Gå til innhold

Papegøye vs psykolog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med papegøyer? Vet om en ara som trenger et nytt hjem. Denne har jeg råd til. Summen blir det samme som psykolog for 2 år ca tilsammen. Rent økonomisk sparer jeg reisepenger pluss papegøyen kan svare på tiltale. 

Anonymkode: 90308...54b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474201-papeg%C3%B8ye-vs-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget står i hi. Har du ikke noe og bidra med kan du gå ut av tråden. Takk. 

For å holde meg til trådens tema:

For psykologens skyld så synes jeg du skal holde deg til en papegøye, forutsatt at du har satt deg nok inn i behovet til en slik fugl til at du klarer å følge den opp.

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

For å holde meg til trådens tema:

For psykologens skyld så synes jeg du skal holde deg til en papegøye, forutsatt at du har satt deg nok inn i behovet til en slik fugl til at du klarer å følge den opp.

Det er jo hva jeg spør om! Har du erfaring med papegøyer? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo hva jeg spør om! Har du erfaring med papegøyer? 

Nei, og hadde du vært oppriktig interessert så hadde du spurt på spesialgrupper/sider for fuglehold, dyrebutikker osv. Når du starter tråd som dette her så virker det bare som en tåpelig måte å rakke ned på psykologer på. Jeg ser ikke poenget. I hvert fall ikke når du er så feig at du ikke en gang våger å gjøre det under nick.

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Nei, og hadde du vært oppriktig interessert så hadde du spurt på spesialgrupper/sider for fuglehold, dyrebutikker osv. Når du starter tråd som dette her så virker det bare som en tåpelig måte å rakke ned på psykologer på. Jeg ser ikke poenget. I hvert fall ikke når du er så feig at du ikke en gang våger å gjøre det under nick.

Alvorlig talt vhanja. Nå går du for langt. Jeg rakker ikke ned på psykologer ved å spørre om jeg kan skaffe meg en papegøye. Det er da like dyrt i lengden hvis du tenker økonomi. Det er hva jeg gjør hele tiden. Herregud. 

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg har erfaring med ara. Dersom du for alvor tenker at en ara kan erstatte en psykolog er det ingen tvil om at du har mest behov for sistnevnte.  

Hva trenger jeg for å gi den et godt hjem? Hva spiser den? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva trenger jeg for å gi den et godt hjem? Hva spiser den? 

Du er klar over at i fangenskap kan en ara bli 50 år gammel...? Men jeg tror ikke du er seriøs i denne tråden heller. :) Skulle ikke du til utlandet på språkreise det neste halvåret forresten?

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at i fangenskap kan en ara bli 50 år gammel...? Men jeg tror ikke du er seriøs i denne tråden heller. :) Skulle ikke du til utlandet på språkreise det neste halvåret forresten?

Nei det var jeg ikke klar over. Jeg har vært seriøs i hele dag jeg. Nei jeg har ikke penger og jeg har ikke en plan for fremtiden enn så lenge. Faktisk er livet crap akkurat nå ! 

Annonse

Lillemus skrev (På 27.7.2023 den 21.42):

I fangenskap? Tenker du på alle kjæledyr som at de er i fangenskap? 

Kayia skrev (3 minutter siden):

I fangenskap? Tenker du på alle kjæledyr som at de er i fangenskap? 

Ja, de er jo det. :) Araer som lever i det fri blir sjeldent mer enn 15-20 år gamle. Det er den forskjellen som menes her, om de holdes som kjæledyr eller lever i det fri.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 21.44):

Nei det var jeg ikke klar over. Jeg har vært seriøs i hele dag jeg. Nei jeg har ikke penger

Da har du vel ikke råd til papegøye tenker jeg. Hvis du ikke sender et vippskrav til mor og far.

Anonymkode: 29ed1...874

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...