Gå til innhold

Er det mulig å få terapi om man ikke er trans?

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Altså skal prøve å forklare det litt kort. Alle mennesker tror jeg er trans, bruker jeg sminke og kåpe f.eks tror de det er mann med sminke og transkvinne. Bruker jeg ikke sminke og kler meg i joggebukse tror folk jeg prøver å være mann- men de ser altså at det er kvinne, man Jan ikke vinne her. 

Kan sj jeg har et merkelig utseende og er en veldig grovbygd kvinne. Men har jo hofter da. Så heh klipte håret til en guttefrisyre siden alle trodde jeg var en mann, men nå ser folk tydeligvis at det er en dame. Altså folk trodde jeg var transkvinne. Enda jeg erceb ekte dame 

....

Blur glidd ned å dritt på overalt. Tenker at jeg skulle ønske jeg gadde mine, men jeg er jo ikke trans så da er heg alene og verdenen er i mot meg, i tillegg har jeg ingen å snakke med, for det finnes ingen psykologer fir folk som et annerledes. Den eneste heg gar er venninna mi, og tror hun begynner å bli sliten av neg mildt sagt. 

Føler jeg aldri klarer p vinne, heg vil vare bli godtatt men vet ikke hvordan.

Jeg Jan ikke bruke parykk fordi da får jeg reanskvinbe stempel med engang, eller at folk bare ler fordi det ser det er parykk. 

Noen som gar noen råd

Jeg må si jeg er ikke trans

Jeg er i mot det selv.

Fortsetter under...

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du skal ha hjelp for? Hva ønsker du  hjelp til?

Anonymkode: 8de42...fc9

Jeg vet ikke , jeg blir jo mobbet hver dag. Trenger man ikke en ostkolog da?

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke , jeg blir jo mobbet hver dag. Trenger man ikke en ostkolog da?

Jeg vet jo ikke selv hva jeg trenger hjelp til,  jeg bare hører at jeg snart ikke orker mer, fordi alt dette er så vanskelig. 

snusmumeriken96 skrev (6 minutter siden):

Jeg vet jo ikke selv hva jeg trenger hjelp til,  jeg bare hører at jeg snart ikke orker mer, fordi alt dette er så vanskelig. 

Fastlegen er vel stedet å begynne. :) Lykke til videre. ❤️ 

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (6 minutter siden):

Okei, da oppsøker du fastlegen din og tar det derfra. Det er massevis av mennesker som får hjelp til kjønnsrelaterte tema som ikke er trans på noen måte :) 

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (16 minutter siden):

Jeg har verdens verste fastlege. Fikk ny fordibmin slutter og hun er rett og slett frekk. 

da kan du bare bytte til andre ledige eller oppsøke en helsestasjon

En god del kommuner har rask psykisk helsehjelp, og mange steder trenger du ikke henvisning og du kan ta kontakt selv. Du kan jo forsøke google og se om du det finnes der du bor. Informasjon står på kommunens nettsider.

Endret av lavender

Er du full?  Kanskje du trenger rehab? 

Jeg ble tatt for å være gutt fra jeg kunne gå til jeg var 10 år. Moren min klippet håret mitt kort fordi jeg ikke ville ha spenner og tull i håret. Hun gjorde det ikke som straff, men da det vokste ut var det både tykt og uregjerlig. 

Jeg husker jeg ble ganske lei meg når voksne kalte meg "gutten min" og nye venner trodde jeg var gutt. Jeg var jo ganske..aktiv også. 

Jeg kan skjønne at du syns det er et problem hvis folk gir uttrykk for dette. Kjipt. 

Du kan jo prøve psykolog og se om det hjelper på selvtilliten. 

Annonse

snusmumeriken96
Kashmir skrev (2 timer siden):

Er du full?  Kanskje du trenger rehab? 

Jeg ble tatt for å være gutt fra jeg kunne gå til jeg var 10 år. Moren min klippet håret mitt kort fordi jeg ikke ville ha spenner og tull i håret. Hun gjorde det ikke som straff, men da det vokste ut var det både tykt og uregjerlig. 

Jeg husker jeg ble ganske lei meg når voksne kalte meg "gutten min" og nye venner trodde jeg var gutt. Jeg var jo ganske..aktiv også. 

Jeg kan skjønne at du syns det er et problem hvis folk gir uttrykk for dette. Kjipt. 

Du kan jo prøve psykolog og se om det hjelper på selvtilliten. 

Nei er ikke full. Jeg er heller ikke trans, det bare ser sånn ut. Så jeg sliter. Det er vanskeluge tider vi lever i med alle de transene som propper opp overalt. Og da kommer alltid hat bort på meg. 

snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke full. Jeg er heller ikke trans, det bare ser sånn ut. Så jeg sliter. Det er vanskeluge tider vi lever i med alle de transene som propper opp overalt. Og da kommer alltid hat bort på meg. 

Kanskje du bør flytte?  Det er ikke noe vits i å bo et sted du blir utsatt for hat. Det er ikke så lett å gjøre noe med sånne mennesker, så da bør du gjøre noe for deg selv. 

snusmumeriken96
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Kanskje du bør flytte?  Det er ikke noe vits i å bo et sted du blir utsatt for hat. Det er ikke så lett å gjøre noe med sånne mennesker, så da bør du gjøre noe for deg selv. 

Ja. Jeg vet, men jeg har ikke penger nå. Jeg henger langt på etterskudd når det kommer til økonomien, så er ikke derr nå. Men det er noe jeg har hatt i tankene, ja. 

Takk for svar uansett. Sikkert vanskelig for andre å sette seg inn i når jeg selv ikke vet hva jeg spør pm hjelpvtil. Trengte bare å lufte ut tanjene litt.

snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg vet, men jeg har ikke penger nå. Jeg henger langt på etterskudd når det kommer til økonomien, så er ikke derr nå. Men det er noe jeg har hatt i tankene, ja. 

Takk for svar uansett. Sikkert vanskelig for andre å sette seg inn i når jeg selv ikke vet hva jeg spør pm hjelpvtil. Trengte bare å lufte ut tanjene litt.

Ja, ikke helt enkelt å svare på 🙂 men skjønner at det er kjipt da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...