Gå til innhold

Låne alkohol i skrukork flaske

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener ikke skrukork menter sånn kork som er stappet ned i flasken.

Anonymkode: 1422e...90c

Det forandrer jo saken. Men da er det ikke så lurt å skrive "skrukork" både i overskiften og innlegget. 

Anonymkode: 478eb...eba

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det forandrer jo saken. Men da er det ikke så lurt å skrive "skrukork" både i overskiften og innlegget. 

Jeg mente sånn kork som er satt ned i flasken. Hva heter det da?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mente sånn kork som er satt ned i flasken. Hva heter det da?

Vinkork. Eventuelt kunne du skrevet at det IKKE var skrukork. Du får jo feil svar når du beskriver det stikk motsatte.

AnonymBruker
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Kork, ev. vinkork.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vinkork. Eventuelt kunne du skrevet at det IKKE var skrukork. Du får jo feil svar når du beskriver det stikk motsatte.

Trodde dere skjønte hva kork jeg mente. Ja

men jeg tenkte at det het skrukork men jeg fikk i det minste opp den korken. Med skruopptrekker eller hva det heter. Den gikk ned i flasken så jeg fikk opp dt meste av innholdet.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde dere skjønte hva kork jeg mente. Ja, men jeg tenkte at det het skrukork

Jeg tror flertallet av de som ikke vet hva som kjennertegner en skrukork, er for unge til å drikke alkohol.

Skrukork åpnes og lukkes ved å skru. Nesten alle brusflasker har i dag skrukork. Tidligere måtte brusflasker åpnes med flaskeåpner ("brusåpner"), og korken kunne ikke settes på igjen. 

Nå har mange vinflasker også skrukork. Tidligere hadde alle (vin)kork presset ned i flaskehalsen, slik at man trengte vinåpner / vinopptrekker.

Du får ta et bildesøk på de begrepene du ikke kan fra før.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tror flertallet av de som ikke vet hva som kjennertegner en skrukork, er for unge til å drikke alkohol.

Skrukork åpnes og lukkes ved å skru. Nesten alle brusflasker har i dag skrukork. Tidligere måtte brusflasker åpnes med flaskeåpner ("brusåpner"), og korken kunne ikke settes på igjen. 

Nå har mange vinflasker også skrukork. Tidligere hadde alle (vin)kork presset ned i flaskehalsen, slik at man trengte vinåpner / vinopptrekker.

Jeg er ikke det. Jeg tenkte bare feil. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er poenget med å korker som stappes ned i flaksen? Det er jo helt håpløst og åpne en sånn flaske. Fikk den ikke opp. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er poenget med å korker som stappes ned i flaksen?

Tror det har mye med prosessen en (fin) vin gjennomgår. Vinkorker tetter flasken optimalt, slik at det ikke kommer luft ned og gjør vinen til eddik.  Men korken tillater at modningsprosessen fortsetter, i noen tilfeller gjennom årelang lagring.

Men de fleste viner produseres jo uten å bli lagret i årevis, så etter hvert har man funnet ut at skrukork funker like bra.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det har mye med prosessen en (fin) vin gjennomgår. Vinkorker tetter flasken optimalt, slik at det ikke kommer luft ned og gjør vinen til eddik.  Men korken tillater at modningsprosessen fortsetter, i noen tilfeller gjennom årelang lagring.

Men de fleste viner produseres jo uten å bli lagret i årevis, så etter hvert har man funnet ut at skrukork funker like bra.

Er det derfor vin er dyre hvis de de er veldig mange år? For jo eldre dem er jo dyrere er dem?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kunne hende at du ville gitt meg råd som du gjør med alle andre. Når det er helg. Du gir jo alle andre råd og tips så hvorfor kunne du ikke gjort med meg og en sjelden gang? Dette er forskjellsbehandling. En tråd med simpelt spørsmål men nå fikk jeg opp kirken så klarte det selv. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er poenget med å korker som stappes ned i flaksen? Det er jo helt håpløst og åpne en sånn flaske. Fikk den ikke opp. 

Du må snart begynne å holde orden på trollehistorien din. (Jeg holdt på å si - hvis du ønsker å bli tatt seriøst, men det toget har nok gått for lenge siden uansett).

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Du må snart begynne å holde orden på trollehistorien din. (Jeg holdt på å si - hvis du ønsker å bli tatt seriøst, men det toget har nok gått for lenge siden uansett).

Du følger med meg du. Som en en slags dol oppdrager.. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er jo åpenbart at jeg ikke er blind når jeg har sett gjennom det du skriver. Dårligste forsøk på gaslighting ever. 😅

Du kan gå å game eller noe. Nå snakket jeg med med ab. Orker ikke snakke med deg nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...