Gå til innhold

Har du sett Barbie filmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, faktisk.

Den var ganske bra. Handler om mannsrolle, kvinnerolle etc. Jeg synes kanskje den ble litt langdryg etter 2/3 fordi de pushet poenget litt mye, men den hentet seg inn. 

Det er en feministisk film som ser ting fra flere sider. Jeg heiet på Ken, så klart.

Annonse

Grendel skrev (2 timer siden):

Ja, faktisk.

Den var ganske bra. Handler om mannsrolle, kvinnerolle etc. Jeg synes kanskje den ble litt langdryg etter 2/3 fordi de pushet poenget litt mye, men den hentet seg inn. 

Det er en feministisk film som ser ting fra flere sider. Jeg heiet på Ken, så klart.

Jeg synes den var  variabel, men innimellom ganske morsom. Enkelte replikker var treffende, - også synes jeg det var morsomt med alle referansene til "dukkeuniverset" - jeg kjente jo igjen både Alan, Skippy (hun som hadde kommet seg over i menneskeverdenen for en del år siden), og hun jeg gikk sammen med hadde hatt gravid-Barbie. 

Jeg har aldri vært villig til å kjøpe Barbie til unger, men dersom man skal ta budskapet i filmen på alvor, så har jeg visst misforstått hva Barbie har stått for;-)

AnonymBruker
frosken skrev (18 minutter siden):

Jeg har aldri vært villig til å kjøpe Barbie til unger

Kan De utdype hva du sikter til her. Snakker du om at de koster for mye, eller mener du at feminine dukker til jenter er galt av en eller annen grunn, og hvorfor ?

Tror mangel på kjønnsroller er en av hovedgrunnene til at vesten går i dass i rekordfart. Folk trenger roller og forventinger, ikke "frihet".

Anonymkode: 7bb69...30f

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan De utdype hva du sikter til her. Snakker du om at de koster for mye, eller mener du at feminine dukker til jenter er galt av en eller annen grunn, og hvorfor ?

Tror mangel på kjønnsroller er en av hovedgrunnene til at vesten går i dass i rekordfart. Folk trenger roller og forventinger, ikke "frihet".

Budskapet i filmen var at Barbie-dukkene var blitt gitt en haug med roller som tradisjonelt sett i stor grad har vært forbeholdt menn. Barbie som president, høyesterettsdommer, finansdirektør, astronaut osv.  

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (20 minutter siden):

Budskapet i filmen var at Barbie-dukkene var blitt gitt en haug med roller som tradisjonelt sett i stor grad har vært forbeholdt menn. Barbie som president, høyesterettsdommer, finansdirektør, astronaut osv.  

Nettopp. Nedbryting av samfunnet. 

Æsj, så ekkelt. 

Anonymkode: 45d05...4c3

AnonymBruker
frosken skrev (12 minutter siden):

Så årsaken til at "Jeg har aldri vært villig til å kjøpe Barbie til unger", er at "det har kommet en film, hvor barbie har mannlige kjønnsroller"?

Om det er tilfellet så greit nok, men antar at du mistolket spørsmålet. Men jeg er enig med det du sa, og aldri vil kjøpe babriedukker nå som det har blitt symbol på woke propaganda :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...