Gå til innhold

Halsbetennelse kan være leukemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenåringen mitt har fått antibiotika i dag. Crp var kun 6, samt negativ strep-test. Legen satt henne på antibiotika etter kikk i halsen. Mente det var dekket av bakterier. Lett feber, grøtete stemme og slapp. I tillegg hadde hun betente øreganger.

Leser at leukemi kan starte med halsbetennelse, er rett og slett kjemperedd.

Anonymkode: 58325...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Leser at leukemi kan starte med halsbetennelse, er rett og slett kjemperedd.

Nå skal ikke jeg være overdrevent pirkete, men leukemi "starter" ikke med halsbetennelse i den forstand at hals- og øreproblemer kan utvikle seg videre og "bli til" leukemi.

En sjelden gang er en halsbetennelse som ikke går over, det første symptomet på det som viser seg å være leukemi. Men som regel oppdages leukemi pga. generell slapphet, svimmelhet, tung pust og / eller utbrudd av mange uforklarlige blåmerker på én gang.

De aller, aller fleste infeksjoner i øre og hals, går over. Legen tar sikkert blodprøver hvis antibiotikaen mot formodning ikke virker. I mellomtiden kan du være nokså sikker på at det er ubehagelig, men ufarlig. 

God bedring til datteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenåringen mitt har fått antibiotika i dag. Crp var kun 6, samt negativ strep-test. Legen satt henne på antibiotika etter kikk i halsen. Mente det var dekket av bakterier. Lett feber, grøtete stemme og slapp. I tillegg hadde hun betente øreganger.

Leser at leukemi kan starte med halsbetennelse, er rett og slett kjemperedd.

Anonymkode: 58325...6e4

Lol tuller du? Har du misforstått nyhetene i går????? Det er hjernehinnebetennelse du skal være OBS PÅ!!!

Anonymkode: a9e63...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenåringen mitt har fått antibiotika i dag. Crp var kun 6, samt negativ strep-test. Legen satt henne på antibiotika etter kikk i halsen. Mente det var dekket av bakterier. Lett feber, grøtete stemme og slapp. I tillegg hadde hun betente øreganger.

Leser at leukemi kan starte med halsbetennelse, er rett og slett kjemperedd.

Anonymkode: 58325...6e4

Leukemi = blodkreft. Så vet du det. 

Anonymkode: a9e63...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lol tuller du? Har du misforstått nyhetene i går????? Det er hjernehinnebetennelse du skal være OBS PÅ!!!

Anonymkode: a9e63...0da

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leukemi = blodkreft. Så vet du det. 

Anonymkode: a9e63...0da

Hvorfor tar du den tonen, og hva får deg til å tro at ts ikke vet hva leukemi er? De har vært hos legen, som nok kjenner symptomene på hjernehinnebetennelse. 

Hvis man googler symptomer, er det nesten umulig å unngå å komme over en eller annen farlig diagnose, Man kan f.eks. finne slike artikler: https://www.klikk.no/helse/doktoronline/sykdommer/17-ar-gamle-amalie-ble-rammet-av-akutt-leukemi-6705383
Som jeg skrev i svaret mitt ovenfor, er dette likevel svært langt fra normalen. De fleste halsbetennelser er nettopp halsbetennelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (37 minutter siden):

Hvorfor tar du den tonen, og hva får deg til å tro at ts ikke vet hva leukemi er? De har vært hos legen, som nok kjenner symptomene på hjernehinnebetennelse. 

Hvis man googler symptomer, er det nesten umulig å unngå å komme over en eller annen farlig diagnose, Man kan f.eks. finne slike artikler: https://www.klikk.no/helse/doktoronline/sykdommer/17-ar-gamle-amalie-ble-rammet-av-akutt-leukemi-6705383
Som jeg skrev i svaret mitt ovenfor, er dette likevel svært langt fra normalen. De fleste halsbetennelser er nettopp halsbetennelser. 

Forklarte hva det var.

ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: a9e63...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...