Gå til innhold

Du i 20 og 30-årene hvor ofte har du kontakt med dine foreldre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Pappa har jeg ikke sett på 22 år. 
Bare på Facebook. Har kontakt der kanskje 0-5 ganger i året. Da mest i form av gratulasjoner med dagen. 

Mamma har jeg daglig kontakt med på snap. 

Endret av 90tallsbarn

Annonse

AnonymBruker
påskelilje skrev (21 timer siden):

Mine to eldste er i tjueårene og bor langt hjemmefra. Den ene snakker jeg med vanligvis 2-4 ganger i måneden + noen sms'er. Den andre har jeg daglig kontakt med (tlf, messenger)

Hvordan synes du som mor om det og ha kontakt et par ganger i måneden?

Anonymkode: 0d440...0a3

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan synes du som mor om det og ha kontakt et par ganger i måneden?

Jeg har et veldig nært og trygt forhold til ham/henne, så det har gått helt fint for min del å snakke så sjelden. Desto finere når vi prates, da er samtalene som regel veldig gode og nære.

AnonymBruker
påskelilje skrev (41 minutter siden):

Jeg har et veldig nært og trygt forhold til ham/henne, så det har gått helt fint for min del å snakke så sjelden. Desto finere når vi prates, da er samtalene som regel veldig gode og nære.

Ok. Snakker med mine foreldre nesten hver dag.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 17.09):

Du i 20 og 30-årene hvor ofte har du kontakt med dine foreldre?

Foreldrene mine er skilt, snakker med hver av dem ca 1 gang i uka. Sees ca 1-4 ganger i måneden.

Anonymkode: 1033c...203

Jeg har unger i den alderen og har hyppigst kontakt med hverandre på en felles messengergruppe. Faren deres og jeg er skilt, men han er på samme gruppe som oss. 

Den eldste i tidlig 30-årene bor i samme by som meg, men vi snakkes sjeldnest på telefonen. Det er litt håpløst å få tak i henne fordi hun jobber til alle døgnes tider. Vi snakkes på telefonen ca hver 14 dag. Mest kontakt på messenger. Hun og kjæresten er hos oss på middag 3-4 ganger i halvåret. Jeg så dem i sommerferien og de kommer på middag i morgen. 

Den midterste : Jobber  i en by et par timer unna med bil. Sent i 20- årene. Jeg ringer han et par ganger i uka. Ellers mest kontakt på messenger. Han kommer også på middag i morgen. 

Den yngste : Hun studerer utenlands, men er hjemme på ferie nå. Hun har sommerjobb. Vi snakker på scype eller i telefonen ca 1 gang i uka. Det kan være litt vanskelig å få tak i henne også. Mye travelt opptatt med studier eller venner. Snakkes mest på messenger. 

Som du skjønner er det på messenger vi har mest kontakt. De sender ofte bilder slik at vi får et innblikk i hva de driver med. Det er koselig :)

Jeg prøver å samle alle til middag når anledningen byr seg og i morgen skal vi samles alle sammen. Ellers er søskene flinke til å holde kontakten med hverandre og finne på ting sammen når alle er hjemme. De planlegger felles kinoturer, en felles tur på stranda eller hva som helst. Det varmer mitt morshjerte at de er så gode venner alle 3 :)

Endret av Nicklusheletida
.
Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Jeg har unger i den alderen og har hyppigst kontakt med hverandre på en felles messengergruppe. Faren deres og jeg er skilt, men han er på samme gruppe som oss. 

Den eldste i tidlig 30-årene bor i samme by som meg, men vi snakkes sjeldnest på telefonen. Det er litt håpløst å få tak i henne fordi hun jobber til alle døgnes tider. Vi snakkes på telefonen ca hver 14 dag. Mest kontakt på messenger. Hun og kjæresten er hos oss på middag 3-4 ganger i halvåret. Jeg så dem i sommerferien og de kommer på middag i morgen. 

Den midterste : Jobber  i en by et par timer unna med bil. Sent i 20- årene. Jeg ringer han et par ganger i uka. Ellers mest kontakt på messenger. Han kommer også på middag i morgen. 

Den yngste : Hun studerer utenlands, men er hjemme på ferie nå. Hun har sommerjobb. Vi snakker på scype eller i telefonen ca 1 gang i uka. Det kan være litt vanskelig å få tak i henne også. Mye travelt opptatt med studier eller venner. Snakkes mest på messenger. 

Som du skjønner er det på messenger vi har mest kontakt. De sender ofte bilder slik at vi får et innblikk i hva de driver med. Det er koselig :)

Jeg prøver å samle alle til middag når anledningen byr seg og i morgen skal vi samles alle sammen. Ellers er søskene flinke til å holde kontakten med hverandre og finne på ting sammen når alle er hjemme. De planlegger felles kinoturer, en felles tur på stranda eller hva som helst. Det varmer mitt morshjerte at de er så gode venner alle 3 :)

Så fint å høre at søsknene har god kontakt med hverandre (og selvfølgelig deg). Har alltid ønsket meg minst to barn, men sånn ble det ikke.

Jeg snakker mest med datteren på messanger, faktisk mange ganger om dagen.  Så er vi på facetime flere ganger i uka, da med barnebarnet i fokus.  Så er vi sammen vanligvis en gang i uka. De kommer til torsdag og det gleder jeg meg til.

Nicklusheletida
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Så fint å høre at søsknene har god kontakt med hverandre (og selvfølgelig deg). Har alltid ønsket meg minst to barn, men sånn ble det ikke.

Jeg snakker mest med datteren på messanger, faktisk mange ganger om dagen.  Så er vi på facetime flere ganger i uka, da med barnebarnet i fokus.  Så er vi sammen vanligvis en gang i uka. De kommer til torsdag og det gleder jeg meg til.

Koselig med barnebarn da :) Du er heldig :)

Annonse

Faren min døde for 2 år siden, men jeg hadde ikke hatt kontakt med han på 14 år etter at moren min gikk bort. Klarte ikke å gå i  begravelsen hans. Har også 2 eldre brødre som jeg heller ikke har kontakt med.

Hadde en lillebror da som var den eneste i familien som jeg var knyttet til, men han lever ikke lenger. 

.... I am walking alone :) 

AnonymBruker

Har en sønn på 27 år, og vi snakkes 2 til 3 ganger i mnd, ses ca 3 ganger i året. Bor et stk fra meg dessverre. Men vi har god og nær kontakt likevel. Sier ofte til hverandre at vi er glade i hverandre og slikt. Han betyr jo alt for meg men lever sitt eget liv med jobb og kjæresten og venner. Det viktigste er at han har det bra. 

Anonymkode: c0ce2...cf2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...