Gå til innhold

Låne alkohol i skrukork flaske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å dytte original korken tilbake går ikke for den ligger i bunnen av flasken. Googlet det i ettertid og fant ut at den var for dyr for min smak. Ikke var det egentlig verdt det i henhold til prisen. 

Anonymkode: 1422e...90c

Nettopp derfor dette med å Google prisen før man «låner».. Dumt å måtte erstatte en vinflaske til f.eks. 300 kr dersom du ellers ville kjøpt en til 110. (Og enda dummere å erstatte en dyr lånt med en billig, og aller dummest selvsagt å ikke erstatte…) 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg fikk det ikke til. Presset nedover for mye sånn at den ikke gikk opp. 

I mangel av vinåpner presset jeg (da 18 år) en vinkork ned i flaska med en pinne elns. Ikke særlig lurt, for det sprutet vin ut da jeg gjorde det. Heldigvis hadde jeg kjøpt vinen for egne penger (og den var garantert billig!) Verre var det med kjolen - jeg fikk ikke bort rødvinsflekkene. 😆

Fortsetter under...

Babette skrev (3 timer siden):

Ja det er alltid  meine foran hunkjønn og mein foran hankjønn og intetkjønn.  Men det er mange hunkjønnsord som ikke ender på e, for eksempel: Die Wahrheit (sannheten), die Gesellshaft (selskapet), die Zeitung (avisen).

Dette ble mer avansert enn mitt nivå. 😅 Selv om appen sier jeg er dritflink 😂

AnonymBruker
morsan skrev (10 timer siden):

Nettopp derfor dette med å Google prisen før man «låner».. Dumt å måtte erstatte en vinflaske til f.eks. 300 kr dersom du ellers ville kjøpt en til 110. (Og enda dummere å erstatte en dyr lånt med en billig, og aller dummest selvsagt å ikke erstatte…) 

I mangel av vinåpner presset jeg (da 18 år) en vinkork ned i flaska med en pinne elns. Ikke særlig lurt, for det sprutet vin ut da jeg gjorde det. Heldigvis hadde jeg kjøpt vinen for egne penger (og den var garantert billig!) Verre var det med kjolen - jeg fikk ikke bort rødvinsflekkene. 😆

Se der du. Du og har gjort det. Jeg var «smart» nok til å forberede dette før jeg tok på meg klærene jeg skulle gå med :D ble lite søl. Men noen biter av korken kom opp i så jeg brukte sil for at jeg ikke skulle drikke bitene. For en evig kamp det var. Forestår ikke hvorfor og hva poenget er med sånne korker. Vinen var dyr og over 300-,….. så det er skikkelig kjipt i ettertid. Det er penger jeg ikke er keen på å bruke. På en vin. Så nå er jeg i tenkeboksen. Det er snart en bursdag så evt kan jeg gi vinen til bursdagsgave. Eller erstatte den. Får se. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Se der du. Du og har gjort det. Jeg var «smart» nok til å forberede dette før jeg tok på meg klærene jeg skulle gå med :D ble lite søl. Men noen biter av korken kom opp i så jeg brukte sil for at jeg ikke skulle drikke bitene. For en evig kamp det var. Forestår ikke hvorfor og hva poenget er med sånne korker. Vinen var dyr og over 300-,….. så det er skikkelig kjipt i ettertid. Det er penger jeg ikke er keen på å bruke. På en vin. Så nå er jeg i tenkeboksen. Det er snart en bursdag så evt kan jeg gi vinen til bursdagsgave. Eller erstatte den. Får se. 

Vent litt................har du tenkt å gi vinen du TOK som bursdagsgave????????  Prøver du å provosere frem reaksjoner nå?

AnonymBruker
Savannah skrev (6 minutter siden):

Vent litt................har du tenkt å gi vinen du TOK som bursdagsgave????????  Prøver du å provosere frem reaksjoner nå?

Nei. Jeg skal erstatte den har jeg sagt. Du trenger ikke bry deg om det, er ikke din vin!!

Savannah skrev (12 minutter siden):

Ja, det er standard. Kommer med stadig mer provoserende utsagn for å få reaksjoner, og spiller så snurt offer når reaksjonene kommer. Hver gang.

Annonse

Glitter skrev (8 timer siden):

Dette ble mer avansert enn mitt nivå. 😅 Selv om appen sier jeg er dritflink 😂

Glitter, du er veldig flink, jeg synes du lærer fort og har den nysgjerrigheten som skal til for å utforske ny kunnskap. Og ikke mist motet selv om du møter motstand i form av komplisert tysk grammatikk. Hvis ditt primære mål er å lære å snakke språket, er det ikke så farlig om ikke alle bøyninger er korrekt. Så lykke til med videre læring, jeg har tro på deg.

Har også lyst til å si at jeg er imponert over hvor ærlig og åpent du deler dine erfaringer og opplevelser om innleggelser og sykdom. Dette står det respekt av.

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, det er standard. Kommer med stadig mer provoserende utsagn for å få reaksjoner, og spiller så snurt offer når reaksjonene kommer. Hver gang.

Nei. Jeg skal erstatte den på mandag ;) selvfølgelig. Så bare ro helt ned ;) 

AnonymBruker
Babette skrev (2 minutter siden):

Glitter, du er veldig flink, jeg synes du lærer fort og har den nysgjerrigheten som skal til for å utforske ny kunnskap. Og ikke mist motet selv om du møter motstand i form av komplisert tysk grammatikk. Hvis ditt primære mål er å lære å snakke språket, er det ikke så farlig om ikke alle bøyninger er korrekt. Så lykke til med videre læring, jeg har tro på deg.

