Gå til innhold

Kan legevakten gjøre noe?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hadde anfall i ettermiddag og det har ikke sluppet taket, prøvde med ketorax nå men det hjalp ikke. Vil bare sove men det er vondt å ligge, gjespe og puste. Det er ikke sånn at jeg går og går på gulvet men vondt er det, kan en lege gjøre noe bortsett fra å kjefte fordi jeg tok ketorax? Kan jeg ta en til voltaren nå? Tror ikke det hjelper uansett. Vurderer overdose for å slippe smertene. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473822-kan-legevakten-gj%C3%B8re-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
frosken skrev (2 minutter siden):

Du kan ringe dem for å høre hvor mye voltaren du kan ta. Tror ikke noen gidder å kjefte for at du tok ketorax. 

Kan ta to for dagen står det, tok vel sist i fem tiden. Men tror ikke det hjelper, rart det der. Spurte jo om jeg kunne ta ketorax en gang, nei det måtte jeg ikke. Det hjelper jo ikke det heller. 

Annonse

stjernestøv

Hadde anfall igjen og brakk meg og kastet opp, har gjort det før og er ikke så vondt nå. Men det står: Om pasienten skulle få tiltagende smerter med feber eller frekvente brekninger skal hun søke akutt på sykehuset. Da trenger jeg vel ikke ringe legevakten nå? Prøvde å ringe men de tok ikke telefonen, mulig jeg har feil nummer...vet ikke men det er det jeg har ringt før. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Hadde anfall igjen og brakk meg og kastet opp, har gjort det før og er ikke så vondt nå. Men det står: Om pasienten skulle få tiltagende smerter med feber eller frekvente brekninger skal hun søke akutt på sykehuset. Da trenger jeg vel ikke ringe legevakten nå? Prøvde å ringe men de tok ikke telefonen, mulig jeg har feil nummer...vet ikke men det er det jeg har ringt før. 

Du kan dra rett til akutten. Lykke til 😘

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Du klarer vel å finne riktig nummer til legevakten selv? 

Annonse

stjernestøv
Vendi skrev (13 minutter siden):

Tror nummeret til legevakta er 116 117 overalt nå. Samtalen din blir videreført til nærmeste kommune etter hvor du befinner deg til enhver tid. 

Å er det det,det er ikke det som står på nettet. 

adhoc skrev (3 timer siden):

Om pasienten skulle få tiltagende smerter med feber eller frekvente brekninger skal hun søke akutt på sykehuset.

Det er vel svaret ditt 😊 Men ikke ring etter ambulanse, ta taxi eller bli kjørt til akuttmottaket. I hvert fall hvis du blir dårligere igjen.

stjernestøv
adhoc skrev (9 minutter siden):

Det er vel svaret ditt 😊 Men ikke ring etter ambulanse, ta taxi eller bli kjørt til akuttmottaket. I hvert fall hvis du blir dårligere igjen.

Ok. Har vondt i ryggen nå igjen,må nok ta tablett når jeg legger meg igjen men får vente til da. Kan bare ta to pr dag. Men kunne jo hørt med legevakten da,er så usikker. Har ikke brekt meg eller kastet opp mer og målt under armen viser det 36,5. Pleier å ha lavere temperatur da. Får se hvordan det går. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...