Gå til innhold

Nå blir det regn, masse regn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var ute på vei til en legetime da det kom en skikkelig styrtregn tidligere i dag. Måtte vasse i vann til langt oppå leggene da jeg skulle krysse en gate, og i tillegg ble jeg  dusjet ned av en 2 meter høy vannsprut fra en lastebil som kjørte forbi. 

Var godt å komme inn nå, ta av de våte klærne og ta en varm dusj :) 

Endret av Martine
Nicklusheletida
Lillemus skrev (44 minutter siden):

Hos oss er det akkurat som en vanlig regnværsdag, ikke noen store menger på noen måte. :) Men vi ligger da også i det gule fareområdet.

I Oslo er det også som en vanlig regnværsdag ?  Typisk media. Ekstremvær liksom ? Sikkert oversvømmelser enkelte steder, men det er da ikke noe uvanlig det. 

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

I Oslo er det også som en vanlig regnværsdag ?  Typisk media. Ekstremvær liksom ? Sikkert oversvømmelser enkelte steder, men det er da ikke noe uvanlig det. 

E-6 var nord for Oslo jo stengt pga store vannmengder?

Og et tog har sporet av i Sverige.

Endret av påskelilje
Nicklusheletida
påskelilje skrev (13 minutter siden):

E-6 var nord for Oslo jo stengt pga store vannmengder?

Og et tog har sporet av i Sverige.

Ok, her jeg bor i Oslo har jeg ikke sett annet enn vanlig regnvær. Nå er det oppholdsvær. 

Annonse

Det er opphold her også og det ser ut som det er rødt farevarsel i denne kommunen.  Det er nesten så jeg lurer på om det er overdrevet endel akkurat som «hetebølgen» i Spania.

Men minstemann har jobbet ute i dag i Oslo og sa det regnet bra der.  I hvert fall var han gjennomvåt etter å ha jobbet i fem timer enda han hadde skikkelig regntøy.  Men det er nok ikke helt det samme å sitte inne og se at det regner enn å jobbe ute i dette været.

Nicklusheletida skrev (32 minutter siden):

Ok, her jeg bor i Oslo har jeg ikke sett annet enn vanlig regnvær. Nå er det oppholdsvær. 

Jeg bor også i Oslo. Var ute når det kom et skikkelig styrtregn (mer enn vanlig) og da så jeg at det var oversvømmelse flere steder der jeg gikk. Men det roet seg relativt fort da. Ellers har det bare vært vanlig regnvær. 

Endret av Martine
Nicklusheletida
Martine skrev (2 timer siden):

Jeg bor også i Oslo. Var ute når det kom et skikkelig styrtregn (mer enn vanlig) og da så jeg at det var oversvømmelse flere steder der jeg gikk. Men det roet seg relativt fort da. Ellers har det bare vært vanlig regnvær. 

Jeg har lest meg opp på nyhetene nå og ser det har kommet mer enn normalt ja, så må nok trekke tilbake det jeg skrev :)

Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Jeg har lest meg opp på nyhetene nå og ser det har kommet mer enn normalt ja, så må nok trekke tilbake det jeg skrev :)

Sønnen er for tiden på Nordmøre/Sør-Trøndelag, og han kan finne på å legge i vei i skogen og på fjellet uten å  sjekke nyheter. Han er litt avlogga fra resten av samfunnet, kan en si 🤪 Jeg ringte ham i dag for å gi beskjed om hva som hender i Sør-Norge i dag og i morgen, selv om han befinner seg utenfor fareområdet. Det var heldigvis normalt med regn og vind der, og han hadde ingen planer om fjelltur.

Nifst med det skredet på Ringerike!

FjellOgDalar

Den irrasjonelle delen av meg synes ekstremvær kan være svært så fascinerende. Etter å ha fått nødvarsel på telefonen og det hele, ble jeg neeesten litt skuffet over at det ikke regnet SÅ heftig. I dag har det jo knapt nok regnet, men nå er jeg opprinnelig fra et sted som er kjent for både mye regn og vind. Det er to-tre ganger i livet jeg har vært skikkelig redd i uvær. Det ene var en orkan da jeg var barn. En annen gang ble jeg overrasket av et heidundrendes tordenvær mens jeg var ute og fisket et godt stykke fra land.  Skal hilse og si jeg rodde det beste jeg hadde lært, og fikk søkt tilflukt under en bro. Den tredje gangen var jeg på hytta i et tordenvær som var så intenst at det sto gnister av kontaktene. 

Når det er sagt, så synes den rasjonelle delen av meg at konsekvensene av slikt ekstremvær er nitriste. Jeg unner ikke folk slike ødeleggelser. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (På 7.8.2023 den 15.16):

Alt er ekstremt og farlig nå. Selv mulighet for tordenvær har et eget farevarsel.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...