Har også lyst til å si at jeg er imponert over hvor ærlig og åpent du deler dine erfaringer og opplevelser om innleggelser og sykdom. Dette står det respekt av.

Snakker du flytende? 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg skal erstatte den har jeg sagt. Du trenger ikke bry deg om det, er ikke din vin!!

Det står at du skal tenke på om du gir vinen som bursdagsgave eller erstatte den.  

Ingen har noensinne tatt fra meg vin og gitt den som gave etterpå.  Kan ikke tenke meg at noen har kommet på tanken engang.

AnonymBruker
Savannah skrev (Akkurat nå):

Det står at du skal tenke på om du gir vinen som bursdagsgave eller erstatte den.  

Ingen har noensinne tatt fra meg vin og gitt den som gave etterpå.  Kan ikke tenke meg at noen har kommet på tanken engang.

Jeg skal erstatte den og det har jeg sagt hele veien. Nei jeg skal legge den tilbake i sin helhet der den lå. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Se der du. Du og har gjort det. Jeg var «smart» nok til å forberede dette før jeg tok på meg klærene jeg skulle gå med :D ble lite søl. Men noen biter av korken kom opp i så jeg brukte sil for at jeg ikke skulle drikke bitene. For en evig kamp det var. Forestår ikke hvorfor og hva poenget er med sånne korker. Vinen var dyr og over 300-,…..

Det er ikke spesielt dyrt for vin?

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

så det er skikkelig kjipt i ettertid. Det er penger jeg ikke er keen på å bruke. På en vin. 

Send et vippskrav til mor.

Anonymkode: 2a8f2...224

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skal erstatte den og det har jeg sagt hele veien. Nei jeg skal legge den tilbake i sin helhet der den lå. 

Bra at det er i sin helhet.  Jeg ville ikke fått deler av vinflaske lagt tilbake der den lå.

Annonse

Babette skrev (16 minutter siden):

Tusen takk det var veldig hyggelig sagt! 😊

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke spesielt dyrt for vin?

Send et vippskrav til mor.

Anonymkode: 2a8f2...224

Kostet for å være presis 500-,. Hahaha det hadde tatt seg ut. Men nei det gjør jeg ikke. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se der du. Du og har gjort det. Jeg var «smart» nok til å forberede dette før jeg tok på meg klærene jeg skulle gå med :D ble lite søl. 

Det usmarte i mitt tilfelle var at flasken var smuglet inn på et arrangement, så jeg kunne jo ikke spørre om å låne vinåpner. 🤔

AnonymBruker
morsan skrev (44 minutter siden):

Håper dette blir en lærepenge for deg (etter at du har erstattet, seff)

Det ble det. Var ikke verdt det hadde jeg visst den var så dyr. Ikke spesielt god eller søt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble det. Var ikke verdt det hadde jeg visst den var så dyr. Ikke spesielt god eller søt. 

Og lærepengen er å Google deg fram til den billigste i utvalget som er før du tar uten lov? 😇 

En god tyv er en som gjør undersøkelser og planlegge framfor å bare kjøre på og ta det som det kommer. De impulsive blir jo tatt. Det skulle jeg tenkt på da jeg for noen år siden var med på å stjele en pizzabakerbil. Eller lånte den, slik som jeg så det. ;) Heldigvis for meg var det kun sjåføren som ble tiltalt. Jeg fikk påtaleunnlatelse. 😇😅 Men nå er jeg ikke kriminell lenger. Det var en fase. Pass på så ikke din vin-slang utvikler seg til at du litt etter litt blir kriminell du også. Det starter i det små. ;)

Jeg tuller litt med deg da. Forhåpentligvis er lærepengen at du ikke tar andres vin/ting uten å spørre om lov og også påse at du faktisk har råd til å betale tilbake med penger eller ny vin. 

Jeg stjal for øvrig absolutt vodka av mamma som 16-åring. Erstattet det med vann. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Og lærepengen er å Google deg fram til den billigste i utvalget som er før du tar uten lov? 😇 

En god tyv er en som gjør undersøkelser og planlegge framfor å bare kjøre på og ta det som det kommer. De impulsive blir jo tatt. Det skulle jeg tenkt på da jeg for noen år siden var med på å stjele en pizzabakerbil. Eller lånte den, slik som jeg så det. ;) Heldigvis for meg var det kun sjåføren som ble tiltalt. Jeg fikk påtaleunnlatelse. 😇😅 Men nå er jeg ikke kriminell lenger. Det var en fase. Pass på så ikke din vin-slang utvikler seg til at du litt etter litt blir kriminell du også. Det starter i det små. ;)

Jeg tuller litt med deg da. Forhåpentligvis er lærepengen at du ikke tar andres vin/ting uten å spørre om lov og også påse at du faktisk har råd til å betale tilbake med penger eller ny vin. 

Jeg stjal for øvrig absolutt vodka av mamma som 16-åring. Erstattet det med vann. 

Wie geth es dir? Mir geht es gut :)  Jeg har fått en lærepenge nå. Ganske dyr og. Hadde jo aldri kjøpt en vin for 500-, jeg. Selv. Det rareste var at etiketten var plane så den så ikke dyr ut. Men jeg må erstatte den selv om det er kjipt å bruke 500, på en vin. Så i anledningen skal jeg skrive et dikt og levere vinen personlig tilbake til eieren. Tenkte jeg. Stå for det. Da blir jeg helt sikkert tilgitt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...