Gå til innhold

Slitsom familieferie med masete mor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei. Hvordan overleve i lengden med masete familie som krever noe av deg hele tiden? Der det ikke er rom for space eller egentid? 

Anonymkode: e31fe...e0b

Man må bare lære seg å sette grenser og forsøke å ignorere evt. tilløp til sure miner. Foreldre til voksne barn kan ikke forvente at barna skal være tilgjengelige 24/7 og være med på alt aktiviteter, samtaler, måltider med mer. Har hatt min (over-)dose av dette, like fullt er jeg ikke enig med @lillemus i at løsningen er å droppe slike ferier, man må bare unngå at de blir for lange og som sagt sette grenser.

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 timer siden):

Man må bare lære seg å sette grenser og forsøke å ignorere evt. tilløp til sure miner. Foreldre til voksne barn kan ikke forvente at barna skal være tilgjengelige 24/7 og være med på alt aktiviteter, samtaler, måltider med mer. Har hatt min (over-)dose av dette, like fullt er jeg ikke enig med @lillemus i at løsningen er å droppe slike ferier, man må bare unngå at de blir for lange og som sagt sette grenser.

Tips til hvordan sette grense? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er gratis ferie .. 

Da synes nok de som betaler tydeligvis at de også kan bestemme hva som skal gjøres i ferien til enhver tid. Kan dere snakke om dette med dem på forhånd? Og inngå en avtale om at dere kan være sammen noen dager og være for dere selv noen dager?

Hvis det ikke er mulig så har dere valget da - enten bli hjemme, ev. betale en egen ferie, eller bli med på tvangs-ferie.

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tips til hvordan sette grense? 

Jeg tenker at det ligger i ordet og at man bestemmer seg litt på forhånd for hva man er med på og ikke, samt at man skal «manne» seg opp til å si at man trenger litt tid for seg selv.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Hvordan overleve i lengden med masete familie som krever noe av deg hele tiden? Der det ikke er rom for space eller egentid? 

Kan du være litt på tilbudssiden, så de ikke trenger å mase kanskje ? 

Hilsen ei mor som fikk dyttet på seg et glass vin mens eldstedatter og svigersønn laget middag i kveld. ( Etter deres eget iniativ ) De er på besøk på hytta. Jeg kunne bare sette meg ned med vinglasset og se på at de ordnet middagen. Det var deilig. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (45 minutter siden):

Da synes nok de som betaler tydeligvis at de også kan bestemme hva som skal gjøres i ferien til enhver tid. Kan dere snakke om dette med dem på forhånd? Og inngå en avtale om at dere kan være sammen noen dager og være for dere selv noen dager?

Hvis det ikke er mulig så har dere valget da - enten bli hjemme, ev. betale en egen ferie, eller bli med på tvangs-ferie.

Det burde sikkert vært diskutert på forhånd. Det var dette som var alternativet denne sommmeren. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (36 minutter siden):

Kan du være litt på tilbudssiden, så de ikke trenger å mase kanskje ? 

Hilsen ei mor som fikk dyttet på seg et glass vin mens eldstedatter og svigersønn laget middag i kveld. ( Etter deres eget iniativ ) De er på besøk på hytta. Jeg kunne bare sette meg ned med vinglasset og se på at de ordnet middagen. Det var deilig. 

Er ganske snill og sånn utenom det. Ellers er jeg sosialt pratsom. Men jeg skal innrømme at jeg får mat servert hver dag.. kanskje jeg da burde vært fornøyd? Får også masse utenom som sponsing av klær osv uten og jobbe for det. 

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (18 minutter siden):

Tror du må ta et valg mellom betalt ferie, ferdiglagd mat, kjøp av klær osv. og selvbestemmelse og egentid. Disse tingene lar seg antagelig ikke kombinere. Jeg veit hva jeg ville valgt.

Hva ville du valgt? 

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig. Hvis man drar på ferie med folk som respekterer andres grenser og som man ikke står i et avhengighetsforhold til når det gjelder penger eller tjenester.

Du har sikkert rett i det. Angrer for at jeg ble me. Blir mast på hvert sekund… 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...