Gå til innhold

Urinveisplager - relativt ung mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Bare deler min opplevelse, og lurer på om det er flere som har det slik. 

Jeg har den siste måneden vært plaget av nedre urinveisplager. Dette handler først og fremst om svak stråle, tømmingsproblemer og noe etterdrypp. Det kjennes ut som blæren er litt irritert på en måte, og slapper ikke av.

Jeg hadde det slik en periode ifjor, og fikk da alfablokkere som hjalp godt på problemet. Jeg har fått skrevet ut noen nå også, men tenker ikke å ta før det blir ordentlig ille. Da var det ingen urinveisinfeksjon, eller bakterier i urinen. Jeg tok en blodprøve nylig hvor alle verdiene er normale. 

Jeg tenker det kanskje må være noe muskulæret, eller en midlertidig forstørret prostata. Jeg har fått time hos urolog neste måned og spent på hva de finner. 

Det som er veldig rart er at det ser ut til å være verre på dagtid. På kvelden ser det ut til å roe seg, og jeg føler jeg endelig kan slappe av. Jeg sover sammenhengende, og våkner ikke om natten for å tisse. 

Flere som har hatt det slik, og isåfall, hva gjorde dere? Etter det jeg har googlet føler jeg disse tingene oftest rammer eldre menn. 

Jeg er 36. 

 

Anonymkode: ef6b2...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Du har ikke tilfeldigvis begynt med noen medisiner? Jeg har lest et annet sted at enkelte medisiner kan ha denne bivirkningen. Men siden du ikke nevner det så har du sikkert ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (16 timer siden):

Du har ikke tilfeldigvis begynt med noen medisiner? Jeg har lest et annet sted at enkelte medisiner kan ha denne bivirkningen. Men siden du ikke nevner det så har du sikkert ikke det.

Nei, jeg går ikke på noen medisiner. 

Jeg har fått noen alfablokkere, men bekymret for om jeg tar disse, så blir jeg bra, som igjen fører til at urologen ikke finner noe. 

Da er det veldig typisk at symptomene sakte, men sikkert kommer tilbake igjen etter urolog. 

Nå er jeg veldig frem og tilbake på om jeg skal ta disse. Legen mente jeg kunne ta disse i inntil to dager før besøk til urolog, så kanskje jeg bare skal gjøre det💁‍♂️

Anonymkode: ef6b2...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...