Gå til innhold

Låne alkohol i skrukork flaske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 13.28):

Det ble det. Var ikke verdt det hadde jeg visst den var så dyr. Ikke spesielt god eller søt. 

Anonymkode: 1422e...90c

Dessverre (?) er det slik når det gjelder vin at sødmen er invers proporsjonal med alkoholmengden. Du har en god del veldig søte tyske viner av Riesling-druen som er nede på 7-tallet i alkoholprosent. Og motsatt, tørre hvitviner kan typisk inneholde 12-13% alkohol.

Drittviner som Black Tower og Blue Nun inneholder også lite alkohol.

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Dessverre (?) er det slik når det gjelder vin at sødmen er invers proporsjonal med alkoholmengden. Du har en god del veldig søte tyske viner av Riesling-druen som er nede på 7-tallet i alkoholprosent. Og motsatt, tørre hvitviner kan typisk inneholde 12-13% alkohol.

Drittviner som Black Tower og Blue Nun inneholder også lite alkohol.

Når jeg valgte vinen så jeg på prosenten og den var 14%. Så begynte hele historien. 

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Mange folk som jobber turnus og da handler de når de kan. Tviler på de tenkte du er alkoholiker. 

Det var mange blikk altså. Som om de trodde jeg var alkoholiker. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var mange blikk altså. Som om de trodde jeg var alkoholiker. 

Jeg sirkulerer butikker for å få minst mulig skam og blikk. Men du kan trøste deg med at folk har glemt deg allerede. Folk flest har nok med seg og sitt. Er verre om man er en gjenganger på pol eller butikk. 

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

En vin med 14% alkohol er sjelden veldig "barnevennlig" for å bruke et slikt ord. 

Målet var og bli full og det ble jeg. Noen timer senere spydde jeg nesten opp galleblæra. Så verdt det var det ikke, verken økonomisk eller helsemessig. Nå er jeg 500kr fattigere. Surt. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

Jeg sirkulerer butikker for å få minst mulig skam og blikk. Men du kan trøste deg med at folk har glemt deg allerede. Folk flest har nok med seg og sitt. Er verre om man er en gjenganger på pol eller butikk. 

Det er en liten trøst. Tenk at en kork kan skape så mye klikk😂🙈 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hehe ja. 

Hadde det vært vin kork eller vanlig skrukork som allmenheten mener så tror jeg at jeg hadde kjøpt en billigere vin, helt den opp i den dyre vinen og lagt den tilbake. Mange kreative ideer men det gikk ikke da korken lå i flasken. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde det vært vin kork eller vanlig skrukork som allmenheten mener så tror jeg at jeg hadde kjøpt en billigere vin, helt den opp i den dyre vinen og lagt den tilbake. Mange kreative ideer men det gikk ikke da korken lå i flasken. 

Men er ikke du voksen da? ;)

Tenker at å erstatte den helt er hva en voksen ville gjort. 

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Nei, når du låner spør du først, om du "låner" uten å spørre så er du veldig nære å stjele.

Hadde jeg spurt så ville svaret blitt nei så da måtte jeg låne. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du visste at du ville fått nei og tok den likevel så er det å stjele.  Låne er hvis du spør og får ja.

Å stjele en flaske fin rødvin til 500 kr. for å drikke seg full har jeg aldri hørt om før.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du? Er det å låne hvis man tok uten å spørre? Da er det jo egentlig å stjele, for så å gi den tilbake. 

Det blir like tullete (bare mye mindre alvorlig) Da jeg sa til politiet at vi bare lånte bilen for vi skulle levere den tilbake. Nei daså. Da ble vi ikke anmeldt for det. Not. 😛

Kall en spade for en spade. Og dessuten leverte du ikke den spesifikke vinen tilbake. Du kjøpte en annen. Så du stjelte en vinflaske også erstattet du den med en annen. 

Tenk om jeg og kompisen min hadde tatt en bil og levert en annen av samme modell og farge tilbake? Vi hadde jo fortsatt stjelt en bil. 

Jeg trekker fram det med bilen for å få fram hvor tullete det høres ut. Selv om stjeling av bil er milevis verre så var det foetsatt i mitt hode bare et lån. Slik du mener du lånte vinen. Siden du skulle gi tilbake. Det faller på sin egen urimelighet. 

skulle tatt seg ut om anmeldelaenanmelde lød "paragraf 56, lånte en bil". 😛

Endret av Glitter
AnonymBruker
Savannah skrev (25 minutter siden):

Hvis du visste at du ville fått nei og tok den likevel så er det å stjele.  Låne er hvis du spør og får ja.

Å stjele en flaske fin rødvin til 500 kr. for å drikke seg full har jeg aldri hørt om før.

Visste ikke at den kostet 500-, der og da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...