Gå til innhold

Hvis dere var foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du var en forelder hvordan ville du ansett det? 

Anonymkode: b771a...e96

Jeg har vært på ferie med baby og jeg har vært på ferie 30- åring. Jeg var forelder til begge. Du må nesren svare på hva slags alder det gjelder.

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært på ferie med baby og jeg har vært på ferie 30- åring. Jeg var forelder til begge. Du må nesren svare på hva slags alder det gjelder.

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Hvem er "en"? Forelderen? Barnet? Er barnet under 18 år?

Spørsmålet er enkelt. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er enkelt. 

Nei, det er ikke det. Hvem er det som skal synes det er greit at hvem drikker alkohol på familieferie. 

Det enkle svaret er jo: Så lenge denne "hvem" er over 18 år, kan man fint drikke alkohol - men man bør ikke drikke så mye at det blir ubehagelig for de andre reisende.

AnonymBruker
Lady HM skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke det. Hvem er det som skal synes det er greit at hvem drikker alkohol på familieferie. 

Det enkle svaret er jo: Så lenge denne "hvem" er over 18 år, kan man fint drikke alkohol - men man bør ikke drikke så mye at det blir ubehagelig for de andre reisende.

Den som drikker er hyggelig og snill. Så spørsmålet er hvorfor skal noen mene eller ikke mene noe om det? 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør generelt …………….

Svaret er at man skal være så forsiktig med alkohol med små barn til stede at man klarer å ta vare på barnet sitt. 

Jeg har ferie på hytta nå og fikk besøk av min 32- åring. Det var hun som kom og ga meg vin. Vi ble litt småberuset begge to, begynte å synge og danse. Helt ok det, så lenge hun et 32. Men hadde jeg hatt alkoholproblemer, så hadde ikke det vært ok heller. Hun hadde neppe gitt meg vin heller om hun hadde dårlige erfaringer med meg og alkohol.  Hun har vokst opp i et hjem hvor det ble drukket svært lite. Jeg tror de fleste forstår hva som er greit og hva som ikke er greit.

Jeg har sett foreldre som raver rundt fulle i syden sammen med sine tenåringsbarn. Sånt synes jeg er fælt å være vitne til. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Svaret er at man skal være så forsiktig med alkohol med små barn til stede at man klarer å ta vare på barnet sitt. 

Jeg har ferie på hytta nå og fikk besøk av min 32- åring. Det var hun som kom og ga meg vin. Vi ble litt småberuset begge to, begynte å synge og danse. Helt ok det, så lenge hun et 32. Men hadde jeg hatt alkoholproblemer, så hadde ikke det vært ok heller. Hun hadde neppe gitt meg vin heller om hun hadde dårlige erfaringer med meg og alkohol.  Hun har vokst opp i et hjem hvor det ble drukket svært lite. Jeg tror de fleste forstår hva som er greit og hva som ikke er greit.

Jeg har sett foreldre som raver rundt fulle i syden sammen med sine tenåringsbarn. Sånt synes jeg er fælt å være vitne til. 

Du har nok misforstått 

Annonse

Jeg drikker sammen med min voksne datter, men selvsagt ikke noe fyll. Nå drikker vi begge stort sett bare når vi er på ferie og en sjelden gang ellers.  Da hun var yngre så holdt jeg meg kjørbar sånn i tilfelle noe skulle skje. Dessuten så fungerte jeg den gang som mammataxi både for henne og vennene hennes. For meg var det viktig å få henne trygt hjem på kvelden. Nå bodde vi et sted med dårlige bussforbindelser på kveldstid da. Kjørte stort sett alltid med full bil.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis du var en forelder hvordan ville du ansett det? 

Et voksent barn som var med på ferie, kjøpte alkohol for egne penger og ellers oppførte seg ordentlig, altså uten at det handlet om å snu døgnet eller fyll og kaos, hadde jeg akseptert helt greit. Både jeg selv og barnefaren drikker mer alkohol i ferien enn vi gjør til hverdags, men det dominerer ikke ferien, for å si det sånn.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var aldri snakk om at min mor drakk sammen med meg, eller den slags. 

Er dette en slags gjettekonkurranse ? 

Det er du som drikker og foreldre som reagerer ? I så fall  tror jeg noen har dårlige erfaringer med at du enten drikker mye eller at du blir utrivelig. 

AnonymBruker
laban skrev (7 minutter siden):

Et voksent barn som var med på ferie, kjøpte alkohol for egne penger og ellers oppførte seg ordentlig, altså uten at det handlet om å snu døgnet eller fyll og kaos, hadde jeg akseptert helt greit. Både jeg selv og barnefaren drikker mer alkohol i ferien enn vi gjør til hverdags, men det dominerer ikke ferien, for å si det sånn.

Hvorfor skal noen mene noe om å snu døgnet? Hvem har noe med fra eller til ang det? 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Er dette en slags gjettekonkurranse ? 

Det er du som drikker og foreldre som reagerer ? I så fall  tror jeg noen har dårlige erfaringer med at du enten drikker mye eller at du blir utrivelig. 

Nei det er ikke det. Det går an å svare på det jeg spør om? Har det noe å si eller f.ks det er ingen som kan mene eller noe om det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...