Gå til innhold

Hvorfor er alt så irriterende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ironi er vanskelig å skjønne i tekst skjønner du, derfor bruker jeg aldri ironi. (Som du også påstod ) ! At du bruker humor eller ironi er sykt frekt- det grenser til latterliggjøring . Nei vel det kan jeg ikke hjelpe deg med- da får du gå igjennom tråder du har vært i. 

Anonymkode: 2e55f...87c

Det trenger ikke være så vanskelig å forstå når jeg sier at du ikke kan utelukke at det handlet om selvironi. Jeg oppklarte det for deg. 

Men for all del. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (41 minutter siden):

Det trenger ikke være så vanskelig å forstå når jeg sier at du ikke kan utelukke at det handlet om selvironi. Jeg oppklarte det for deg. 

Men for all del. 

Jeg trenger ikke hva da? Du har sagt så mye stygt allerede så jeg kan dermed være så «vanskelig» som jeg vil med deg. Skal være sur helt til jul skal jeg si på deg. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror du at aldri noen er irriterende for at de er irriterende?

Ja, det kan ofte være slik at vi irriterer oss over andre rett og slett fordi de er irriterende. (Dette var litt morsomt sagt, og jeg velger å tolke @Kashmir sitt smilefjes som at han er enig, og ikke at han gjør narr av deg.)

Vhanja skrev (6 timer siden):

Hvis alt og alle er irriterende, så er det nok hovedsaklig ens egen sinnstemning man kjenner på.

Men selv om irritasjon kan være berettiget, slik som at myggstikk klør, så er jeg også enig med @Vhanja i at dersom irritabiliteten og misnøyen blir utbredt, skyldes det nok hovedsakelig ens egen sinnsstemning. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg trenger ikke hva da? Du har sagt så mye stygt allerede så jeg kan dermed være så «vanskelig» som jeg vil med deg. Skal være sur helt til jul skal jeg si på deg. 

Da er det i hvert fall bra at Kashmir ikke kan låne deg penger, så slipper du å krype til korset og være u-sur fordi du har brukt opp pengene dine igjen.

Vendi skrev (7 minutter siden):

Hvorfor bruker du dette mot trådstarter nesten i enhver tråd hun starter? Det er ikke bare deg, men jeg ser ofte kommentarer som uansett problemstilling ts tar opp handler om dette med lån av penger, vipps-krav til mor eller bestemor, bil, leilighet, m.m. 

Er det for å være morsom ovenfor medbrukere på ts sin bekostning, eller er det for å mobbe ts? Det første er jo igrunnen også mobbing i mine øyne. Jeg tenker jo at har man ikke noe konstruktivt å bidra med ift det hun spør om, er det bedre å la være å si noe. Kjenner jeg blir litt lei meg på ts sine vegne. 

Fordi det er hva TS selv legger opp til. Hun starter tråder som veldig ofte hinter til, eller sier direkte, at hun tar økonomiske uansvarlige valg fordi hun bare ber foreldrene om penger. Og at hun i tillegg da blir snurt og sur på sin familie hvis de krever noe som helst av henne eller ikke danser etter TS pipe hele tiden. Og fordi jeg synes det er ufattelig tåpelig å skrive slik hun gjør til Kashmir.

Med tanke på hvor mange slike tråder TS har opprettet, og at hun får samme reaksjon hver gang, så virker det som om at hun av en eller annen grunn liker å opprette tråder hvor hun VET at hun vil få reaksjoner. Det er det jeg tidligere har spurt henne om, hvor dette behovet for negativ oppmerksomhet kommer fra.

TS er enten et troll eller en kvinne med store problemer når det kommer til å være voksen (da med tanke på å ta økonomisk ansvar, være i stand til å være fleksibel og tåle at man noen ganger får et nei eller at folk reagerer på deres valg, ta hensyn til andre, ikke gjentatte ganger bli sur og frekk i tråder når man får motgang osv). Samt et ganske heftig oppmerksomhetsbehov, både med tanke på det ovenfor og med flere tråder av typen "Hva synes dere om meg?"

Personlig kan jeg ikke forstå at noen har noen som helst tålmodighet igjen med denne brukeren og hennes fremferd.

Endret av Vhanja
AnonymBruker
Vhanja skrev (16 minutter siden):

Fordi det er hva TS selv legger opp til. Hun starter tråder som veldig ofte hinter til, eller sier direkte, at hun tar økonomiske uansvarlige valg fordi hun bare ber foreldrene om penger. Og at hun i tillegg da blir snurt og sur på sin familie hvis de krever noe som helst av henne eller ikke danser etter TS pipe hele tiden. Og fordi jeg synes det er ufattelig tåpelig å skrive slik hun gjør til Kashmir.

Med tanke på hvor mange slike tråder TS har opprettet, og at hun får samme reaksjon hver gang, så virker det som om at hun av en eller annen grunn liker å opprette tråder hvor hun VET at hun vil få reaksjoner. Det er det jeg tidligere har spurt henne om, hvor dette behovet for negativ oppmerksomhet kommer fra.

