Gå til innhold

Vondt foran tærne på foten. Smerte som jeg ikke vet hvor kommer fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har hatt noe slik? Jeg har ingen blå merker, ingen hevelse men jeg halter og har slitt med dette i ca 3 måneder.. Men forstår ikke hva det kommer av og hvor egentlig skaden sitter? 

Noen som har råd?

Har en time hos legen om 3 dager for mageproblemer,  men de er gått over så mulig jeg bør ta dette med foten med lege istedet? Har en jobb med mye tråkking og ... desverre  

Anonymkode: 058f3...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 17.46):

Noen som har hatt noe slik? Jeg har ingen blå merker, ingen hevelse men jeg halter og har slitt med dette i ca 3 måneder.. Men forstår ikke hva det kommer av og hvor egentlig skaden sitter? 

Noen som har råd?

Har en time hos legen om 3 dager for mageproblemer,  men de er gått over så mulig jeg bør ta dette med foten med lege istedet? Har en jobb med mye tråkking og ... desverre  

Anonymkode: 058f3...439

Ja dette må du ta opp med legen din. 
har du gode sko på jobb forresten? Det er viktig for å avlaste. 
En fysioterapeut kan utrede deg og finne årsaker. 

Anonymkode: af5dd...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 4.19):

Ja dette må du ta opp med legen din. 
har du gode sko på jobb forresten? Det er viktig for å avlaste. 
En fysioterapeut kan utrede deg og finne årsaker. 

Anonymkode: af5dd...d75

Jeg har gode sko, men det er mulig at jeg burde bruke sandaler på jobb istedet for vanlige sko. Vanlige sko trykker på det jeg har vondt i løpet av dagen. Sandaler er åpne på deler av området hvor smertene er. 

Men jeg skal ta dette opp med legen om dette fortsetter. Har utsatt timen  og prøver å se om det blir bedre om jeg ikke bruker beina mye på fritiden. Men det er kjedelig å ikke kunne gå turer/ løpe osv på fritiden. Det blir mye verre hvis jeg er aktiv. 

Anonymkode: 058f3...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har gode sko, men det er mulig at jeg burde bruke sandaler på jobb istedet for vanlige sko. Vanlige sko trykker på det jeg har vondt i løpet av dagen. Sandaler er åpne på deler av området hvor smertene er. 

Men jeg skal ta dette opp med legen om dette fortsetter. Har utsatt timen  og prøver å se om det blir bedre om jeg ikke bruker beina mye på fritiden. Men det er kjedelig å ikke kunne gå turer/ løpe osv på fritiden. Det blir mye verre hvis jeg er aktiv. 

Anonymkode: 058f3...439

Du skriver foran på tærne. Er det der tærne begynner eller helt foran på tærne?   Hvordan ser tærne dine ut? Er de rette eller bøyer de seg? Hvis de er bøyd så kan det være såkalte hammertær og det kan gjøre ganske så vondt når en går. Da kan det hjelpe med sko i en halv/en størrelse større og fotsenger (det er såler som er laget til din fot av ortoped teknikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (9 timer siden):

Du skriver foran på tærne. Er det der tærne begynner eller helt foran på tærne?   Hvordan ser tærne dine ut? Er de rette eller bøyer de seg? Hvis de er bøyd så kan det være såkalte hammertær og det kan gjøre ganske så vondt når en går. Da kan det hjelpe med sko i en halv/en størrelse større og fotsenger (det er såler som er laget til din fot av ortoped teknikker)

Jeg klarer ikke helt å lokalisere hvor smerten er for den stråler. Har vondt bak tærne oppå foten, og så kjennes det i tæne og av og til lengre bak over hælen på foten. 

Tærne mine ser helt normal ut. Hadde jeg bare kunne lokalisett hvor problemet satt :) . Vet ikke om dette kan være gikt eller om jeg har brukket et bein. Men ingen hevelse eller merke. 

Anonymkode: 058f3...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg klarer ikke helt å lokalisere hvor smerten er for den stråler. Har vondt bak tærne oppå foten, og så kjennes det i tæne og av og til lengre bak over hælen på foten. 

Tærne mine ser helt normal ut. Hadde jeg bare kunne lokalisett hvor problemet satt :) . Vet ikke om dette kan være gikt eller om jeg har brukket et bein. Men ingen hevelse eller merke. 

Anonymkode: 058f3...439

Da aner jeg ikke hva det kan være.  Kanskje du bør ta en tur til legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...