bivirkninger først setter inn etterr 2 uker gar legen fortalt meg. Etter endt kur begynte jeg meg øvelser på YouTube 

snusmumeriken96 skrev (7 timer siden):

Du må starte på kortison. Det hjalp meg brukte det I 3 uker. Avlaste ig sove, ikke trene. Så vil det forsvinne av seg selv, men du må virkelig avlaste, ikke jobbe hvis ikke hjelper det ingen ting og du blur ikke bedre. 

Veit om ei som slet med det samme og hadde gjort det iver flere måneder, og da har det satt seg godt- du må til en fysioterapeut som hjelper deg videre med akupunktur feks..

Jeg far kun hatt små slimoisebetennbelser som vist på mr his fysio. 

Vobdtklinikkene slimpisebetennelser hofte øvelser, var disse jeg brukte den gang jeg gadde det. + orudis krem til å smøre på og kortison - fikk ikke bivirkninger av kortison og la ikke på meg noe av det- fordi bivirkninger først setter inn etterr 2 uker gar legen fortalt meg. Etter endt kur begynte jeg meg øvelser på YouTube 

Har ikke mulighet til å være sykemeldt nå og det hjelper ikke å sette seg ned og ikke gjøre noe heller - jeg har hatt dette i over 2 år og er ikke noe bedre de periodene jeg tar det helt rolig. Stort sett er det smertefritt å gå turer / sykle / være i aktivitet, men det blir vondere om jeg sitter stille eller ligger. Heldigvis sover jeg stort sett som en stein om natten, selv om jeg har hatt noen få netter der jeg har hatt så mye smerter at jeg har tatt smertestillende for å få sove, men dem er det ikke mange av. :) Kortison er jeg svært skeptisk til...

Har prøvd diverse øvelser som skal være både forebyggende og gode for hofter med smerter og artrose, men kan ikke si at de gjorde det noe bedre egentlig. Har også vært hos kiropraktor som satte nåler i det vonde området, hjalp litt der og da, men smertene kom like fort tilbake etter at jeg sluttet hos ham. Tror jeg skal prøve naprapat til høsten. Jeg vet jeg burde prioritere helsa mi, men jeg tenker at når jeg har hatt dette i 28 mnd så tåler jeg å vente i 2 mnd til... 

Men tusen takk for råd og omtanke, det setter jeg stor pris på! ❤️ 

Endret av Lillemus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...