Gå til innhold

Opplevde en svært skremmende hendelse i Sverige

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte i 110 km/t i en 110-sone i Sverige i sommer. Dette var på et langstrekk. Det kommer en ledebil med gule blinkende lys i motgående kjørefelt. Plutselig legger han seg midt i veibanen og så over på min side. Jeg bråbremset og la meg ut i veikanten. Han står stille foran meg til det kommer et vogntog med bred last i sikkert 110 km/t, hengeren og lasten deres vaiet. Da det passerte flyttet ledebilen seg. 

Ledebilen gjorde sikkert dette for å stoppe meg og trafikken. Men har de virkelig lov til det? Jeg så for meg min siste time komme. Jeg rakk å tenke «nå krasjer vi» (for det så jo ut som han ville kjøre rett inn i meg). Hadde jeg ikke vært oppmerksom kunne vi faktisk krasjet. Jeg fikk en følelse av at her var det noe alvorlig galt. 

Fortsetter under...

Bred last har ofte ledebil, men hensikten er vel at de skal få motgående trafikk til å bremse ned litt og legge seg godt ut til høyre.

Det skaper jo svært farlige situasjoner hvis trafikken stoppes i en 110-sone. Det normale er vel å ta slik transport om natten, eventuelt ha politi i følgebiler, hvis den tar så stor plass at den krever at motgående trafikk må stanse (nesten) helt. 

Jeg skjønner godt at dette var svært skremmende, det høres absolutt ut som om dette var på kanten (eller over kanten). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...