TS er enten et troll eller en kvinne med store problemer når det kommer til å være voksen (da med tanke på å ta økonomisk ansvar, være i stand til å være fleksibel og tåle at man noen ganger får et nei eller at folk reagerer på deres valg, ta hensyn til andre, ikke gjentatte ganger bli sur og frekk i tråder når man får motgang osv). Samt et ganske heftig oppmerksomhetsbehov, både med tanke på det ovenfor og med flere tråder av typen "Hva synes dere om meg?"

Personlig kan jeg ikke forstå at noen har noen som helst tålmodighet igjen med denne brukeren og hennes fremferd.

Skam du definere hvorfor eller hva jeg skal skrive om? Oi!! Jeg kunne sagt mye om deg og det du spyr ut av deg men jeg synker ikke på ditt veldig lave nivå! 

Annonse

Vendi skrev (2 minutter siden):

La oss si at du har rett i at disse trådene opprettes for å trolle og tulle, og for å få oppmerksomhet, hvorfor i all verden gidder du og andre å fortsette med å svare henne? Man kan jo egentlig si at deres adferd da opprettholder hennes. Dere gir jo henne det hun vil ha. (Hvis det nå er sånn at disse trådene opprettes av nevnte grunner). 

Hvis jeg er i rett humør så svarer jeg fordi jeg finner det underholdende. Andre ganger fordi jeg finner det irriterende. 

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

La oss si at du har rett i at disse trådene opprettes for å trolle og tulle, og for å få oppmerksomhet, hvorfor i all verden gidder du og andre å fortsette med å svare henne? Man kan jo egentlig si at deres adferd da opprettholder hennes.. 

dette var en seriøs tråd hvor jeg følte jeg selv hadde en fin dialog med lillemus. Men vhanja kommer inn i absolutt alle tråder jeg skriver i- og har en mening. Jeg skjønner ikke hvorfor hun alltid skal inn i tråden hvis du hun mener alt dette. Jeg prøver å finne ut av ting med meg selv og var åpen for innspill. Jeg tenker også at de to brukerene over må ha det mest vondt med seg selv som har et stort behov for å undertrykke og kritisere hva jeg skriver om. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg er i rett humør så svarer jeg fordi jeg finner det underholdende. Andre ganger fordi jeg finner det irriterende. 

Så  ignorer da er du lam i hånden? Du kan vel klare å ignore hvis du synes det er irriterende! 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så  ignorer da er du lam i hånden? Du kan vel klare å ignore hvis du synes det er irriterende! 

Du kan ikke diktere hvem som skal svare deg. Og jeg faller ikke for selvmedlidenheten din. 

AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Du får heller et "ok" fra meg i stedet for en like ;)

Hun synes helt tydelig at jeg er underholdene i alt jeg skriver for hun er i enhver tråd og har alltid en kommentar eller mening. Om absolutt alt. 

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Du kan ikke diktere hvem som skal svare deg. Og jeg faller ikke for selvmedlidenheten din. 

Og du? Hvis jeg skal skrive noe negativt så ser jeg ned på sånne som svarer som deg, både på forum og irl! 

Vendi skrev (10 minutter siden):

Men hva om det ikke er selvmedlidenhet, manipulering og alt annet negativt du/dere tilskriver henne, er det da greit å svare henne slik du/dere gjør? Hva om sannheten er akkurat så enkel som den framstilles? Er det sånn du/dere ville ha behandlet "våre mindre søsken" også i rl? 

Jeg synes ikke det er greit å oppføre seg slik TS gjør uansett hva årsaken er.

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke det er greit å oppføre seg slik TS gjør uansett hva årsaken er.

Du er altså sur for at jeg har svart Kashmir? Som du sa innledningsvis er det derfor du nå har et behov for å klikke… jaja. Ingen tvinger deg til å delta skrive i tråder jeg lager. Du deltar frivillig! Jeg oppfører meg ikke dårlig mot andre slik du og hen / han gjør mot meg. Jeg har ikke behov for å bruke sårbare ting mot noen fordi jeg er såpass trygg i meg selv at jeg kan argumentere uten personangrep. 

AnonymBruker
Vendi skrev (18 minutter siden):

Men hva om det ikke er selvmedlidenhet, manipulering og alt annet negativt du/dere tilskriver henne, er det da greit å svare henne slik du/dere gjør? Hva om sannheten er akkurat så enkel som den framstilles? Er det sånn du/dere ville ha behandlet "våre mindre søsken" også i rl? 

Nei det tror jeg ikke men på forum og her på dol som de tror de eier så har de et stort behov for det. Jeg bryr meg ikke så mye, svelger sånne personligheter ned med tran ganske ofte også i irl. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå må du tenke deg litt om. Du bebreider jo flere fordi de er "vanskelige" mot deg, og drar inn ting fra andre tråder. Hvis du velger å gjøre det samme selv, så må du også godta at andre gjør det mot deg.  Det sier seg selv med mindre du skal ha egne rettigheter og spesialbehandling her... 

morsan skrev (40 minutter siden):

Ja, jeg tror iallfall det. 

Jeg er ikke mann... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...