Gå til innhold

Tatovering vs ikke

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (7 timer siden):

Humler er mye fredeligere. De stkker kun hvis de blir klemt eller om du ødelegger bolet deres o.l. Så nesten aldri. Googlet opp 🙂

Det er sant, men det gjelder jo veps og bier også, de stikker bare om de føler seg truet. :) Klegg og mygg derimot! De er blodsugende insekter og stikker deg med hensikt.

Fortsetter under...

Akkurat som jeg er glad at visse frisyrer og klær jeg har hatt for lenge siden ikke er noe som er permanent knyttet til kroppen, er jeg glad for at jeg ikke har tattiser. Jeg har levd lenge nok til å se at det også innen tatoveringsverdenen er trender, og at tatoveringene sjelden holder seg "pene" (eller slik de var som nye) etter hvert som tiden går, både fordi farger blekner, blekket flyter ut, og huden endrer seg. Men hvis noen har en liten tatovering som ikke synes når de er "normalt påkledd" i jobbsammenheng o.l. så gjør det jo ikke noe. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 timer siden):

Det er sant, men det gjelder jo veps og bier også, de stikker bare om de føler seg truet. :) Klegg og mygg derimot! De er blodsugende insekter og stikker deg med hensikt.

Hvem i alle dager sitter i ro hvis det kommer en veps opp i ansiktet? 

Anonymkode: 585b4...77e

AnonymBruker
morsan skrev (8 minutter siden):

Akkurat som jeg er glad at visse frisyrer og klær jeg har hatt for lenge siden ikke er noe som er permanent knyttet til kroppen, er jeg glad for at jeg ikke har tattiser. Jeg har levd lenge nok til å se at det også innen tatoveringsverdenen er trender, og at tatoveringene sjelden holder seg "pene" (eller slik de var som nye) etter hvert som tiden går, både fordi farger blekner, blekket flyter ut, og huden endrer seg. Men hvis noen har en liten tatovering som ikke synes når de er "normalt påkledd" i jobbsammenheng o.l. så gjør det jo ikke noe. 

Det finnes vannfast tattovering. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det holder lenge med å vifte den forsiktig unna, om man veiver med armene, hyler og begynner å løpe blir vepsen skremt og kan stikke.

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det holder lenge med å vifte den forsiktig unna, om man veiver med armene, hyler og begynner å løpe blir vepsen skremt og kan stikke.

Det klarer jeg ikke. Har blitt stukket før og det var døds vondt. Gjorde vondt en uke etterpå. 

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det finnes vannfast tattovering. 

Jeg snakker om permanent tatovering, som likevel med tiden typisk blir mer "blurry" rett og slett fordi tatoveringen er gjort på et levende, organisk "materiale".

AnonymBruker
morsan skrev (2 timer siden):

Jeg snakker om permanent tatovering, som likevel med tiden typisk blir mer "blurry" rett og slett fordi tatoveringen er gjort på et levende, organisk "materiale".

Ja men synes du ikke det pent med ansikt tatovering? Med en tekst? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjør jeg. Har aldri vært redd for veps.  Den er helt harmløs så lenge man sitter helt rolig, og som oftest flyr den bare videre med en gang. 🙂 

Martine skrev (4 minutter siden):

Det gjør jeg. Har aldri vært redd for veps.  Den er helt harmløs så lenge man sitter helt rolig, og som oftest flyr den bare videre med en gang. 🙂 

Samme her. Ble stukket som tenåring da jeg lente meg tilbake og den satt på seteryggen. Har hatt vepser rundt hodet og kroppen mange ganger. De gjør absolutt ingenting hvis en sitter rolig. 

Endret av Kashmir

Jeg har en tatovering med tekst fra en sang som betyr noe for meg, og pyntet med en sommerfugl. På ankel/legg. Synes den er fin. Og på en diskré plass. Jeg synes mye tatovering blir for mye. Feks hadde arrene på armene mine vært av den mindre typen som kan tatoveres over så ville jeg likevel ikke gjort det. Huden min får være som den er. 

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 12.7.2023 den 16.15):

Samme her. Ble stukket som tenåring da jeg lente meg tilbake og den satt på seteryggen. Har hatt vepser rundt hodet og kroppen mange ganger. De gjør absolutt ingenting hvis en sitter rolig. 

Hvordan fikk du en veps i korsryggen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...