Gå til innhold

Skostørrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Øh nei, de to størrelsene er jo de det går tomt for først. Jeg bruker 37-39, avhengig av hva slags sko det er. 

Hvordan kn du variere så mye i størrelse? I de butikkene jeg går i er det stadig 38 - 39 som det er igjen av eller de nye - inn- 

Anonymkode: 3aa55...df4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange vintersko er normalt? Eller sko generelt? Hva er normalen?

Jeg har ett par vintersko. Hvor mange som er normalt generelt aner jeg ikke egentlig. Jeg har 2 par hverdagssko og fjellsko og 1 par joggesko og finsko. 

Endret av lavender
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg får bryte gjennomsnittet som vil komme på 38-39 på damer. Jeg har 42. :)

faren til mine barn har 46. Min sønn på 11, snart 12 har allerde 42. 😅 Han fikk nettopp et par fjellsko av meg!

Da kan jeg også øke gjennomsnittet igjen... har 42, men må ha 43 pga hammertær.

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan kn du variere så mye i størrelse? I de butikkene jeg går i er det stadig 38 - 39 som det er igjen av eller de nye - inn- 

37 i sandaler eller sko som ikke krever annet enn tynne strømper. 38 i sko hvor jeg bruker litt tykkere strømper og 39 i vintersko hvor jeg bruker tykke sokker. I tillegg er det jo forskjell på str 37 fra merke til merke. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (28 minutter siden):

37 i sandaler eller sko som ikke krever annet enn tynne strømper. 38 i sko hvor jeg bruker litt tykkere strømper og 39 i vintersko hvor jeg bruker tykke sokker. I tillegg er det jo forskjell på str 37 fra merke til merke. 

Å ja 

FjellOgDalar

Samme str som så mange damer i Norges land - 39. Jeg må alltid prøve sko før kjøp, fordi det er vanskelig å finne sko som er smale nok i hælen uten samtidig å bli for smale i tåa. Det å finne sko som passer med smaken min uten å kippe, gnage eller skvise tær kan bli en tålmodighetsprøve. 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 20.03):

Det er litt som de som har levere enn 36. De har og egen hylle og da er det første mann til mølla. Alltid bare de stygge igjen. 

I ungdommen var vi tre jenter som hang veldig mye sammen. De andre to hadde skostørrelse hhv 35 og 42, og iallfall der jeg vokste opp, var standard utvalg i damesko 36-41. De kunne dra til større byer og finne sko, men på hjemstedet var de henvist til hhv barnesko og herresko. 😅 Da var jeg veldig fornøyd med å ha helt standard størrelse, selv om de da typisk er utplukket på salg. 

Jeg brukte da str 39, men etter at jeg fikk barn ble det str 40. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...