Gå til innhold

Motvilje mot å gjøre det rette og mest fornuftige, hva ligger bak?

Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg sa smarttelefon, ikke telefon.

dagens smarttelefoner er proppfulle av "unødvendige" ting, som 4-5 kameraer 😂, fargeskjerm, høyoppløst skjerm, kraftig prosessor for å kunne kjøre unødvendige apper, stort batteri som trengs pga alt unødvendig utstyr i mobilen, gyroskop blåtann wifi blablabla+

En telefon du kun kan ringe og sende tekst melding på f.eks, vil være under 1/10 så ødeleggende for miljøet å produsere, ulempen er ingen DOL eller youtube eller "app" og du må på biblioteket for å sjekke epost etc. 

Om viljen er der, får du det til. Men, viljen er neppe der, som er forståelig, men som jo er hele problemet. Viljen vår er ikke der

Min vilje, til regulering av plastposer, plastkorker, plast sugerør etc, den er bare ikke der. Det er irriterende og plagsomt og jeg gidder ikke gnålet. Og alle de som gnåler er aldri bedre selv. Ta klimaprotestene hvor folk går kledd i regnjakke av plast, hvor tror de plasten kommer fra som de tok på seg for å protestere. Hvor kom alt det andre fra. Hele tilværelsen vår er basert på å rasere kloden, og disse symbol-sakene er helt irrelevante i det store bildet.

Anonymkode: 7147c...dbe

Nå er jeg avhengig av kommunikasjon med både sykehus og lege, så jeg tror nok jeg har telefon med veldig god samvittighet. Utrolig merkelig å argumentere mot telefon i 2023, siden nesten all kommunikasjon går via den.

Så når andre har telefon så gidder ikke du å la være å bruke plast der du kan. Det blir for dumt vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det her blir jo for dumt. 

Det blir ikke det hvis du er miljøbevisst. 

Anonymkode: e52fe...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Like Utfall skrev (55 minutter siden):

Ja regner med at du sitter på en PC eller smart-telefon og skriver dette....

Hvorfor det, du kan bruke PC på biblioteket til å sjekke DOL og andre ting.

Men, istedenfor har du egen PC i lomma eller i stua, selv om det raserer jordkloden

Hvorfor, kan bare du svare på.

Men trolig er nok fordi vi (du inkludert) er egoistser og tenker mest på oss selv og ikke på naturen.

Alle vil redde kloden, ingen vil gjøre det som trengs for å redde kloden, dermed vil vi aldri klare å redde kloden

Trist men sant 🙃

Hvordan vet du det? 
Jeg prøver ikke å redde hele kloden. Men jeg gjør mitt for å bremse prosessen. Hvorfor skal jeg redde noe som ikke gir noe som er bra nok? Naturen gir oss sykdommer, individer som ikke er brukbare til noe, feil folk dør (jeg mener at det er andre som skulle blitt drept og fått sykdommer enn mange av de som blir det). Det er for mange som får barn, som ikke skulle hatt muligheten til å få. 
Med andre ord, naturen er ikke særlig intelligent. 

Vi kvinner får mensen og ikke bare får vi den, vi skal ha vondt og blø også!! Hva er det for slags påfunn? Kunne vi ikke enkelt og greit bare blødd uten disse smertene? 

Men jeg vil likevel gjøre mitt for å bremse prosessen. Jeg har til og med reparert ting som har ligget noen år på lager i butikker fordi de ikke har giddet å prøve selv. Og solgt det videre selv. Det blir helt nye varer. Det er en fordel at mange er for late til sånt da. For da går alle pengene til meg. Dette er ting med verdi på ca 3000,- pr ting.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg avhengig av kommunikasjon med både sykehus og lege

Hvilken mobil har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? 
Jeg prøver ikke å redde hele kloden. Hvorfor skal jeg redde noe som ikke gir noe som er bra nok? Naturen gir oss sykdommer, individer som ikke er brukbare til noe, feil folk dør (jeg mener at det er andre som skulle blitt drept og fått sykdommer enn mange av de som blir det). Det er for mange som får barn, som ikke skulle hatt muligheten til å få. 

Vi kvinner får mensen og ikke bare får vi den, vi skal ha vondt og blø også!! Hva er det for slags påfunn? Kunne vi ikke enkelt og greit bare blødd uten disse smertene? 

Men jeg vil likevel gjøre mitt for å bremse prosessen. Jeg har til og med reparert ting som har ligget noen år på lager i butikker fordi de ikke har giddet å prøve selv. Og solgt det videre selv. Det blir helt nye varer. Det er en fordel at mange er for late til sånt da. For da går alle pengene til meg. Dette er ting med verdi på ca 3000,-. 

Mensen har ingenting med kloden å gjøre. Den kan også bli fjernet hvis du har plager med p piller .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Nå er jeg avhengig av kommunikasjon med både sykehus og lege, så jeg tror nok jeg har telefon med veldig god samvittighet. Utrolig merkelig å argumentere mot telefon i 2023, siden nesten all kommunikasjon går via den.

Så når andre har telefon så gidder ikke du å la være å bruke plast der du kan. Det blir for dumt vet du.

Du kan vel ha en dum telefon?

image.jpeg.38cf7bc76b4cb1f4d3abf035fae5d8ab.jpeg

Anonymkode: 15a36...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mensen har ingenting med kloden å gjøre. Den kan også bli fjernet hvis du har plager med p piller .

Er p piller miljøvennelig da? Emballasje, produsering.

