Gå til innhold

Dundre på hundre sa jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke. Det var en viktig avtale som ble brutt. 

Anonymkode: 96bcf...867

Du bør ikke bruke uttrykk du ikke vet hva betyr.

For meg er både "dundre" et kjent ord for feit kvinne. (Har ikke hørt det om menn).

Det er ikke god folkeskikk å trekke inn kropp og utseende. Det finnes andre ord for de som bryter avtaler.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Grendel skrev (59 minutter siden):

Du bør ikke bruke uttrykk du ikke vet hva betyr.

For meg er både "dundre" et kjent ord for feit kvinne. (Har ikke hørt det om menn).

Det er ikke god folkeskikk å trekke inn kropp og utseende. Det finnes andre ord for de som bryter avtaler.

Nei har forstått det var stygt sagt…… 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei har forstått det var stygt sagt…… 

Hvorfor sa du det hvis det ikke var for å såre? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men det var ikke jeg som begynte.

Slikt sier barnehagebarn. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Hvorfor sa du det hvis det ikke var for å såre? 

Slikt sier barnehagebarn. 

Nei men det var ikke jeg som begynte. Jeg holdt min avtale og det gjorde ikke hen. Selvfølgelig ble jeg skuffet og sint. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei men det var ikke jeg som begynte. Jeg holdt min avtale og det gjorde ikke hen. Selvfølgelig ble jeg skuffet og sint. 

Av og til holder ikke folk avtaler. Det er kjipt, men en del av livet. Du trenger ikke si stygge ting likevel. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Av og til holder ikke folk avtaler. Det er kjipt, men en del av livet. Du trenger ikke si stygge ting likevel. 

Nei for at det var en tåpelig grunn og det gikk det ødelagte mine planer sånn at jeg måtte avlyse en avtale jeg hadde som jeg hadde avtalt for lenge siden. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei for at det var en tåpelig grunn og det gikk det ødelagte mine planer sånn at jeg måtte avlyse en avtale jeg hadde som jeg hadde avtalt for lenge siden. 

Fortsatt håndtere det på en saklig måte. Ikke skyte fra hofta og si stygge ting. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei….så hvordan tenker du vi kan løse det?

Du kan heller være åpen og ærlig og si at du ble skuffet og såret over at vedkommende glemte planene fordi det førte til at du måtte avlyse planer du hadde gledet deg til. Si hva det de gjorde fikk deg til å føle. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Du kan heller være åpen og ærlig og si at du ble skuffet og såret over at vedkommende glemte planene fordi det førte til at du måtte avlyse planer du hadde gledet deg til. Si hva det de gjorde fikk deg til å føle. 

Ja ok… men dagen er enda dag og jeg kan ennå opprettholde avtalen hvis jeg får snudd humøret til denne personen. Noen forslag? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja ok… men dagen er enda dag og jeg kan ennå opprettholde avtalen hvis jeg får snudd humøret til denne personen. Noen forslag? 

Du kan beklage at du kalte henne for noe stygt, si at grunnen du sa det var fordi du ble skuffet og såret over at hun brøt avtalen. Så kan du spørre om det er noe dere kan gjøre for å få opprettholdt avtalen likevel.

(Men du som er voksen og utlært trenger vel ikke råd om disse tingene?)

Endret av Vhanja

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Du kan beklage at du kalte henne for noe stygt, si at grunnen du sa det var fordi du ble skuffet og såret over at hun brøt avtalen. Så kan du spørre om det er noe dere kan gjøre for å få opprettholdt avtalen likevel.

(Men du som er voksen og utlært trenger vel ikke råd om disse tingene?)

God idè :) og takk for hjelpen da gjør jeg det. 

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (15 timer siden):

Sånn hadde ikke jeg funnet meg i å bli snakket til. Det er bedre å stoppe opp litt, trekke pusten og uttrykke skuffelsen sin på en mer konstruktiv måte. 

Hva hadde skjedd om noen sa det til deg?  Når man blir sint så sier man ting man ikke alltid mener. Det er menneskelig. 

AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 14.44):

Jeg sa dette til en person i en konfrontasjon samtale. Avsluttet med det og den personen klikket. Var det virkelig stygt sagt? Ikke tenkt over at det er stygt sagt. Det er et uttrykk trodde jeg. 

Nei det er helt greit så lenge det sies av en som er frekkere enn flatlusa eller dum som et brød. 

Endret av Kayia
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 18.08):

Ja men det var ikke jeg som begynte.

Da jeg jobbet i barneskole før lenge siden måtte jeg ofte ordne opp i slåsskamp mellom små gutter.  Da fikk jeg ofte høre at det "var han som begynte".  Jeg svarte ofte til den som sa det at det var hjernen hans som bestemte reaksjonene.  Hjernen var i hodet og ga armen/hånda beskjed om å slå igjen.  Alle har ansvar for sin egen hjerne og hva den forteller oss.

Tenk igjennom det.  Hvem bestemte at du skulle si stygge ting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...