Gå til innhold

Legges inn frivilligg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå skal jeg legges inn frivillig, venter bare på når jeg kan komme inn etter inntaksmøte. Jeg skal få hjelp til medisinering da den jeg går på nå hjelper meg ingenting. Har angst, uro og depresjon. Livredd for aldri vært innlagt før. Jeg tåler dårlig medisiner også. Havnet i denne situasjonen etter å ha prøvdt å trappe ned på antidepresiva, og ble skikkelig dårlig. Har skikkelig angst og høy puls av å vente på dette

Anonymkode: 5f68f...342

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474290-legges-inn-frivilligg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Dette her går bra. De er der f8r å hjelpe. Jeg var også redd første gang, men det gikk veldig bra. :)

Ja det er sant, men klarer ikke stoppe frykten og angsten😞

er så redd for å bli dårligere. Av medisinene og slikt

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er sant, men klarer ikke stoppe frykten og angsten😞

er så redd for å bli dårligere. Av medisinene og slikt

Noen ganger må man bli litt dårligere før man blir bedre, men det gjelder ikke alle medisiner. :)

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var også redd første gang. Menneskene som jobber der er utrolig dyktige og omsorgsfulle. Dette kommer til å gå bra og du skal få hjelp!

Anonymkode: 233ba...735

Ja har hørt mye godt om denne plassen jeg skal. Og håper jeg får hjelpen jeg trenger

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

De vil mest sannsynlig gi deg medisiner som de tror vil fungere på deg. Hvis du har angst er det f.eks ikke veldig gunstig å gi Abilify eller noe som gir økt angst. Men det å prøve medisiner er noe man bare må gjøre.

Ja jeg vet.. blir garantert tøft, og kjenner jeg blir redd og

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Noen ganger må man bli litt dårligere før man blir bedre, men det gjelder ikke alle medisiner. :)

Ja jeg vet, men når man har vært skikkelig dårlig i flere mnd.. så litt solskinn men merke at man er på vei ned igjen.. daaa kjenner jeg at nå vet jeg ikke om jeg klarer enda en ny tøff runde

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Hvis innstillingen/målet er at en alltid skal ha minst mulig ubehag i øyeblikket, vil en aldri bli bedre av en psykisk lidelse.

Innstillingen/målet mitt er ikke at en alltid  skal ha minst ubehag, men å bli bedre enn det man har det nå. Man skal ikke leve på bunden, da søker man etter hjelp. 
Livet går opp og ned men når man havner i en situasjon der man sliter virkelig så bør man jo få hjelp. 

AnonymBruker
kupton skrev (6 minutter siden):

Det er korrekt. Men det medfører ofte mer ubehag før det blir bedre, og det ubehaget må en akseptere.

Selfølgelig, men når det bare har gitt enda mer ubehag og ingen bedring, da blir man fortvilet

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig, men når det bare har gitt enda mer ubehag og ingen bedring, da blir man fortvilet

Men det kan du vel ikke vite før du har prøvd? For du skal vel innlegges for å prøve noe nytt - ikke for å prøve på nytt en medisin som du har prøvd før og blitt dårligere av?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selfølgelig, men når det bare har gitt enda mer ubehag og ingen bedring, da blir man fortvilet

Hva er du redd for når skal innlegges? Medisinene eller menneskene? 

Anonymkode: 1bf94...b37

AnonymBruker
kupton skrev (31 minutter siden):

Men det kan du vel ikke vite før du har prøvd? For du skal vel innlegges for å prøve noe nytt - ikke for å prøve på nytt en medisin som du har prøvd før og blitt dårligere av?

Nei jeg skal inn for å få hjelp til medisinering men vet ikke planen. Jeg er veldig redd for å bli dårligere enn det jeg er nå

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er du redd for når skal innlegges? Medisinene eller menneskene? 

Anonymkode: 1bf94...b37

Medisineringen.. siden jeg reagere så fort på medisiner og for at jeg skal bli dårligere en det jeg er nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...