Det jeg mente var hvor lite intelligent naturen er. Derfor nevnte jeg mensen.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du det? 
Jeg prøver ikke å redde hele kloden. Men jeg gjør mitt for å bremse prosessen. Hvorfor skal jeg redde noe som ikke gir noe som er bra nok? Naturen gir oss sykdommer, individer som ikke er brukbare til noe, feil folk dør (jeg mener at det er andre som skulle blitt drept og fått sykdommer enn mange av de som blir det). Det er for mange som får barn, som ikke skulle hatt muligheten til å få. 

Men jeg vil likevel gjøre mitt for å bremse prosessen. Jeg har til og med reparert ting som har ligget noen år på lager i butikker fordi de ikke har giddet å prøve selv. Og solgt det videre selv. Det blir helt nye varer. Det er en fordel at mange er for late til sånt da. For da går alle pengene til meg. Dette er ting med verdi på ca 3000,- pr ting.

Men du fly gjerne til utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Er p piller miljøvennelig da? Emballasje, produsering.

Det finnes sikkert lettere alternativer, jeg tror uansett ikke det er den verste produseringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du fly gjerne til utlandet?

Ja. Beste som finnes.    Jeg skal vedde på at jeg nå er verstingen her i dine øyne. Men dette har jeg skrevet før. På en side fremstår jeg helt fanatisk på miljøet. Men så er jeg helt i andre enden sånn plutselig pga en eneste ting. 
Så ikke gidd å skriv noe om at jeg gjør det verste som finnes. Jeg kan likevel svare deg på kommentaren du hadde tenkt å gi;   Jeg regner med du holder deg hjemme hele tiden bortsett fra når du skal på butikken og jobb? Du har ikke bil, ikke smartphone, vasker nesten aldri hjemmet ditt og klær som er mange år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Ja. Beste som finnes.    Jeg skal vedde på at jeg nå er verstingen her i dine øyne. Men dette har jeg skrevet før. På en side fremstår jeg helt fanatisk på miljøet. Men så er jeg helt i andre enden sånn plutselig pga en eneste ting. 
Så ikke gidd å skriv noe om at jeg gjør det verste som finnes. Jeg kan likevel svare deg på kommentaren du hadde tenkt å gi;   Jeg regner med du holder deg hjemme hele tiden bortsett fra når du skal på butikken og jobb? Du har ikke bil, ikke smartphone, vasker nesten aldri hjemmet ditt og klær som er mange år gamle.

Jeg har smartphone, ellers stemmer alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Ja. Beste som finnes.    

Det er mye mer belastning på miljøet enn noen plastposer. Dette til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg tror dette er en logical fallacy. Selv om det rent teoretisk sett er mulig at naturen har landet på "feil" resultat når den lagde oss slik vi er, så er det enormt mye mer sannsynlig at den regnet rett og vi bare ikke forstår regnestykket for ting er så komplekst.

Naturen bruker en variant av "Prøve- og feilemetoden", og den er 100% logisk og intelligent, når ting er for komplisert til å designe, må du prøve deg frem med forskjellige ting, og om noe leder til mål oftere enn andre så er det trolig mer "riktig" enn alternativet

F.eks hvorfor vokser ikke armer ut når du mister dem i en ulykke, vi kunne designe et mennesker som var slik, problemet er alt du mister av effektivitet når du lager mennesket til å ha slike egenskaper, alt koster ressurser. Det er mer "effektivt" å lage menneskene slik de er nå, og til de med uflaks og ulykker well "sucks to suck", naturen bryr seg ikke om våre følelser, den er bare over til neste person.

Om naturen designet mennesker slik vi ønsker dem skal være, ville det vært 0 menesker å jordkloden mest sannsynlig, pga alle konsekvensene vi ikke forstår av våre ønsker ville ledet til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er mye mer belastning på miljøet enn noen plastposer. Dette til orientering.

En av grunnene til at jeg kjøper 0 plastposer. Men håp er jo ute når folk er så bortreist i hodet at de kaster posene i søpla selv om de var brukt 1 gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har smartphone, ellers stemmer alt det andre.

For et trist og kjedelig liv, i følge meg da. Så dette var ikke stygt ment. Jeg hadde ikke giddet å leve sånn for å redde en klode med alt for mye dumskap til at en person kan redde den. Jeg er mer der at hver av oss bør gjøre så mye ut av livet vi kan. Lykke foran depresjon. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (10 timer siden):

For et trist og kjedelig liv, i følge meg da. Så dette var ikke stygt ment. Jeg hadde ikke giddet å leve sånn for å redde en klode med alt for mye dumskap til at en person kan redde den. Jeg er mer der at hver av oss bør gjøre så mye ut av livet vi kan. Lykke foran depresjon. 

Syntes det er helt greit jeg. Lever ikke slik for miljøet. Men syntes det er litt rart av deg å lage så mye styr om noen plastposer mens du ikke vil justere livsstilen der det virkelig monner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det ser rart ut og ta opp en pose du har med fra hjemmet. 

Nei, det er helt vanlig. Det er gjort av flere i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det ser rart ut og ta opp en pose du har med fra hjemmet. 

Og hvorfor ser det rart ut? Og når ble det farlig å se rar ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 timer siden):

Nei, det er helt vanlig. Det er gjort av flere i alle år.

Når miljø partiene kom inn på Stortinget ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (1 time siden):

Og hvorfor ser det rart ut? Og når ble det farlig å se rar ut? 

Fordi jeg synes det ser rart ut, og da skiller man seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...