Gå til innhold

Fungerer saft like godt som vann (for væskeinntak)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drakk mye tynn, sukkerfri saft den sommeren jeg ammet barn nr. to og var nødt til å kompensere. Jeg får heller ikke i meg mye flatt vann - hvis jeg skal drikke mye, foretrekker jeg at væsken inneholder litt kullsyre eller litt smak. Jeg merker ikke tørste så godt, så jeg må passe litt på hvis jeg er på et varmt sted eller altså mens jeg ammet. 

Det fungerte fint for meg. Jeg kan aldri tenke meg at en liten skvett juice eller sukkerfri saft i vannet ødelegger noe. Det er viktigere å faktisk få i seg væsken.  

laban skrev (11 minutter siden):

Jeg drakk mye tynn, sukkerfri saft den sommeren jeg ammet barn nr. to og var nødt til å kompensere. Jeg får heller ikke i meg mye flatt vann - hvis jeg skal drikke mye, foretrekker jeg at væsken inneholder litt kullsyre eller litt smak. Jeg merker ikke tørste så godt, så jeg må passe litt på hvis jeg er på et varmt sted eller altså mens jeg ammet. 

Det fungerte fint for meg. Jeg kan aldri tenke meg at en liten skvett juice eller sukkerfri saft i vannet ødelegger noe. Det er viktigere å faktisk få i seg væsken.  

Tusen takk for svar :) jeg liker farris også. vi har vurdert å kjøpe sodastream og bruke saft i stedet for brus - der  får man kanskje laget noe farris-lignende også (altså bruke bare vann)?

Endret av Hurja
Hurja skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar :) jeg liker farris også. vi har vurdert å kjøpe sodastream og bruke saft i stedet for brus - der  får man kanskje laget noe farris-lignende også (altså bruke bare vann)?

Vi har sodastream nå. Jeg har ikke brukt smakstilsetning i den, bare kullsyretilsetningen. Jeg har ikke behov for ekstra smak når det handler om normale menger.

Jeg synes streameren fungerer veldig greit. Jeg setter en av flaskene fylt med vann i kjøleskapet på forhånd og tilsetter kullsyren rett før jeg skal drikke av den første gangen. Fint å slippe mer (butikk)flasker enn nødvendig. 

Hurja skrev (13 timer siden):

Jeg klarer ikke å drikke så mye vann med mindre jeg er veldig tørst fordi det bare stopper opp. Så jeg har begynt å drikke mye sukkerfri saft, flere glass om dagen. Men er det bra?

Støtter tipset om Sodastream. Vi har også en Sodastream, og det fungerer bra.

Et annet lite tips, som gjør at vannet kan bli lettere å drikke, er å tilsette det noen dråper sitron, lime eller agurkskiver. Det skjer noe kjemisk med vannet som gjør at det er lettere å få ned.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...