Gå til innhold

Dundre på hundre sa jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men de fleste vokser dette av seg når de er ferdige med tenårings- og opprørsfasen.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke et barn og er ikke i opprør. 

Anonymkode: 96bcf...867

Det står "de fleste".  Man kan anta at det ikke inkluderer deg hvis du ikke er tenåring.  Barn pleier ikke å snakke slik i opprør mot foreldrene.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du hadde lest tråden hadde du forstått hvorfor jeg sa det. Jeg sa det for å såre selvfølgelig fordi jeg var rasende der og da. Brukte 4 timer for å være rolig nok tin å forklare. Nei vel men da du et enkelt tilfelle hvor dette ikke forekom. Men jeg vet jeg at jeg ikke er 1% av dem som kan har gjort og kan gjøre det. 

Du sier du sa det for å såre. Men i begynnelsen av tråden så forsto du ikke at det var en stygg ting å si og du trodde det bare var et uttrykk.

Hvis du ikke visste at det var en stygg ting å si og du bare trodde det var et vanlig uttrykk, hvordan kan du da ha sagt det for å såre? 

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Du sier du sa det for å såre. Men i begynnelsen av tråden så forsto du ikke at det var en stygg ting å si og du trodde det bare var et uttrykk.

Hvis du ikke visste at det var en stygg ting å si og du bare trodde det var et vanlig uttrykk, hvordan kan du da ha sagt det for å såre? 

Nei jeg visste jeg hadde gått over grensen og jeg visste at du kom til å poengtere det så jeg turde ikke si at jeg sa det var for å såre. Mamma. Ja og det trodde jeg men jeg sa sa jo i hensikt mot henne for å såre. Hva tror du? Uansett denne saken er ferdig og jeg er ferdig om å snakke om det. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dundre på hundre er da langt bedre enn hurpe. Det har jeg aldri sagt noen gang.

Hurpe er ikke et pent ord, nei, men jeg synes det er verre å shame folks kropp enn folks (mangel på) humør. Og uansett er det verrw når det sies av en voksen! 

AnonymBruker
morsan skrev (8 minutter siden):

Hurpe er ikke et pent ord, nei, men jeg synes det er verre å shame folks kropp enn folks (mangel på) humør. Og uansett er det verrw når det sies av en voksen! 

Har ikke sagt hvor gammel jeg er, har bare sagt jeg ikke er en barn. Altså under 18. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke sagt hvor gammel jeg er, har bare sagt jeg ikke er en barn. Altså under 18. 

Hvis du er atten år så er du i slutten av tenårene selv om du if. loven er voksen.  Jeg kan ikke forestille meg en attenåring skrive slik du gjør på et forum som dette.  Ergo, jeg regner med at du er eldre enn atten år.

Annonse

Jeg kan ikke huske å ha sagt noe stygt for å såre mine foreldre i oppveksten. Generelt sett var det lite tenåringsopprør. Hvis jeg og mamma kranglet så var min strategi å forlate situasjonen. Mulig jeg har sagt hold kjeft, men i og med at det ikke er naturlig for meg å si så tror jeg egentlig ikke det. 

Men det å si stygge ting med intensjon om å såre er ikke bra. Jeg og min eks hadde et turbulent forhold og han sa mye med intensjon om å såre og kontrollere meg. Over tid er sånt skadelig for den som utsettes for det. Så det er noe å tenke på. Det et lurt å ha en grunnholdning om at en skal ikke med overlegg si eller gjøre noe for å såre eller for å oppnå kontroll. Så kan uhell skje, at et ord bare glipper ut, men da gjelder det å ordne opp i det. Slik du gjorde. For å såre med vilje er etter min mening i de fleste tilfeller uakseptabelt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...